بیش از 27 هزار معلول در استان قزوین تحت پوشش مددکاری اجتماعی قرار دارند

وی با بیان اینکه در مجموع 27 هزار و 295 نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی استان هستند، افزود: از این میزان یک هزار و 845 نفر در آبیک، 896 نفر در اوج، پنج هزار و 269 نفر در شهرستان هستند. البرز، چهار هزار و 117 نفر. در تاکستان و قزوین 12 هزار نفر جمعیت دارند و رشد جامعه هدف در قزوین، تاکستان و البرز بیشتر از سایر شهرها است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: 5 هزار و 442 نفر با آسیب شنوایی، 5 هزار و 315 نفر با کم بینایی، 11 هزار و 642 معلول جسمی و حرکتی، 6 هزار و 915 معلول ذهنی، 2 هزار و 92 معلول ذهنی، 5 هزار نفر. 949 معلول در حوزه صوت و گفتار در استان، 24 هزار سالمند و 508 معلول نخاعی وجود دارد.

35 مرکز شبانه روزی و ویزیت در منزل وجود دارد

وی گفت: در حوزه خدمات توانبخشی 35 پانسیون و مرکز ویزیت در منزل و چهار مرکز خانگی کوچک داریم که در آن به درمان افراد دارای معلولیت خفیف ذهنی و بیماران روانی می پردازیم.

دهباشی پور گفت: با وجود 5 مرکز برای بیماران روانی مزمن با مشکل مواجه هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: با وجود رشد جامعه هدف، تعداد متخصصین مراقبت های اجتماعی افزایش نیافته و همچنان با کمبود نیرو مواجه هستیم و با وجود این فرصت برای رفع نیازها محقق شده است. از مراکز خصوصی ما

وی با اذعان به اینکه استان قزوین با کمبود درمانگر حرفه ای مواجه است، گفت: تنها دو متخصص در این زمینه در استان قزوین مشغول به کار هستند.

بیش از 22 هزار نفر در قزوین مستمری بگیر اجتماعی هستند

این مسئول گفت: با توجه به اینکه امسال کاشت حلزون برای معلولان در استان انجام نشده است، به دنبال امضای تفاهم نامه برای استفاده از ظرفیت علوم پزشکی گیلان برای پوشش شمال و شمال غرب کشور هستیم. که فواید مختلفی را به همراه خواهد داشت و منابع آموزشی در اختیار استان قرار می گیرد و مردم از آن عقب نمی مانند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه بیش از 22 هزار مستمری بگیر در بهزیستی استان قزوین وجود دارد، اظهار داشت: 2 هزار و 100 پرونده در حوزه کمیسیون تشخیص معلولیت تشکیل و 60 مورد معافیت سربازی نیز در بهزیستی استان تعیین شده است. استان

وی گفت: 56 بیمار PKU تحت پوشش هزینه درمان و غذای رژیمی مددکاری اجتماعی در استان هستند که معمولا ماهیانه 1 تا 2 میلیون تومان برای این افراد اختصاص می یابد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اذعان به اینکه در قیمت تمام شده ودیعه مسکن با کسری مواجه هستیم گفت: بر اساس آخرین آمار 96 نفر در انتظار هستند و این میزان در حال افزایش است.

وی اذعان داشت: 110 خانوار دو معلول در منطقه وجود دارد که تعدادی از آنها برای اسکان ثبت نام شده اند. در حال حاضر 13 واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول، 5 واحد برای کودکان بی سرپرست و 81 واحد مسکونی برای سایر متقاضیان در نظر گرفته شده است.

دهباشی پور گفت: امسال 10 میلیارد تومان برای مسکن تخصیص داده شد و دولت گفت که نباید مسکنی برای معلولان باقی بماند.

داروهای روانپزشکی تحت پوشش بیمه نیستند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: یارانه و تعرفه مراکز غیردولتی زیتون هنوز تصویب نشده و پیش بینی می شود 50 درصد افزایش یابد.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه سلامت روان با این مشکل مواجه هستیم که دارو تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد و هزینه درمان افزایش یافته است.

14 هزار معلول در اجرای طرح غربالگری شناسایی شدند

وی تصریح کرد: اعتبارات استان در حوزه بیمه ازکارافتادگی 7 میلیارد و 550 میلیون تومان است که برای جبران کار معلولان به بیش از 5 میلیارد تومان نیاز داریم.

دهباشی پور با بیان اینکه در حوزه غربالگری کاری انجام نمی شود اظهار داشت: طرح غربالگری و معلولیت در استان یکی از طرح هایی است که از سال گذشته آغاز شده و امسال نیز ادامه دارد و 14 هزار معلول با توجه به شناسایی شناسایی شده اند. برای اجرای این طرح

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید