بیش از 2000 سامانه خورشیدی به عشایر ایرانی تحویل داده می شود

زمان: 15:55
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776874

رئیس شورای هماهنگی وزارت نیرو در استان فارس گفت: از ابتدای امسال ، 1896 سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر استان فارس و 554 دستگاه دیگر از این سیستم ها به خانواده های تحویل داده می شود. عشایر غیور در فارس. امسال. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، وزیر نیرو در سفر خود به استان فارس از سامانه های خورشیدی عشایری دیدن کرد و رئیس شورای هماهنگی وزارت انرژی فارس گفت که از ابتدای سال جاری ، هزار و 896 سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر فارس تحویل داده شده است. و 554 دستگاه دیگر از این سیستم ها تا پایان امسال به خانواده عشایر غیور ایرانی تحویل داده می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان افزود: در حال حاضر همه روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت برق برخوردارند و تلاش می شود تا پایان امسال روشنایی بیشتر خانواده های قبیله ای تامین شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هزینه این تعداد سیستم تحویل شده ، بیش از 189 میلیارد ریال ، تقریباً 90 درصد هزینه هر سیستم توسط دولت و 10 درصد توسط نامزد عشایری و کلیه مراحل نیازسنجی ، طراحی ، مدل ارائه می شود. مشخصات فنی ساختمان و فنی این سیستم تحت نظارت و مدیریت اداره برق روستایی توانیر و توسط کارشناسان و متخصصان این شرکت ساخته شده است.

در این راستا ، هر خانواده عشایری با پنل خورشیدی کوچک ، سبک و قابل حمل می تواند برق مورد نیاز خود را برای روشن کردن چهار لامپ کم مصرف و شارژ انواع تلفن های همراه ، چراغ قوه و رادیو به راحتی تامین کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید