بیش از 100 روستای استان زنجان از آب شرب برخوردار شدند


ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913723

معاون آبفای شهر زنجان؛

قائم مقام شرکت آبفای شهر زنجان با بیان اینکه در هشت ماهه امسال بیش از 100 روستای استان زنجان از آب شرب برخوردار شده اند، گفت: پروژه های دیگری نیز در حال اجراست و پس از اتمام آنها، تعداد روستاها، استفاده از آب افزایش می یابد شرب بیشتر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی محمد نادرهانی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه چندین طرح جدید آبرسانی در استان زنجان شناسایی شده است، گفت: طرح های آبرسانی در تعدادی از روستاها در حال اجراست.

وی افزود: در هشت ماهه امسال با اتمام برخی پروژه ها بیش از 100 روستا از آب شرب برخوردار شدند. اما با تعریف پروژه های جدید، تعداد روستاهای مصرف کننده آب افزایش می یابد.

قائم مقام شرکت آبفای شهری استان زنجان با بیان اینکه کاهش بارندگی ها آبرسانی روستاها را با مشکل مواجه کرده است، گفت: کمبود بارندگی سطح سطح ایستابی های زیرزمینی را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد مشکل شده است. کاهش سطح آب

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های مختلف برای جبران کمبود آب به روستاهای استان زنجان، گفت: شرکت آبفا از مشارکت اهالی، روستائیان و خیرین برای اجرای بهتر طرح های آبرسانی استفاده می کند.

نادرهانی با اشاره به اینکه بیشتر منابع آبی روستاها به دلیل خشکسالی، تغییرات اقلیمی و تغییر الگوی بارندگی از بین رفته است، گفت: باید با مدیریت مصرف، آگاه سازی و کار فرهنگی منابع موجود را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید