بیل مکانیکی: فقط با کشورهای 1+4 و برای رفع کامل تحریم ها صحبت می کنیم

بیل مکانیکی: فقط با کشورهای 1+4 و برای رفع کامل تحریم ها صحبت می کنیم

بیل مکانیکی که پنجشنبه شب برای گفت و گوی دوجانبه با سرگئی ریابکوف همتای روس خود در خصوص دور جدید مذاکرات برای رفع تحریم های سرکوبگرانه علیه ملت ایران وارد مسکو شده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: از این پس انتظارات و پیش بینی های ما این است که این دو کشور به این نتیجه برسند. در قالب مذاکراتی که در قالب گروه 1+5 داریم با مواضع جمهوری اسلامی ایران همکاری خوبی داشته باشیم.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مذاکرات خود با انریکه مورا، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات وین در تهران و بروکسل، گفت: در تهران و در این مذاکرات مذاکراتی داشتیم. صحبت دو یک روز قبل در بروکسل مذاکراتی سازنده، جدی و صریح با وی انجام دادیم تا در دور جدید لغو تحریم های غیرقانونی و سرکوبگرانه علیه ایران مذاکراتی را شکل دهیم.

وی گفت: الزامات و الزاماتی را که فکر می کنیم باید در این گفت وگوها رعایت شود را مطرح کردیم و مقرر شد وی (مورا) این دیدگاه ها و مولفه ها را با سایر طرف های گروه 1+5 در میان بگذارد.

آغاز مذاکرات دوجانبه با کشورهای 1+5

حفاری ها اعلام کردند: بر اساس توافق صورت گرفته با کشورهای 1+5، باید مذاکرات دوجانبه با هر یک از این کشورها برای تبادل نظر در مورد مذاکرات رفع تحریم های سرکوبگرانه علیه ملت ایران انجام شود. دور دعوت ریابکوف اول با تیم روسیه امروز جمعه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص آغاز دور جدید مذاکرات برای رفع تحریم ها افزود: آنچه در دور جدید مهم است آمادگی طرف مقابل برای تصمیم گیری برای رفع تحریم های غیرقانونی و افسرده کننده است.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره استقبال آمریکا از مذاکرات جدید گفت: مذاکرات ما با کشورهای 1+5 است.

تبادل و مشاوره با طرف روسی
وی گفت: با توجه به روابط گسترده و دوجانبه ای که با روسیه داریم، بخش قابل توجهی از این سفر گفتگو با بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در مورد روابط دوجانبه و مسائل و مشکلات روابط ما بود. در این گفتگوها برای رفع موانع و همچنین گشودن دریچه‌های جدید در روابط دوجانبه و ارتقای همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف که بتواند منافع دو طرف را در حوزه‌های مورد علاقه تامین کند، وقف‌هایی وجود خواهد داشت. مشورت خواهیم کرد.

حفاری ها و هیئت همراه وی روز جمعه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر خارجه روسیه دیدار خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید