بیمار 38 ساله بهبهانی بر اثر تب کریمه کنگو درگذشت

بیمار 38 ساله بهبهانی بر اثر تب کریمه کنگو درگذشت

روز جدید رمضان احدی رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: بیمار 38 ساله بهبهانی براثر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با وجود اینکه به مرکز استان اعزام شده بود، در بیمارستان جان خود را از دست داد.

رمضان احدی اظهار داشت: هشتم مردادماه سال جاری بیمار 38 ساله با علائم اپیستاکسی (خون دماغ) هنگام مراجعه به بیمارستان اصلی شهرستان بهبهان برای دریافت خدمات پزشکی از ابتلای خود به ویروس کرونا در یک ماه گذشته خبر داد.

وی با اعلام اینکه کارکنان بیمارستان بهبهان اقدامات لازم را برای قطع خونریزی بیمار انجام دادند و بیمار مرخص شد، افزود: با وجود انجام اقدامات درمانی، بیمار با علائم خونریزی بینی و معده – خونریزی روده مجددا به اورژانس بیمارستان مراجعه کرد. اقدامات لازم از بیماران برای ادامه درمان به اهواز ارسال شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: این بیمار علیرغم درمان فوریت های پزشکی در مرکز استان بر اثر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فوت کرد.

وی تصریح کرد: با اعلام مثبت شدن تست CCHF در مرکز تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب خونریزی دهنده تشخیص داده شده و اقدامات اولیه و فوری برای تشخیص و پایش افراد مرتبط با بیمار و بررسی سلامت آنها توسط بیمار انجام شده است. کارشناسان مربوطه

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری های مشترک بین انسان و دام است و این بیماری در دام علائم قابل مشاهده ای ندارد اما در انسان باعث ایجاد بیماری شدید و گاه کشنده می شود.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه داد: مهم ترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از دستکش در تماس با گوشت، نگهداری گوشت حداقل به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد و نگهداری آن است. خرید گوشت از فروشگاه های مجاز..

احدی با اشاره به تشکیل جلسه اضطراری هیئت بهداشت شهرستان بهبهان گفت: پس از دریافت نتیجه نهایی آزمایش بیمار، جلسه اضطراری با حضور معاون بهداشت و نمایندگان دانشکده، قائم مقام، نماینده دادستان، رئیس اداره دامپزشکی، شهردار و مسئولان مربوطه اقدامات فوری برای مهار آن انجام شد و بیماری از شهرستان شروع شد.

دیدگاهتان را بنویسید