بیش از 88 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در استان مرکزی کشف و ضبط شد


ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836839

شانگی در تشریح طرح تقویت نظارت های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: در طرح تقویت کنترل و نظارت های ویژه بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان 88 هزار و 850 کیلوگرم فرآورده خام دامی کشف و ضبط شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محسن شناگی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران با تشریح طرح تقویت نظارت های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: 88 هزار و 850 کیلوگرم فرآورده خام دامی در طرح تقویت کنترل و نظارت بهداشتی در نوروز و نوروز قرار دارد. ماه مبارک رمضان در این استان فتح شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: این فرآورده ها ظرف مدت 2 ماه از اجرای طرح تقویت کنترل و نظارت بهداشتی در نوروز و ماه مبارک رمضان طی 9 هزار و 212 بازدید از مراکز تحت نظارت به صورت موقت توقیف و نمونه برداری شده است. رئیس اداره کل دامپزشکی استان مرکزی برای تعیین مصارف مصرفی این فرآورده ها، نمونه هایی به آزمایشگاه ارسال شد.

وی با اشاره به بازدید از 2 هزار و 688 خودروی حمل فرآورده های خام دامی ادامه داد: در بازرسی از واحدهای تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت 473 مورد غیربهداشتی کشف و 63 مورد نمونه برداری و 59 مورد معرفی شدند. به قوه قضاییه

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: 9 هزار و 9 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی توسط مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

شانگی گفت: طی دو ماه از اجرای طرح تقویت کنترل و نظارت بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان 37 هزار و 604 راس دام در کشتارگاه های استان مرکزی ذبح شده و 710 تن گوشت از این کشتارگاه ها استخراج شده است. کشتارگاه ها

وی افزود: در این مدت 5 هزار و 433 راس دام در کشتارگاه های استان مارکز ذبح شد و یک هزار و 347 تن گوشت از کشتار این دام ها استخراج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در پی پایش بهداشتی کشتار دام در کشتارگاه های استان، 14 هزار و 300 کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین به دلیل بیماری و بیماری در کشتارگاه های استان کشف و ضبط شد.

شانگی از تولید 8 هزار و 686 تن گوشت مرغ طی دو ماه اجرای طرح تقویت کنترل و نظارت بهداشتی در نوروز و ماه مبارک رمضان در استان مرکزی خبر داد و گفت: این میزان گوشت از کشتار 4 میلیون و 496 هزار قطعه طیور است. در کشتارگاه های صنعتی استخراج می شود.

وی ادامه داد: 76 هزار و 430 کیلوگرم لاشه طیور در این مدت به دلیل بیماری یا لاغری در کشتارگاه های طیور استان مرکزی کشف و ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طرح ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان برای نظارت بر مواد غذایی (فرآورده های خام دامی) از روز شنبه ۱۴ اسفندماه در این استان آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشت. .

شانگی افزود: 55 اکیپ متشکل از 84 کارشناس و بازرس بهداشتی دامپزشکی استان مرکزی اجرای این طرح را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: 2 هزار و 250 واحد از جمله مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی در استان مرکزی در این طرح رصد و در صورت مشاهده تخلف، برخورد قانونی خواهد شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به برچسب با مشخصات (تاریخ تولید و انقضا) و مهر دامپزشکی توجه داشته و نسبت به گزارش اختلالات بهداشتی در مراکز تحویل فرآورده های خام دامی شهرستان با سامانه اطلاع رسانی 1512 اقدام کنند. به همه دامپزشکان اطلاع دهید تا با کارشناسان دامپزشکی تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید