بی توجهی ادارات و ارگان های دولتی به تست دوره ای آسانسور در قزوین

وی افزود: فعالیت های مهمی در زمینه مصالح ساختمانی، ایمنی ساختمان های بلندمرتبه و آسانسورهای آنها با کمک دستگاه های اجرایی از جمله سازمان نظام مهندسی، اداره راه و شهرسازی و صمت انجام می شود.


الزام پیمانکاران به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد


مدیرکل استاندارد استان قزوین تصریح کرد: تاکید ویژه بر ایمنی ساختمان است و پیمانکاران ملزم به استفاده از مصالح استاندارد ساختمانی هستند.

این مسئول گفت: بنابراین کنترل تولید و توزیع مصالح ساختمانی در سطح بازار بر عهده اداره کل استاندارد و واگذاری سایت پروژه ها و ساختمان ها برای جلوگیری از ورود مصالح نامرغوب بر عهده اداره کل استاندارد است. بازرسان شهرداری و نظام مهندسی

صارمی گفت: ساخت آسانسور یکی از موضوعات مهمی است که نه تنها در استان قزوین بلکه در اکثر استان ها وضعیت خوبی ندارد. البته در این زمینه فعالیت هایی انجام شده و امیدواریم بتوانیم در این زمینه ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت ها در حوزه آسانسور به چند قسمت تقسیم می شود، گفت: اولین مسئولیت بر عهده پیمانکاران است که آسانسوری را نصب کنند که از نظر ساخت دارای شرایط ایمنی و اولیه باشد.

این مقام مسئول اذعان داشت: مسئولیت دوم سازمان صمت است که شرکت های طراحی و نصب آسانسور به درستی وظایف خود را انجام دهند و در حوزه تعدد شرکت های طراحی و نصب نیاز به نظارت بیشتر دستگاه های انتظامی استان به ویژه سازمان صمت دارد. ، نظام مهندسی و استانداردها انجام شود.

صارمی ادامه داد: روند نصب و تنظیم آسانسورها به این صورت است که باید در سیستم کلی «آسانسور استاندارد» ثبت و توسط شرکت های بازرسی استاندارد مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت سالم بودن محصول، تاییدیه استاندارد صادر می شود و در غیر این صورت صادر می شود. ارسال شده به شرکت پچینگ نصب کننده برمی گردد.

مدیرکل استاندارد استان قزوین با اشاره به اینکه تاییدیه آسانسورها در دو مرحله است، گفت: حوزه اول مربوط به آسانسور با تایید اولیه است.

ساختمان های فاقد گواهی استاندارد نباید تکمیل شوند


وی گفت: نبود استاندارد در آسانسورهای ساختمان های نوساز یکی از معضلات امروز است بر اساس تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد و وزارت کشور، شهرداری ها موظفند برای ساختمان های فاقد گواهی نوع، آثار تکمیل شده صادر نکنند.

سیرمی در خصوص تست ادواری آسانسورها تصریح کرد: مجوزهایی که برای آسانسور صادر می کنیم یک سال اعتبار دارد و پس از آن باید ثبت نام و ارزیابی دوره ای انجام شود چرا که آسانسور نیز مانند سایر دستگاه ها نیاز به نگهداری دارد.

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: آمار مناسبی در زمینه ارزیابی دوره ای آسانسور در استان نداریم و در بیش از 70 درصد دستگاه های دولتی و اجرایی این آزمون انجام نشده است.

وی با اشاره به سیاست های اداره کل استاندارد برای نظارت بر شرکت های نصب آسانسور گفت: نظارت توسط سازمان صمت انجام می شود و با ورود کانون انجمن های صنفی آسانسور در سطح ملی و استانی امیدواریم. که این نظارت بیشتر شود و دست شرکت های غیرمجاز کم شود و فعالیت ها در اختیار شرکت ها قرار گیرد. شما دارای مجوز زیر نظر سازمان صمت هستید.

صارمی تصریح کرد: تا زمانی که شرکت های غیرمجاز به دور از نظارت سازمان ایمنی و نظارت سازمان استاندارد فعالیت کنند، مشکل نبود استانداردهای لازم در آسانسورها همچنان وجود خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد استان قزوین در پایان گفت: شرکت های مجاز طراحی زیر نظر صمت تقریباً 60 شرکت و شرکت بازرسی زیر نظر استاندارد با رویکرد صدور مجوز شامل 11 شرکت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید