بیش از 90 درصد اراضی ملی گیلان کاداستر شد


ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898060

وی با بیان اینکه یک میلیون و 326 هزار و 369 هکتار از اراضی ملی و معافیت ها کاداستر و خط کشی شده است، گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد کاداستر اراضی استان انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، میرحمد اختری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در گفت وگویی با بیان اینکه طرح کاداستر از 15 سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: این طرح با همکاری این اداره کل انجام شده است. ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک استان اقدام به عمل کردند و اکنون بیش از 90 درصد کاداستر اراضی استان انجام شده است.

وی افزود: کاداستر کاربری اراضی را مشخص و مالکیت اراضی ملی و مستثنیات را مشخص می کند چرا که به دلیل اشتباهات گذشته در کاربری اراضی شاهد اختلاف بین مردم و دولت هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص کاداستر اراضی ملی و دولتی در استان گیلان، یادآور شد: طرح مرزبندی اراضی ملی و دولتی بر اساس قانون جامع خط کشی و دستورالعمل های مشترک و تفاهم نامه های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در استان گیلان آغاز شده و تاکنون تقریبا به اتمام رسیده است.

اختری مساحت کاداستر در سطح استان اعم از کشوری و استثنایی را یک میلیون و 326 هزار و 369 هکتار می داند و بیان می کند: این اراضی برای ثبت، بارگذاری و تجمیع به اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان ارسال شده است. بالاخره گرفتن سند مالکیت

وی با بیان اینکه در طرح کاداستر ملی 903 هزار و 828 هکتار، 422 هزار و 540 هکتار تبصره 3 ماده 2 قانون ملی شدن جنگل ها است، خاطرنشان کرد: کاداستر 844 هزار و 496 هکتار از اراضی ملی تا 28 شهریور 1401 به نتیجه رسید. حداکثر یک هزار و 468 سند مالکیت صادره به نام جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان اجرای کاداستر در استان گیلان را با توجه به موقعیت جغرافیایی و پوشش گیاهی بسیار سخت می داند و اظهار داشت: با مشارکت دستگاه قضایی کاداستر به جاهای خوبی رسیده و تا پایان سال تکمیل می شود. پایان تابستان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید