بیکر: بودجه فاقد شفافیت و انصاف است و تورم زا است.

بیکر: بودجه فاقد شفافیت و انصاف است و تورم زا است.

روز جدید : بودجه اصلا شفاف نیست چون آقایان مدعی شفافیت بودند اما متاسفانه شفافیت این بودجه بسیار کم است و مهم این است که جدای از عدم شفافیت نحوه توزیع آن کاملا ناعادلانه است. این دولتی است که با شعار عدالت بر سر کار آمده است. از آقای روحانی بودجه را منتشر می کنند و داده های آن را در اختیار مردم قرار می دهند…

این نماینده سابق مجلس گفت: لایحه بودجه اولین آزمون تصمیمات کلان و مهمی بود که دولت سیزدهم نگرفت و این بودجه متأسفانه تورم زا است.

محمدرضا حباز نماینده سابق مجلس درباره لایحه بودجه به نواندیش گفت: بودجه به معنای دخل و خرج یک کشور است و مقیاسی است که نسبت به هم باید دو مقیاس باشد. اگر درآمدها کم و غیر واقعی باشد در پایان سال محقق نمی شود.» بودجه منجر به کسری بودجه می شود و در نهایت منجر به کسری بودجه می شود. با هیچ یک از شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور، نه رعایت قشر ضعیف جامعه در بودجه درج شده و نه به تولیدکنندگان توجه می شود.

این چهره سیاسی افزود: مهم این است که بودجه اصلا شفاف نیست چرا که آقایان مدعی شفافیت بودند و متأسفانه شفافیت این بودجه بسیار پایین است و مهم این است که در کنار عدم شفافیت، به این شکل است. توزیع شده کاملاً ناعادلانه است.» این دولتی است که با شعار عدالت بر سر کار آمده است، از زمان آقای روحانی بودجه را منتشر کرده و ارقام آن را در اختیار مردم و برخی نهادها که اصلاً نباید بودجه داشته باشند و منابعشان را دارند، منتشر کرده اند. باید توسط مردم تامین شود، به تومان اعتبار بیشتری بدهند، اما به نهادهایی که باید اعتباری بدهند که مربوط به زندگی مردم و محیط زیست مردم است مانند محیط زیست، متأسفانه می بینیم که اعتبار او در حال کاهش یا افزایش است. کم.

وی ادامه داد: بنابراین عدالت در توزیع بودجه رعایت نشده است، اما نهادهایی که نباید بودجه دریافت کنند بودجه دریافت می کنند و نهادهایی که بودجه برای آنها بسیار ضروری است متاسفانه این اتفاق برای آنها نیفتاده است. . وی ادامه داد: این اولین آزمون در تصمیمات بزرگ و مهم بود که به نظر من دولت سیزدهم از آن عبور نکرد و این بودجه متأسفانه تورمی است و تورم بسیار بالایی دارد و به عبارتی تورم مانند جین و بیسموت یعنی در است. ، از طریق عدالت فرار می کند، تورم یعنی گرفتن مالیات اجباری از طبقه فقیر جامعه این اتفاق می افتد هر زمان که بخواهیم با زور، بدون دلیل و با فشار از طریق تورم، از طبقه ضعیف جامعه مالیات بگیریم.

خباز گفت: بنابراین دولت که مدعی اصلاح ساختار بودجه بود، هیچ تغییری در بودجه ایجاد نکرد، به جز حذف ارز از 4200 تومان که متاسفانه موضوعی مبهم است، یعنی. آنها دلایل را بیان نکردند آنها دلایل را بیان نکردند، i.e. نحوه تعویض آن این در دو موضوع تاثیر زیادی خواهد داشت، یکی در مورد دارو، دیگری در مورد قیمت نان، و هر دو بسیار مهم هستند، آنها باید از قبل بگویند که چگونه می خواهند این را جبران کنند تا مردم اطمینان حاصل کنند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: وقتی دولت برنامه ندارد قدم به قدم شروع به کار می کند و معلوم نیست به کجا خواهد رسید. مثلا یکی از نهادها بودجه صدا و سیما است، افزایش بودجه صدا و سیما افزایش بسیار بالایی دارد یعنی بالای 50 تا 60 درصد بودجه صدا و سیما را افزایش می دهد و این به کجا می رسد. رادیو و تلویزیون؟ مردمی که منتخب سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه هستند، به ویژه دو قوه که نیاز به رای مردم دارند. یعنی قوه مقننه و مجریه طبیعتاً بیشتر به فکر خود هستند، یعنی فکر می کنند می توانند جایگاه خود را حفظ کنند تا اینکه برای حل مشکلات کشور قدمی بردارند.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: در واقع بودجه نهادی را افزایش دادند که نباید بی دلیل افزایش می یافت، اما متأسفانه نهادهایی که باید افزایش می یافتند یا افزایش نمی یافتند یا حداقل اگر فرض می شد این تعداد را افزایش دهند. در آینده بیایید پرداخت کنیم. بنابراین هشدار من الان به نمایندگان این است که اتفاقی که در رای اعتماد به وزرا افتاد، نخواهد افتاد.

محمدرضا حباز گفت: در عین حال گفتم این لحن دعای آقایان نشان می دهد که تا 6 ماه آینده نمازشان تغییر می کند، این عزم های همیشگی وزرا تا 5-6 ماه دیگر تغییر می کند. شروع به انتقاد از وزرا کنید، می گویند این انتقادات به 6 ماه نرسید و کمتر از 3 ماه پیش شروع شد. در نتیجه اخطار من این است که در بودجه این اتفاق نیفتد وگرنه این دومین اشتباه نمایندگان در خصوص دولت است که این بودجه را به همین ترتیب تصویب می کنند، به نظر من باید بودجه را برگردانند و دوازدهم را از بودجه تصویب کنند. بودجه تا آوریل و می دشوار نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از این پس به دولت تذکر دهند که این بودجه تورمی است و عدالت در این بودجه وجود ندارد، اما در توزیع بودجه ظلم زیاد است و این بودجه قابل اصلاح نیست. و این خانه به کلی ویران شده است.» و نمی توان آن را اصلاح کرد و باید ریشه ها تغییر کرد، باید دو دوازدهم را تصویب کرد تا در فروردین و اردیبهشت مشکلی در کشور پیش نیاید و بعد بودجه را برگردانید و از دولت بخواهید. برای تامین بودجه کم که تورم را نیز کاهش می دهد. و رکود را به رونق تبدیل می کند و عدالت را در آن رعایت می کند. به نظر ما این بودجه هیچ یک از این ویژگی های مثبت را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید