بیمارستان آبیک استانداردهای لازم را ندارد/قزوین در پایین ترین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی قرار دارد

دکتر عبدالله دیدبان در این دیدار ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای هفته دولت با اشاره به اعتبار 1300 میلیارد تومانی سفر سلامت ریاست جمهوری گفت: از جمله اقدامات مثبت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در دولت سیزدهم، ساخت بیمارستان 700 تختخوابی در سال گذشته، راه اندازی کلینیک دیالیز محمدزاده، اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبارات آموزشی و پژوهشی و 80 میلیارد تومان برای طرح های بهداشتی.

وی افزود: تجهیز و راه اندازی مرکز درمان خیانت در بیمارستان ولایت، توسعه بیمارستان های تاکستان و آبیک، تکمیل طرح توسعه بیمارستان شهید رجایی از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور به حوزه بهداشت و درمان بود. تولید محصولات فناوری محور اعم از تجهیزات پزشکی، محصولات غذایی و زیست محیطی و… فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی استان در حوزه سلامت می باشد.

دیدبان همچنین یادآور شد: بهره برداری از مرکز دیالیز تاکستان با 25 طرح، بهره برداری از سالن ورزشی در محوطه دانشگاه و راه اندازی دپارتمان بیماران خاص مانند تالاسمی از اقدامات جهادی این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خرید ساختمان مناسب برای بیمارستان اعصاب و روان استان را از مهم ترین اقدامات این دانشگاه در سال گذشته دانست و گفت: بیمارستان 22 بهمن قزوین با ظرفیت 60 تخت تنها مرکز این دانشگاه است. توانبخشی بیماران اعصاب و روان در استان که به دلیل فرسودگی است، قابل عمل نیست، بنابراین خرید این ساختمان واقع در منطقه مینودر می تواند بخشی از مشکلات این بیماران را برطرف کند.

95646fb0 c8d5 41e5 9f10 eb12bf97e1c8 خبر خاکستری



وی تصریح کرد: خرید و نصب دستگاه ام آر آی تکستان، نصب و راه اندازی دستگاه ام آر آی شهید رجایی، افتتاح کلینیک قلب و عروق در اوج، آزمایشگاه هورمون در اوج و راه اندازی مرکز فوریت های پزشکی کلنجین از دیگر موارد است. اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قزوین.

دیدبان توسعه اورژانس و آزمایشگاه بیمارستان قدس و همچنین بخش اطفال با ظرفیت 22 تخت به عنوان اداره کل را از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان برشمرد و افزود: دو طرح مثبت برای نسخه های الکترونیکی. و طرح داروخانه که از مصرف بی رویه و قاچاق دارو جلوگیری می کند در حال حاضر در سطح استان اجرا می شود و در استان نیز روند خوبی را طی می کند.

دیدبان در خصوص بیمارستان 700 تختخوابی استان نیز گفت: این بیمارستان تاکنون نزدیک به 19 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با توجه به اعتبار خوبی که در سفر ریاست جمهوری دریافت کردیم، حدود 1000 میلیارد تومان اعتبار دارد که با این اعتبار به محض دریافت سپرده اولیه، فرآیند ساخت و ساز را شروع کنید. ما به سرعت بخشیدن ادامه خواهیم داد.

و ادامه داد: طبق دستور رئیس جمهور حداقل فاز اول این بیمارستان تا دو سال آینده افتتاح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به موج هفتم بیماری کرونا؛ کشور در حال عبور از این موج است و استان قزوین نیز رو به افول است.

83637060 0c5d 4c12 a038 bfd4b3cd3ca7 خبر خاکستری



وی یادآور شد: با وجود اینکه تمامی شهرستان های استان از حالت قرمز خارج شده و به رنگ زرد و نارنجی در آمده اند اما دستورالعمل های بهداشتی باید به دقت رعایت شود.

دیدبان خاطرنشان کرد: متاسفانه استان قزوین از نظر رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا پایین ترین رتبه را در کشور دارد.

این مسئول در ادامه بر نظام ارجاع در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و اظهار داشت: انتظار داریم مردم برای هیچ بیماری و ناراحتی جزئی به پزشکان متخصص و فوق تخصص مراجعه نکنند چرا که انجام این کار باعث ازدحام مردم در مطب این پزشکان و کاهش کیفیت خدمات دریافتی از این پزشکان می شود. بیماران

وی افزود: اجرای طرح پزشک خانواده که درصدد راه اندازی آن در سطح استان هستیم قطعا در این فرهنگ سازی به ما کمک خواهد کرد.

سرپرست در خصوص مشکلات بیمارستان آبیک اظهار داشت: این بیمارستان با وجود 22 تختخوابی، از نظر زیرساختی استانداردهای یک بیمارستان را ندارد. در این مرکز درمانی 12 پزشک متخصص داریم اما نبود زیرساخت ها دردی از ساکنان آبیک را دوا نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: در سراسر کشور در رشته های بیهوشی، جراحی عمومی و فوریت های پزشکی با کمبود جدی مواجه هستیم و عواملی مانند عدم پذیرش رشته های تخصصی از سوی پذیرفته شدگان این رشته ها و همچنین عدم رضایت از تعرفه های دولتی به این کمبود کمک می کند.

دیدبان در نهایت گفت: در غیاب این متخصصان درمانی چاره ای جز مدیریت این منابع موجود در تمامی بیمارستان های استان نداریم که خود باعث نارضایتی بدی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید