بیمه نامه جامع عشایری


ساعت: 17:59
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887741

با هماهنگی سازمان بسیج عشایری و شرکت بیمه روز امضا شد.

تفاهم نامه جامع ارائه خدمات بیمه ای به جامعه عشایری بین سازمان بسیج عشایری و بیمه روز منعقد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بسیج نیوز، احمد سعیدی رئیس بسیج عشایری در دیدار با معاونین و مدیران ارشد شرکت بیمه روز بیمه روز اظهار داشت: امنیت غذایی یکی از مهمترین دغدغه های دولت ها در دنیا پس از امنیت ملی است.

وی با تشریح نقش عشایر در مولفه های امنیت ملی کشور، به نقش عشایر در اقتصاد مقاومتی کشور و تامین امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: عشایر به تنهایی 46 درصد گوشت سبک دام و 35 درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند. و ما می توانیم هر چه در توان داریم انجام دهیم برای ایجاد امنیت کلی در جامعه عشایری به تامین امنیت غذایی کشور کمک کرده ایم.

ساعدی با اشاره به نقش عشایر در تامین امنیت پایدار گفت: عشایر در 59 درصد از وسعت جغرافیایی کشور زندگی می کنند و در مناطق صعب العبور که پایگاه نهادهای انتظامی و امنیتی وجود ندارد و در هر جایی که وجود دارد حضور دارند. رد سیاه چادر عشایر را می بیند که نشان از وجود امنیت در این منطقه دارد.

رئیس بسیج عشایری افزود؛ عشایر وارث فرهنگ غنی اسلامی ایران هستند و باید در حفظ آداب و رسوم و فرهنگ عشایر اهتمام داشته باشیم.

سعیدی با انتقاد از بی تفاوتی خاصی نسبت به جامعه عشایری گفت: باید از تمام ظرفیت خود برای خدمت به عشایر استفاده کنیم تا بتوانیم این قشر مولد و خودکفا را حفظ کنیم چرا که این قشر نه تنها هزینه ای برای کشور ندارد بلکه آنها هم دارند. ظرفیت حفاظت از کشور در برابر شوک های اقتصادی در حوزه امنیت غذایی.

وی ضمن قدردانی از همکاری شرکت بیمه دی در ارائه خدمات بیمه ای به عشایر گفت: بیمه می تواند امنیت شغلی عشایر را تامین کند زیرا بارها شاهد بوده ایم که در اثر بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و رعد و برق، خسارات سنگین و خسارت وارده به عشایر احشام عشایر وارداتی بود و عشایر بسیاری از سرمایه های خود را از دست دادند و از نظر معیشتی با مشکلات عدیده ای مواجه شدند که اگر تحت پوشش بیمه قرار می گرفت، بخش زیادی از این خسارات جبران می شد.

سعیدی در خاتمه گفت: این تفاهم نامه به عنوان اولین گام برای خدمات رسانی به عشایر بسیار ارزشمند است و امیدواریم با تداوم تعامل دوجانبه و ظرفیت یابی بتوانیم گام های بلندتری در ارائه خدمات به جامعه عشایری برداریم.

صلاحی نژاد معاون بیمه روز بیمه روز نیز گفت: شرکت بیمه روز حدود یک میلیون و 700 هزار نفر از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران در سراسر کشور را تحت پوشش بیمه سلامت خود قرار داده و به آنها خدمات ارائه می دهد.

وی در خصوص سایر فعالیت های بیمه دی گفت: نتایج بسیار خوبی در واحدهای بازاریابی و فنی به ثبت رسیده است و با تکیه بر جوانی و تعهد مدیران و کارکنان شرکت توانسته ایم جزو 5 شرکت برتر بیمه کشور باشیم. صنعت.

صلاحی با تاکید بر فرهنگ سازی استفاده از بیمه در جامعه گفت: بیشتر افراد جامعه بیمه را هزینه می دانند در حالی که نقش بیمه در بحران ها مشخص می شود.

وی با اشاره به نقش صنعت بیمه در عرصه بین الملل گفت: صنعت بیمه تجربه موفقی در تامین سرمایه های ملی کشور در عرصه بین المللی دارد و در بحبوحه بحران ها و تحریم ها موفق شد ریسک را کاهش دهد. صادرات نفت و محصولات پتروشیمی و … پوشش

صلاحی افزود: با اعمال تحریم های بین المللی فکر می کردند صنعت بیمه کشور از بین می رود اما به لطف خداوند و تلاش جوانان فعال در این عرصه نه تنها آسیبی به صنعت بیمه کشور وارد نشد بلکه تحریم ها آن را شکوفا، بالغ و کاملاً خودکفا کرد.این صنعت بین المللی شده است.

وی با تشکر از توجه سازمان بسیج عشایری به فرهنگ بیمه در جامعه عشایری گفت: با اجرای طرح در جامعه و شناخت بیشتر ظرفیت جامعه عشایری می توان بسته های بیمه ای جذاب و متنوعی را برای عشایر تهیه کرد. تا بتوانیم بزرگترین ریسک را بپذیریم بیایید این جامعه را پوشش دهیم و سطح خدمات خود را به شیوه ای گسترده تر، جذاب تر و ارزان تر ارائه دهیم.

در پایان مقرر شد پس از ابلاغ این موافقتنامه به نمایندگان استان، جلسه مشترکی بین فرماندهان نواحی و مسئولین سازمان های بسیج عشایری استان و نمایندگان ادارات بیمه استان تشکیل و برنامه ریزی شود. وارد مرحله اجرا شده و جزییات طرح از طریق نواحی و پایگاه های عشایری مطرح و رسانه ها به اطلاع عموم مردم عزیز عشایری خواهند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید