بیش از 4000 زندانی جرائم غیرعمد در 8 ماه سال جاری آزاد شدند. اصفهان یکی از بهترین استان ها برای آزادی زندانیان است.


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914222

رئیس هیات ستاد دیه کیشور گفت: خیرین خداجو از 15 فروردین تا پایان آبان ماه با اهدای کمک های نقدی خود زمینه آزادی 4 هزار و 744 نفر از زندانیان بدهکار و محکوم به پرداخت بدهی قهری را فراهم کردند. بدهی به مبلغ 28 هزار میلیارد ریال.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ستاد دیه کیشور، سید اسدالله جولی رئیس هیئت امنای ستاد دیه کیشور با اعلام این خبر گفت: خیرین خداجو از ششم فروردین تا پایان آبان ماه با اهدای کمک های نقدی خود به آزادی 4744 زندانی کمک کرد. بدهی مالی دارند و محکوم به پرداخت بدهی قهری هستند. حوادث کارگاهی یا حوادث رانندگی) با بدهی 28 هزار میلیارد ریال.

وی با حفظ جرایم زندانیان افزود: زندانیان بدهکار چک و سفته با 3 هزار و 131 فقره پرونده بیشترین تعداد زندانی را دارند و در مقایسه با افرادی که به دلیل حوادث رانندگی بدهکار هستند تنها با 27 فقره کمترین مشتری را دارند. موارد

وی استان اصفهان را با آزادی 533 زندانی غیرعمد به عنوان یکی از استان های برتر در زمینه آزادی زندانیان غیرعمد معرفی کرد و گفت: در لیست آزادی آذربایجان شرقی با آزادی 310 زندانی واجد شرایط در رتبه دوم و خراسان قرار دارد. -رضوی با آزادی 280 زندانی نیازمند در ردیف سوم قرار دارند.

موسس و رئیس هیئت مدیره ستاد در دیه کشور از همکاری قضات در پذیرش تقاضای توقیف یا تعدیل اقساط قدردانی کرد و اظهار داشت: در روند رسیدگی به پرونده ها 55 درصد بدهی 28 هزار و 76 میلیارد ریالی زندانیان آزاد شده طی سال جاری با ثبت تقاضای اعسار یا بدهی اقساطی این مبلغ از اصل بدهی کسر می شود.

وی بیان کرد: پس از حمایت دادگاه های ذی صلاح در پذیرش دادخواست اعلام ورشکستگی، می توان اولیای دم و طلبکاران خصوصی را با صرف نظر از همه و یا در بسته شدن پرونده زندانیان جرائم غیرعمد بیشترین نقش را در بسته شدن پرونده آنان ایفا کرد. بخشی از بدهی به گونه ای که شکات در رسیدگی به پرونده 4744 زندانی آزاد شده در هشت ماهه سال جاری به 30 درصد از مطالبات کلاهبرداری آنان معادل 8488 میلیارد ریال به قصد تسریع در روند آزادی بی توجهی کرد. بدهکاران در دام بانداریال .

وی با اشاره به آسیب های ناشی از حبس برای زنان گفت: در شرایط کنونی به دلیل هزینه های سنگین مالی و معنوی نظام، زن بدهکار که فاقد سابقه کیفری در پرونده است، به دلیل بدهی زندانی نمی شود! عموماً شخصی که فقط بدهکار است و مجرم نیست به زندان نمی‌رود مگر اینکه به دلیل پیچیدگی پرونده، عدم صدور حکم قطعی یا بیشتر به دلیل اتهامات سنگین باشد. لذا با آگاهی از آثار سوء اجتماعی و البته عواقب تلخ روانی برای زندانیان جامعه، با آگاهی دقیق از دامنه مخرب حبس زن اعم از متاهل یا مجرد، اقدام نمود. شناسایی و رهاسازی مشتریان فوق الذکر کمک می کند تا از جبران خسارات بعضاً جبران ناپذیر جلوگیری شود.

زندان جای مادران نیست

جولایی ادامه داد: به بهانه مناسبت های مختلف ملی یا مذهبی، با راه اندازی کمپین های مردمی و با تکیه بر شعار «زندان جای مادر نیست» و «اجرای مجازات های جایگزین برای زنان در زندان الزامی است» در حمایت از این قشر پرداخت. و در این راستا از ابتدای سال با وجود بدهی زیاد این متقاضیان، نسبت به آزادی 230 نفر از بانوان در سطح استان اقدام کرد و سهم استان های فارس و اصفهان چشمگیرتر بود و زمینه را فراهم کرد. آزادی ۲۵ زن سرپرست خانواده

دیدگاهتان را بنویسید