بیش از 300000 نهال در هفته در منابع طبیعی کاشته می شود / هیچ کدام. سهم وام استان زنجان برای توسعه جنگل


ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813332

رئیس اداره جنگلداری و جنگلداری اداره کل مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه امسال بیش از 300 هزار اصله نهال در هفته کاشته می شود، گفت: نهال ها از 10 گونه درخت جنگلی مختلف خواهد بود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید معانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه در هفته جاری بیش از 300 هزار اصله نهال در استان توزیع شده است، گفت: انواع نهال های جنگلی و توسعه سبز از طریق شهرهای متصل برای کاشت در این هفته در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه 10 اصله نهال کاشته می شود، افزود: این نهال ها شامل افرا، صنوبر، سرو نقره ای و سایر گونه هایی است که با اقلیم استان سازگاری بیشتری دارد.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلداری اداره کل مدیریت منابع طبیعی و حوضه های آب استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 73 هزار هکتار جنگل طبیعی در استان وجود دارد، گفت: نیمی از جنگل های استان به این جنگل ها اختصاص دارد. درختان عرعر توسعه جنگل عملیات غنی سازی انجام می شود.

وی با بیان اینکه در نهالستان کوشکان زنجان 10 هزار اصله نهال وجود دارد، گفت: در این مکان 50 هکتار نهالستان وجود دارد که دارای انواع نهال با بیش از 20 گونه از جمله گونه های کاشته شده در فضای سبز شهری، صنوبر، ارس است. گونه ها، زالزالک، گشنیز و بلوط.

وی با بیان اینکه امسال با همت خیران جنگل کاری می شود، گفت: طرح توسعه 200 هکتاری جنگل های شهرستان زنجان با بذر ارس و بادام در حال اجراست.

وی با بیان اینکه برای تولید نهال امسال نزدیک به یک میلیارد تن وام اعتباری در نظر گرفته شد، گفت: این وام از استان است و به طور کامل توزیع و برای تولید نهال استفاده می شود.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: متأسفانه امسال هیچ وامی برای توسعه جنگل به استان اعطا نشد و جنگل کاری محدودی توسط خیران انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید