بی توجهی کارکنان در کلانشهر بررسی شد/ هنوز سیگنالی به قوه قضاییه ارسال نشده است!


ساعت: 21:00
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843800

تاکنون چهار شهردار از جمله شهردار فعلی آبادان و سه شهردار سابق، رئیس وقت سازمان نظام مهندسی آبادان و مجری و طراح پروژه کلانشهر آبادان بازداشت شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه؛ ساعتی پیش برخی رسانه ها از خروج استاندار سابق خوزستان از کشور خبر دادند و برخی او را یکی از مقصران اصلی حادثه کلانشهر عنوان کردند.

علیرغم اینکه هیچ یک از هیئت های دولت، دادستان کل کشور و مجلس شورای اسلامی یا سایر مسئولان و دستگاه های ذیربط گزارشی مستقیم یا غیرمستقیم در خصوص سقوط این کلانشهر به استاندار سابق خوزستان ندادند، اما از انتشار دهندگان خبر فوق درخواست شد.
در صورت داشتن اطلاعات یا مستنداتی از علت ریزش ساختمان کلانشهر باید موضوع را به دادگستری خوزستان گزارش دهند.

این گزارش حاکی از آن است که تا کنون هرکسی که از قصور یا سهل انگاری گزارش داده باشد دستگیر شده است.

بر اساس گزارش از ابتدای حادثه در کلانشهر، سه دستگاه تحقیق از سوی دولت، مجلس و دادستان کل کشور به محل حادثه اعزام شده است.

بر اساس بررسی های دقیق تاکنون هیچ یک از هیئت های اعزامی از سوی دولت، دادستان کل کشور، مجمع عمومی و مجلس شورای اسلامی گزارشی مبنی بر غفلت احتمالی یا صریح استاندار سابق خوزستان به دستگاه قضایی صوفیه ارسال نکرده اند.

دادگستری خوزستان از اولین روز وقوع این حادثه از هیئت ها و مراجع مختلف خواست تا نقش مستقیم یا غیرمستقیم افراد در حادثه پایتخت را بررسی کنند که منجر به دستگیری 14 نفر از عوامل حادثه پایتخت شد. حادثه مربوط به دیروز و بازداشت یک نفر دیگر مرتبط با سازمان نظام مهندسی است.

گزارش‌های ارسالی از سوی هیئت‌های اعزامی و تیم‌های بررسی حادثه آبادان تاکنون گزارشی از قصور یا تقصیر مستقیم یا غیرمستقیم استاندار سابق خوزستان در بحث کلانشهر در دادگستری استان خوزستان منتشر نشده است.

پیش از این علی دهقتی رئیس قاضی استان خوزستان با اشاره به اقدامات اخیر دستگاه قضایی در رابطه با حادثه پایتخت گفت: این افراد به صورت مستقیم و به عنوان شریک در ارتکاب جنایت دستگیر شدند. آنها با کمک پلیس و نیروهای امنیتی از جمله سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شدند. تحقیقات در مورد علت احتمالی بعدی ادامه دارد.

رئیس قاضی استان خوزستان درباره بازداشت شدگان گفت: تاکنون 4 شهردار از جمله شهردار فعلی آبادان و 3 شهردار سابق، رئیس سازمان نظام مهندسی آبادان، مجری و طراح پروژه کلانشهر آبادان و تعدادی از کارکنان صدور پروانه . افراد شاغل در سازمان نظام مهندسی آبادان همکاری کردند و دستگیر شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید