بیش از 5 هزار بازرسی در کارگاه های لرستان انجام شد


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916574

جهانی گفت: 5 هزار و 449 مورد بازرسی در کارگاه های مشمول قانون کار استان لرستان انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی جهانی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک با بیان اینکه 34 بازرس کار در استان لرستان مشغول به کار هستند، گفت: بازرسی های لازم را به صورت موردی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال پنج هزار و 449 مورد بازرسی در کارگاه های مشمول قانون کار استان لرستان انجام شده است، افزود: این بازرسی ها در قالب بازرسی و ارزیابی بوده است، بنابراین بازرسان کار نیروی ایمنی شغلی، حفاظت فنی و شرایط کار سالم آنها تحت شرایط ایمنی مناسب بررسی می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیشترین تصادفات ناشی از کار هشت ماهه امسال را مربوط به ساخت و ساز دانست و گفت: در مدت یاد شده بیش از 100 حادثه مورد بررسی قرار گرفت و متاسفانه 11 مورد افراد جان باختند در حوادث کار جان باختند.

وی بیان کرد: بازرسان کار علاوه بر بررسی های روتین که از طریق بازرسی از کارگاه ها انجام می شود، با استقرار ماموران ایمنی در کارگاه ها به طور غیرمستقیم واحد را کنترل می کنند، به تشکیل و فعالیت سرویس بهداشتی و فنی حفاظت کار توجه می کنند. با صدور صلاحیت ایمنی پیمانکار، آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان را از طریق مراجع ذیصلاح مورد توجه و کنترل قرار می دهند، بر رعایت استانداردهای تجهیزات و ماشین آلات نظارت می کنند و تاییدیه های لازم را از مراجع ذیصلاح برای کاهش حوادث ناشی از کار اخذ می کنند.

جهانی گفت: بر این اساس در هر کارگاهی که بیش از 20 نفر مشغول به کار هستند، یک افسر ایمنی در نظر گرفته می شود تا علاوه بر آموزش، هشدارهای لازم را نیز اعلام کند.

وی بیشترین بازرسی ها را طی هشت ماهه امسال مربوط به کارگاه های خرم آباد عنوان کرد و اظهار داشت: امسال 5 هزار و 356 ساعت آموزش توسط کارشناسان بازرسی در موضوع آموزش عمومی و تخصصی ایمنی و حفاظت فردی کارگران و پیمانکاران ارائه شده است. کار در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید