بیش از 4 هزار و 600 دانش آموز در قزوین تجهیزات آموزشی هوشمند ندارند


وی افزود: پس از شیوع بیماری عروق کرونر قلب و در شرایطی که تمام یا بخشی از خدمات آموزشی مدارس از طریق آموزش مجازی و دیجیتالی ارائه می شود، در قالب یک شبکه شاد، استفاده از تجهیزات آموزشی و فناوری های نوین است. استراتژیک تر شدن».


مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بر اساس آمار مدارس استان چهار هزار و 634 دانش آموز فاقد تجهیزات آموزشی هوشمند مانند تبلت و موبایل هستند.


وی افزود: در راستای عدالت آموزشی، ادامه تحصیل برای همگان و حداکثر سازی انعطاف روش های آموزشی، لازم است با بسیج تمامی امکانات استان و خیرین، نیاز دانش آموزان به تهیه تبلت و تلفن همراه برطرف شود.

این مقام مسئول بیان کرد: 190 میلیارد تن در سطح کشور برای تولید گوشی هوشمند اختصاص یافت که سهمیه استان یک میلیارد و 300 میلیون تن است اما با توجه به اینکه جزو سه استان برتر بهره وری بودیم سه میلیارد به سهم استان اضافه شد. و این رقم به 4 میلیارد و 300 میلیون تن می رسد.

اهدای بیش از 19000 گوشی هوشمند از اهداکنندگان


وی با اشاره به اهدای بیش از 19000 گوشی هوشمند در سال گذشته از سوی خیرین که عمدتاً از سوی جامعه فرهنگیان بوده است، اشاره کرد. وی گفت: مبلغ اختصاص یافته برای تهیه گوشی هوشمند برای بیش از 4 هزار دانش آموز استان کافی نیست و باید برای این کار تدابیر مناسبی اندیشیده شود.


عسگری با اشاره به اهمیت کنترل وزن و چاقی دانش آموزان گفت: سال گذشته بسته تحول کوچ برای کنترل چاقی و اضافه وزن دانش آموزان در استان اجرا شد. ما نتایج پروژه و اقدامات را انجام دادیم. این نشان داد که متأسفانه با چاقی و اضافه وزن دانش آموزان به ویژه در دوران تاج و تخت روبه رو هستیم که این مشکل و معضل جدی تشدید شده است.


وی گفت: سواد موتوری برای امسال برنامه ریزی شده است. موثر نبود و یا اهمیت موضوع به خوبی بیان نمی شد و منجر به تغییر نگرش افراد جامعه به این مهم نشد.


عسگری گفت: اگر نتوانیم این مشکل را حل کنیم و با همین میزان کم تحرکی در جامعه مواجه شویم، در آینده شاهد بیماری های مزمن فراوانی خواهیم بود و اثرات منفی زیادی بر عزت نفس و بیماری های جسمی و حرکتی دانش آموزان خواهد داشت. “


وی افزود: در راستای آموزش دانش آموزان در تمامی زمینه ها یکی از مهم ترین حوزه ها تربیت زیستی و تربیت بدنی است لذا با توجه به اهمیت این موضوع طرح تحول سواد حرکتی دانش آموزان مقطع ابتدایی در حال اجراست. “

تاج گذاری و تعطیلی مدارس به مشکلات آموزشی آسیب جدی وارد کرده است

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: اقدامات موثری را با همکاری علوم پزشکی در استان آغاز کرده ایم. زیرا اگر در سنین نوجوانی موفق به اطلاع رسانی و تغییر برخی از مشکلات مربوط به سلامت جسمانی و سایر مشکلات مرتبط با آن شویم، بسیاری از مشکلات آینده حل خواهد شد.


وی گفت: یافته های ما نشان می دهد که اقدامات انجام شده به اندازه کافی برای ایجاد اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان موثر نبوده و این نگرانی ما را جدی تر کرده است.


عسگری گفت: به دنبال عواقب اقدامات انجام شده هستیم. در عین حال تاج و تعطیلی مدارس آسیب های زیادی به جامعه به ویژه مشکلات آموزشی وارد کرده است که امیدواریم با بازگشایی مدارس بتوانیم این نواقص را برطرف کنیم.


وی در پایان گفت: البته اقدامات و مداخلات انجام شده در سال تحصیلی گذشته باعث کاهش 3 درصدی از 10 درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن شده است. ما هنوز با 7 درصد دانش‌آموزان چاق و اضافه وزن نسبت به قبل از تاج و تخت روبرو هستیم.»


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید