بیمارستان های کردستان در هیچ شیفتی کمبود پزشک ندارند/ ماجرای ضدانقلاب از کمبود پزشک در کامیاران کذب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، روز گذشته ویدئویی در یکی از شبکه های معاند پخش شد مبنی بر اینکه کادر درمانی بیمارستان سینا کامران ناقص هستند و به آنها توجهی نمی کنند در حالی که این گونه درگیری ها به ازدحام اورژانس در هر بیمارستان و وضعیت بیمارستان بستگی دارد. بیمار و روحیه متصدیان بیمار عادی تلقی می شود که در اکثر مواقع کادر درمانی با او صبور خواهند بود.

صدیق جدیدالاسلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی گفت: بیمارستان سینا کامیاران دارای 81 تخت فعال و بخش های پزشکی فعال از جمله داخلی زنان و مردان، جراحی زنان است. و آقایان، زنان و زایمان، اورژانس، اتاق عمل، کودکان و نوزادان، بخش مراقبت های ویژه و CUU از بخش های فعال با بهترین متخصصین این بیمارستان هستند که به صورت شبانه روزی در خدمت همشهریان عزیز در این شهرستان هستند.

وی گفت: خوشبختانه پس از تقسیم بندی متخصصان در سراسر کشور، 9 پزشک و متخصص دیگر از کشور در مراکز بیمارستانی، بیمارستان سینا کامیاران تزریق شده اند که به همراه سایر همکاران کادر درمانی به بیماران و مراجعین خدمات رسانی می کنند.

معاون امور پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به کمبود پزشک عمومی در کشور اشاره کرد و افزود: نه تنها در بیمارستان سینا کامیاران، بلکه در تمام بیمارستان های استان هیچگاه کمبود پزشک وجود نداشته است. اما هر بیمارستان با 2 تا 3 شیفت پزشک. امکانات بیمارستانی تحت پوشش است.

جدید اسلامی در خصوص تعداد تخت های بیمارستانی افزود: حداقل 56 درصد تخت های بیمارستانی همیشه پر از بیماران بستری است در حالی که تخت های دیگر خالی است و بسیار کم پیش می آید که بیمار بدون تخت بماند.

وی در ادامه با بیان اینکه خود و یکی از بیماران نسبت به کمبود کادر درمانی و رسیدگی نکردن به بیمار اعتراض کرده اند، ادامه داد: آنچه در فیلم مشخص است این است که چند نفر بیشتر در صف ایستاده اند. طبق بررسی ها هیچ اقدام پزشکی صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه علیرغم اینکه مددجو مدت زیادی است در لیست نوبت نبوده است، افزود: در هر بیمارستانی که تعداد بیماران زیاد است، چنین مشکلاتی پیش می آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اورژانس هر بیمارستان دارای واحدهای مراقبت ویژه با تیمی از پزشکان است که نوبت دهی آنها همزمان از قبل برنامه ریزی شده و در مواقع اورژانسی از بیماران مراقبت و اقدامات لازم انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید