بی توجهی بانک های زنجان به سامانه احراز هویت آنلاین/ بانک ها با دریافت کپی مدارک هویتی حقوق مردم را زیر پا می گذارند.

ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802054

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان زنجان:

نایب رئیس انجمن حقوق مصرف کنندگان زنجان با اشاره به بی توجهی بانک های زنجانی به سامانه احراز هویت آنلاین، گفت: در بانک های زنجان اینگونه نیست و دادستان زنجان باید به عنوان دادستان به این موضوع رسیدگی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصاهر یوسف امیری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به بخشنامه ای مبنی بر عدم دریافت کپی مدارک هویتی از دریافت کنندگان خدمات در دستگاه های اجرایی، گفت: صدور گواهینامه اینترنتی بر اساس بخشنامه سال 1396 سازمان اداری و استخدامی کشور به صورت پایلوت در 3 استان معرفی شده است.

وی با توجه به موضوع بخشنامه مذکور مبنی بر ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی از دستگاه های اجرایی توسط مشمولان خدمت، خاطرنشان کرد: در شهریور ماه سال 1395 بخشنامه دیگری به کلیه دستگاه های اجرایی سازمان اداری و کار ابلاغ شد. در کنار. به صورت آنلاین اقدام کنید و کپی اسناد را در سراسر کشور دریافت کنید تا حذف شوند.

یوسف امیری افزود: در بخشنامه دیگری که در اسفند ماه سال 1396 از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور به تمامی دستگاه های اجرایی سراسر کشور ابلاغ شد، آمده است که اگر به دلایلی از جمله مشکلات سیستمی امکان دریافت اطلاعات به صورت آنلاین وجود نداشته باشد، دستگاه اجرایی موظف است. برای درخواست کپی رایگان از مدارک هویتی.

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان زنجان گفت: در بخشنامه ها تاکید شده است که هیچ یک از دستگاه های اجرایی از جمله بانک ها به هیچ وجه افراد را ملزم به کپی مدارک هویتی نکنند.

وی افزود: حتی در این بخشنامه ها آمده است که اگر دستگاه ها به سامانه دسترسی ندارند یا با مشکل دیگری مواجه می شوند، باید خودشان از مدارک کپی بگیرند و نیاز مشتری را برطرف کنند.

یوسفی امیری با بیان اینکه متأسفانه بانک های زنجانی این بخشنامه را رعایت نکردند و از مردم کپی مدارک درخواست کردند، افزود: احترام بگذارید.

وی با بیان اینکه از استان های دیگر اطلاعاتی نداریم اما در زنجان این بخشنامه رعایت نمی شود، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی از جمله بانک ها در صورت عدم دسترسی به سامانه در جهت یکپارچه سازی سامانه و توسعه خدمات الکترونیکی هستند. ، باید اسناد را به صورت رایگان از افراد کپی کنید.

نایب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان گفت: این امر در بانک های زنجان رعایت نمی شود و لازم است دادستان زنجان به عنوان دادستان در این موضوع ورود کند چرا که مردم واقعاً مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل ها جهانی است و بانک ها تا زمانی که مجبور نشوند از آن تبعیت نمی کنند، گفت: در این صورت حقوق بشر نقض می شود و انتظار می رود دادستان زنجان وارد عمل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید