بیمارستان نیمه کاره «جنت» هنوز قطعی نشده و منتظر توجه ویژه مسئولان است.


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1915973

بیمارستان روانپزشکی گنت که سال ها پذیرای جانبازانی است که آرامش خود را فدا کرده اند تا به این کره خاکی آرامش دهند، منتظر توجه ویژه مسئولان برای رفع مشکلات آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، گفتن و نوشتن در مورد بیماران روانی همیشه کار سخت و دشواری است زیرا نه می توانید خود را جای آنها بگذارید و آنها را درک کنید و نه می توانید آنها را به حال خود رها کنید و آنها را نادیده بگیرید.

به خصوص اگر این بیماران از نسل مردانی باشند که با غیرت در جبهه های حق علیه جنگ جنگیدند و صلح را فدا کردند تا آسایش و آرامش را به ما هدیه کنند.

بیماران عصبی و روانی بیمارستان جنت شیراز مملو از جانبازانی هستند که سال هاست تنها محل گذراندن روز و شب در گوشه این بیمارستان شده اند، آسایشگاهی که هر چند گهگاه و به بهانه یا مناسبت تیتر اول خبرگزاری استانی فارس می شود و مسئولی به آن سر می زند اما همچنان به طرز عجیبی از مهمانان همیشگی خود استقبال می کند.

این بیماران فراموش شده چند سالی است که تنها مهمانان همیشگی بیمارستان جنت هستند، اما یک بار در جوانی از بهترین فرصت های شغلی، تحصیلی، اجتماعی و اقتصادی خود دست کشیدند و جوانی، سلامت جسمی و روحی خود را برای استقلال از دست دادند و فداکاری کردند. امنیت این سرزمین تا ما اکنون در آرامش زندگی کنیم.

و شاید کمترین کاری که امروز می توانیم انجام دهیم این باشد که از مسئولان درخواست کنیم و مشکلات بیمارستان جانت را پیگیری کنیم تا بخشی بسیار کوچک از این همه فداکاری جبران شود.

با بازدیدی کوتاه از آسایشگاه سلامت روان جانبازان واقع در بیمارستان جنت شیراز متوجه این مشکلات خواهیم شد چرا که وضعیت این بیماران گویای خود است و بیشتر این افراد به دنبال گوشی برای شنیدن درد و دل خود هستند.

بر اساس آمارهای موجود استان فارس حدود 5000 جانباز دارد که برخی از آنها سال هاست در بیمارستان جنت واقع در پارک جنت شیراز به سر می برند و به دلیل شرایط حاد عصبی حتی خانواده های آنها به صورت موقت به این مرکز مراجعه می کنند.

تاکنون بسیاری از مسئولان آمده اند، وضعیت را دیده و نگاه کرده اند، وعده های عملی نشدنی داده اند و حتی بدون تغییر شرایط بیمارستان و بیمارانش رفته اند.

نزدیک به 4 سال است که ساختمانی برای افزایش ظرفیت بیمارستان جنت شیراز در نظر گرفته شده تا بخشی از بیماران به این مکان منتقل شوند اما همچنان در حالت توقف است.

البته در آخرین بازدید از ایمانیه که سال گذشته و در اولین روز انتصاب وی به عنوان استاندار فارس انجام شد، مقرر شد آمبولانسی به این مجموعه اختصاص داده شود اما این وعده خالی ماند.


امروز هنوز به پایان ساخت بیمارستان نیمه کاره جانت نرسیده ایم

همچنین در گزارش قبلی این پایگاه تحلیلی خبری آمده بود که در جلسه علنی روز سه شنبه 20 مهر 1400 شورای اسلامی شهر در تذکر شفاهی امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عزیزی گفت: متاسفانه از زمان مدیریت قبلی این بنیاد 10 بیمارستان اعصاب وجود داشت. و سلامت روان مربوط به این بنیاد و جانبازان دارای نیازهای خاص به شرکتی به نام متد سپرده شد که اقدامی ناپسند است و برخی از این جانبازان را به دردسر انداخته است.

اینها صحبت های عزیزی در مجلس بود دقیقا یک هفته پس از بازدید از بیمارستان ژنات شیراز با حضور استاندار جدید فارس.

در عین حال، همتی، مدیر داخلی بیمارستان اعصاب و روان جنت شیراز نیز نبود رادیولوژی، آزمایشگاه و آمبولانس مناسب برای بیماران اعصاب و روان و همچنین نبود ساختار مناسب را از جمله مشکلات این بیمارستان عنوان کرد.

اما با توجه به اینکه چندین سال است این بیمارستان در انتظار آمبولانس و تکمیل ساختمان است، این پایگاه تحلیلی خبری با انتشار خبر از سوی سردار ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید و امور استان فارس پیگیری کرد.

وی در خصوص تحقق وعده های مسئولان برای رفع مشکلات و معضلات بیمارستان جانت گفت: محمدهادی ایمانیه استاندار فارس با توجه به بازدیدی که از این بیمارستان داشتند پیگیر رفع مشکلات و تحقق امور شدند. وعده های او

بیانی اضافه کرد: در یک ماه گذشته با پیمانکار مشخصی جلسه داشتیم و برای ساخت ساختمان نرخ تعیین کردند اما متأسفانه با شخص یا به عبارتی پیمانکار مشکلی پیش آمد و کار متوقف شد و استاندار به دنبال کسی برای جایگزینی او

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس با اشاره به وعده تحویل آمبولانس تصریح کرد: این آمبولانس هم اکنون در اختیار گروه شاهچراغ (علیه السلام) است که برای دریافت آن از سوی بنیاد شهید موافقت شد، اما من قرار گرفتم. مایل نیستم زیرا در آنجا نیز خدماتی وجود دارد و ما همچنان منتظر پیگیری استاندار هستیم تا این اتفاق بیفتد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در پایان افزود: در مجموع در مورد ساخت بیمارستان نیمه کاره به نتیجه نرسیده ایم.

و این یعنی؛ این داستان هنوز طولانیه…

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید