بیش از 60 درصد جمعیت استان کرمان اولین دوز واکسن را دریافت کرده اند / اگر مردم عادی فکر نکنند ، ما وارد پیک ششم نمی شویم

زمان: 11:55
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776070

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

صفی زاده گفت: تا دو روز گذشته یک میلیون و 673 هزار نفر در استان اولین دوز و 772 هزار نفر دوز دوم واکسن ، یعنی. بیش از 60 درصد جمعیت بالای 12 سال در استان اولین دوز واکسن را دریافت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین صفی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان درباره وضعیت بیمارستان های استان اظهار کرد: تا دیشب 671 مورد از جمله مشکوکین و PCR در تمام بیمارستان های استان بستری شده اند. در چند هفته گذشته وضعیت بسیار بهبود یافته است.


وی گفت: “سال گذشته ما کمتر از 200 نفر در بیمارستان بستری بودیم و امیدواریم بتوانیم حتی کمتر به همان وضعیت برسیم.”

معاون بهداشتی دانشگاه کرمان افزود: تا دیشب 40 نفر زیر فن بودند و در چند روز گذشته 7 مورد فوت داشتیم که امیدواریم روند نزولی داشته باشد.

صفی زاده گفت: در یکی دو هفته اخیر شاهد روند نزولی این بیماری بوده ایم که نسبت به هفته های گذشته و چند ماه قبل بهتر است اما آنچه باید به آن توجه کنیم کاهش شیب است. “اگر آمارها در عرض یک یا دو هفته کاهش یافته است ، اکنون در حال کاهش است و ما باید این را در نظر بگیریم و سعی کنیم عادی نشویم ، زیرا ما چنین تجربه ای را در ماه ژوئن داشتیم. ما به دنبال اوج در ماه مه و موارد بیماری بودیم. کاهش یافت و به دنبال آن نوسانات در ماه ژوئن رخ داد و متأسفانه وارد قله اصلی شدیم.

وی در پاسخ به این س ifال که آیا پیک ششم در راه است ، با توجه به اینکه افراد واکسینه شده اند ، پاسخ داد: “پیش بینی زمان وقوع آن غیرممکن است. اگر بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را بشکنیم ویروس در حال حاضر در حالت عادی خود است. و این پیک نمی تواند اتفاق بیفتد ، اما اگر سهل انگاری رخ دهد و عادی شدن اتفاق بیفتد و ما از واکسیناسیون راحت باشیم ، ممکن است فرصتی دیگر برای بیان داشته باشیم. حضور ویروس ثابت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: فرصتی برای ورود به پیک وجود دارد اما ممکن است این کار با تاخیر انجام شود.

صفی زاده گفت: “واکسیناسیون در حال حاضر کمک کرده است و اگر به آمار نگاه کنیم ، تعداد بستری ها در آخرین قله نسبت به موج های قبلی بیشتر است ، اما مرگ و میر به اندازه قبل نیست و این ممکن است مانند موارد قبلی باشد. اثرات واکسیناسیون “

وی افزود: امیدواریم با پوشش فراوان واکسیناسیون نتوانیم وارد قله جدید شویم و ثانیاً بتوانیم این بیماری را مدیریت کرده و به سراغ کنترل و حذف بیماری برویم.

معاون بهداشتی دانشگاه کرمان گفت: تا دیروز یک میلیون و 673 هزار نفر در استان اولین دوز و 772 هزار نفر دوز دوم واکسن ، یعنی. بیش از 60 درصد جمعیت بالای 12 سال استان اولین دوز واکسن را دریافت کردند.

صفی زاده افزود: در افراد مسن که در معرض خطر بالایی قرار دارند ، بیش از 90 درصد آنها واکسینه شده اند و اکثر آنها دوز دوم را دریافت کرده اند که محل خوشحالی است زیرا افراد مسن بیشتر مستعد بیماری و مرگ و میر هستند. در شهر. برخی از افراد مانند باردیر 99 درصد از افراد مسن این واکسن را دریافت کرده اند.

وی می گوید: “من از همه مردم می خواهم این فرصت را برای واکسیناسیون از دست ندهند ، زیرا دیگر شرایط سنی وجود ندارد و فقط کودکان زیر 12 سال وجود دارد که امیدواریم به زودی برای آنها تصمیم گیری شود.”

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در حال حاضر دانش آموزان بالای 12 سال در اکثر مدارس این فرصت را دارند که بدون نوبت به مدرسه محلی رفته و واکسن خود را دریافت کنند و امیدواریم با افزایش واکسیناسیون بازگشت به روال عادی جامعه و از سرگیری مدارس.

صفی زاده گفت: اگر بتوانیم دامنه واکسیناسیون را در اقشار مختلف زندگی افزایش دهیم ، کودکان خردسال به طور خودکار مورد حمایت قرار می گیرند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید