بین جمهوری اسلامی و حماسه عاشورا پیوندی ناگسستنی وجود دارد


ساعت: 14:33
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887677

کریمی گفت: واقعیت این است که بین جمهوری اسلامی و حماسه عاشورا پیوندی ناگسستنی وجود دارد و گسترش شور و شعور حسینی در جامعه ایران موجب تقویت و استحکام نظام سیاسی ایران خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا کریمی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: همه می دانیم که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب عاشورایی و نشات گرفته از تعالیم حسینی است.

وی افزود: حضرت امام با کمک فرهنگ حسینی و فضای عاشورایی حاکم بر جامعه قیام ضد استبدادی خود را تقویت کردند و در نهایت در همین فضا انقلاب اسلامی پیروز شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: به عنوان مثال سخنرانی تاریخی امام خمینی (ره) در سال 42 علیه رژیم پهلوی در روز عاشورا ایراد شد و در محرم آن سال از روحانیون خواست تا از مجالس عزاداری برای مقابله با استبداد پهلوی استفاده کنند.

کریمی افزود: در ادامه انقلاب و جمهوری اسلامی به مدد آموزه های عاشورا بر انواع چالش ها فائق آمد و جلو رفت، بنابراین مقاومت معجزه آسای رزمندگان ایران در هشت سال جنگ تحمیلی الگوبرداری از عاشورا و کربلا بود.

وی یادآور شد: در جریان فتنه های مختلفی که کشور درگیر آن بود، معارف حسینی و عاشورایی همواره به کمک نظام اسلامی می آمد و خنثی سازی فتنه 88 یکی از این موارد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: واقعیت این است که بین جمهوری اسلامی و حماسه عاشورا پیوندی ناگسستنی وجود دارد و گسترش شور و شعور حسینی در جامعه ایران موجب تقویت و استحکام نظام سیاسی ایران خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: البته دشمنان انقلاب اسلامی نیز به این واقعیت واقف هستند و یکی از دلایل اصلی حمله آنها به محرم و عزاداری این است که می دانند گسترش این عزاداری سد محکمی در مقابل توطئه های آنها خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید