بیش از 400 دانش آموز زاهدانی تحت پوشش بهزیستی سیستان و بلوچستان هستند


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915819

معاون اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

طاهره میرشکار گفت: بیش از 400 دانش آموز زاهدانی تحت پوشش بهزیستی سیستان و بلوچستان از کمک هزینه تحصیلی و مشاوره سلامت روان از دوره پیش دبستانی تا پایان تحصیل بهره مند می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طاهره میرشکار معاون اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به تعداد دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی زاهدان اظهار داشت: بیش از 400 دانش آموز تحت پوشش این نهاد هستند که فرزندان ولی فقیه از این تعداد هستند. زنان و تعدادی دانشجو که در منزل زیر نظر بستگان کمک مالی دریافت می کنند و ماهانه از سازمان کمک هزینه دریافت می کنند.

وی افزود: به 150 دانش آموز زاهدانی در منازل تحت نظارت اجتماعی در مراکز شبه خانواده خدمات رسانی می شود.

معاون اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دانش آموزانی که در خانه می مانند تمام خدمات را از مراکز تحت نظارت بهزیستی دریافت می کنند، سایر دانش آموزان برای کمک هزینه تحصیلی، خرید تبلت و ارائه اشتغال و خدمات اجتماعی در اولویت هستند.

میرشکار ادامه داد: اگر دانش آموزان به عنوان کودکان کار و بی سرپرست به کار گرفته می شدند، خدمات اجتماعی و کارگری به گونه ای عمل می کرد که کودک بازمانده از تحصیل به شرایط عادی زندگی و محل تحصیل خود بازگردد و با توانمندسازی خانواده و با کمک مراقبت های اجتماعی، اقداماتی در زمینه های کارگری، حقوقی و روانی انجام می شود.

89 دانشجو برای تحصیل به زاهدان رفتند

وی گفت: مشاوره سلامت و روان دانش آموزان توسط مشاوران مراکز خصوصی که تحت نظارت اجتماعی هستند ارائه می شود، مشاوره تحصیلی در حاشیه شهر زاهدان از این خدمات بهره مند می شوند.

میرشکار اذعان داشت: دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی پذیرفته می شوند مشوق تحصیلی و افرادی که در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند از کمک هزینه و شهریه برخوردار می شوند.

این مسئول با اشاره به اقدامات خود در 6 ماهه نخست سال، ارائه خدمات اجتماعی، پرداخت شهریه و هزینه ایاب و ذهاب و تامین لوازم التحریر به دانش آموزان را از جمله اقدامات این سازمان عنوان کرد.

وی گفت: تعداد 89 دانش آموز در زاهدان باقی مانده است که شناسایی و برای اقدامات لازم به آموزش و پرورش ارجاع شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید