بیش از 400 خانواده کاسوین در انتظار داشتن فرزندخوانده هستند / 56 درصد از زوج ها خواهان فرزند دختر هستند

وی افزود: در این راستا اولویت اول خانواده های بدون فرزند است و زنان مجرد بالای 35 سال و زنان مطلقه بدون فرزند در اولویت بعدی قرار دارند. اولویت سوم خانواده های عادی هستند که دارای فرزند ولی متقاضی هستند، البته به دلیل تقاضای زیاد برای اولویت های دیگر، احتمال فرزندآوری این خانواده ها کمتر است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: با معرفی سامانه ملی فرزندخواندگی سازمان اجتماعی، فرآیند ثبت درخواست، بررسی، مراجعه، ارائه فرزند و پیگیری متقاضیان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

21 درصد از متقاضیان فرزندخواندگی خواهان فرزند پسر هستند

وی گفت: شفاف سازی مراحل درخواست فرزندخواندگی از ثبت نام تا وصول نتیجه، تسریع در روند انتقال فرزندان واجد شرایط فرزندخواندگی، ایجاد مشخصات فردی برای هر داوطلب برای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده، آگاهی اولیه متقاضیان. برای قوانین فرزندخواندگی، آموزش و پذیرش آگاهی.

میرزایی گفت: در حال حاضر 480 داوطلب در استان قزوین شامل 259 نفر در قزوین، 113 نفر در البرز، 37 نفر در آبیک، 37 نفر در تاکستان، 29 نفر در بوئین زهرا و 5 نفر در استان قزوین هستند. شهر آوایی

وی گفت: از بین داوطلبان فرزندخواندگی در استان قزوین 21 درصد مرد و 56 درصد زن هستند و برای 23 درصد جنسیت فرزند مهم نیست.

شرایط پذیرش کودکان و نوجوانان

این مقام مسئول با اشاره به شرایطی که اطفال و نوجوانان به سرپرستی سپرده می شوند، گفت: تشخیص نباید پدر، مادر یا جد پدری باشد و هیچ پدر، مادر، جد پدری و وصی منصوب از سوی ولی قهری نباید در قید حیات باشد.

وی بیان کرد: اشخاص حقیقی که سرپرستی آنها به دستور مراجع ذی صلاح به سازمان محول شده و تا دو سال از تاریخ سپردن آنها گذشته است که در این مدت پدر، مادر یا جد پدری و قیم منصوب از سوی قیم. در مورد اجبار به سازمان بهزیستی شرط دیگر این است که اطفال و نوجوانان به سرپرستی سپرده شوند.

میرزایی درباره مرحله نظارت در دوره نظارت گفت: نظارت در دوره آزمایشی از اهمیت بالایی برخوردار است، به طوری که بازدید از منزل در دوره آزمایشی توسط دستیار مرکز بخش دولتی انجام می شود. همچنین مراجعه به منزل و مشاهده زندگی کودک پس از صدور حکم سرپرستی دائم تا سن 18 سالگی توسط مددکاران اجتماعی مراکز زندگی + تجویز می شود که در چارچوب مراقبت خانواده با اداره امور کودکان و نوجوانان همکاری می کنند. طرح توسعه برنامه؛ انجام شده.

6 مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در استان قزوین وجود دارد

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده یا طرح مشکل خاصی در بررسی وضعیت زندگی کودک یا خانواده یا ملاقات کودک، مددکار باید موضوع را به منظور شناسایی، مطالعه و تدوین برنامه حمایتی با موافقت و همکاری سازمان اطلاع رسانی کند. خانواده. آن را ادامه دهید. برای رفع مشکل اقدام کنید.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به شرایط عمومی برای همه داوطلبان فرزندخواندگی، گفت: یکی از شرایط داوطلبان فرزندخواندگی این است که باید موظف به انجام وظایف و خروج از تابو و داشتن صلاحیت اخلاقی باشند. ضمناً زوجین باید ازدواج دائم و تابعیت ایرانی داشته باشند.

وی ادامه داد: وجود سلامت جسمی و روحی لازم و توانایی عملی برای نگهداری از کودک، عدم اعتیاد به مواد مخدر، روانگردان و مشروبات الکلی و نداشتن بیماری عفونی یا صعب العلاج و نداشتن محکومیت کیفری از دیگر شرایط متقاضیان فرزندخواندگی است، در حالی که حداقل یک زوج باید بالای 30 سال و دختر مجرد حداقل 30 سال سن داشته باشند.

امسال 10 فرزند به خانواده خوانده سپرده شده است

میرزایی گفت: توان مالی متقاضیان فرزندخواندگی با رفاه با ابزارهایی مانند شغل ثابت با درآمد کافی، منزل مسکونی اعم از ملکی یا اجاره ای و … سنجیده می شود. همچنین باید از تامین اجتماعی و درمان اولیه برخوردار باشند. تمکن مالی یکی از زوجین در زمان درخواست برای احراز شرایط کافی است.

اعلام می کند: طفل تحت سرپرستی از ارث محروم می شود حتی اگر ولی او را بخواهد. بنابراین، برای اطمینان از منافع مادی کودک، سرپرستان باید به طور قانونی مالکیت یا بخشی از دارایی یا حقوق خود را به نفع کودکان یا نوجوانانی که از آنها نگهداری می کنند، داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: سرپرستان موظفند به یکی از شرکت های بیمه به نفع کودکان یا نوجوانان تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور مراجعه کنند.

وی افزود: در حال حاضر 6 مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در استان قزوین وجود دارد که از 128 کودک نگهداری می کنند.

کاهش آمار فرزندخواندگی در استان نسبت به سال گذشته

میرزایی افزود: سال گذشته 17 کودک به یک خانواده فرزندخواندگی سپرده شدند و امسال 10 کودک به سرپرستی و 3 کودک به سرپرست موقت سپرده شدند که از این تعداد 5 کودک پسر و 8 کودک دختر هستند.

وی بیان کرد: نرخ فرزندخواندگی در استان قزوین نسبت به سال گذشته کاهش یافته است چرا که اکثر فرزندانی که قرار است منتقل شوند بدسرپرست هستند و باید قبل از تحویل فرزند مراحل اخذ رای عدم صلاحیت والدین از قوه قضائیه انجام شود.

اکثر متقاضیان می خواهند یک دختر را به فرزندی قبول کنند

معاون اجتماعی بهزیستی قزوین گفت: بیشتر متقاضیان فرزند تا دو سال را می خواهند در حالی که بیشتر متقاضیان به فرزندخواندگی دختر می خواهند.

وی افزود: «بسیاری از نامزدها خواستار داشتن فرزند بدون سرپرست هستند. در حالی که اکثر کودکان تحت مراقبت یک سازمان اجتماعی بدسرپرست هستند، این بدان معنی است که آنها دارای والدین هستند و مراقبت اجتماعی نمی تواند آنها را به متقاضیان واگذار کند تا زمانی که قوه قضاییه در مورد صلاحیت یا عدم صلاحیت والدین آنها اظهار نظر کند.

میرزایی در ادامه به مراحل اداری ثبت نام فرزندخواندگی اشاره کرد و گفت: در مرحله اول زوجین باید ابتدا در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت نام کنند و مدارک لازم را در سامانه ثبت کنند که پس از تایید کارشناس شهرستان برای دریافت کد پیامک ارسال شود. . توسط داوطلبان برای آنها ارسال می شود.

اکثر زوج ها بچه تا دو سال می خواهند

وی ادامه داد: در مرحله دوم ثبت نام فرزندخواندگی، در صورت تایید اولیه خانواده، مصاحبه و معاینات کمک های اولیه انجام می شود و خانواده باید منتظر بمانند تا فرزند مناسب پیدا شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین افزود: متقاضیان در مرحله سوم ثبت نام فرزندخواندگی، پس از یافتن فرزند واجد شرایط، باید علاوه بر مراجعه به روانشناس مورد تایید سازمان بهزیستی و اخذ گواهی تایید گواهی عدم اعتیاد و سوء استفاده پس زمینه نیز باید در این مرحله گرفته شود.

وی در پایان تصریح کرد: در مرحله چهارم باید جلسه ای بین متقاضی و کودک به منظور بررسی پذیرش و ارزیابی آنها برگزار شود که سازمان بهزیستی کشور این تصمیم را قطعی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید