تأمل در خسارات قیام اخیر/ چرا دشمنان بر اقتصاد تمرکز کردند؟


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921219

در قیام اخیر 1700 میلیارد تومان خسارت وارد شد و به دلیل ترس دشمن از شکل گیری نقطه مثبتی در اقتصاد کشور اقدام به بستن بازار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان همواره به بهانه های مختلف سعی در حمله به ملت ایران داشته اند و پس از شکست دشمنان پس از هشت سال جنگ تحمیلی، دشمنان وارد راهبرد جنگ نرم شدند. و بر این اساس برای رسیدن به اهداف خود از توطئه ها و جنگ های فرهنگی، اقتصادی، تحریم ها، تهدیدها و هر چه در توان داشتند استفاده کردند، اما در این سال ها ایران با سرعت بیشتری به سمت اوج پیشرفت حرکت کرد و آنچه دشمنان به دست آوردند زوال و نابودی E.

امنیت یکی از مهمترین ابعاد اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و ایران با اتکا به این مولفه در طول سالیان متمادی توانسته در همه عرصه ها به موفقیت دست یابد، لذا مخالفان و ضدانقلاب مولفه امنیتی را تحت هر شرایطی هدف قرار داده است. بهانه ای برای رسیدن به هدف خود با خطرناک جلوه دادن کشور.

در اغتشاش سال 2088، دشمنان داخلی و خارجی به بهانه دستکاری در انتخابات، اصل نظام را مورد هدف قرار دادند و فتنه چند ماهه شورشیان اوضاع را به حدی داغ کرد که پروژه ترور، توهین به مقدسات و سایر ناهنجاری ها به پایان رسید. دستور داد .زحمت کشیدند و بالاخره روس شدند.

اواخر شهریورماه سال جاری به بهانه درگذشت مهسا امینی، دم از دست برخی معاندین و معاندین کشور زده شد و عده ای فریب تبلیغات و دروغ پردازی های دشمن در فضای مجازی را به میدان رفتند. میدان در گام اول به اموال عمومی آسیب رساندند، خودروها را آتش زدند، شیشه های بانک ها را تخریب کردند و صدها خسارت دیگر به اموال عمومی وارد کردند و در گام بعدی عده ای سعی کردند از فرصت ناآرامی ها برای ضربه زدن به بخش اقتصادی استفاده کنند. به زور و قلدری برخی از کسبه ها را وادار کردند و گفتند که باید مغازه هایشان را ببندند وگرنه در قفل مغازه ها چسب می زنند.


4e787062 4d48 476f 8f47 b55ad368f5ff خبر خاکستری



1700 میلیارد خسارت فتنه اخیر در کشور

این تا زمانی بود که شیوع کرونا خسارات مالی زیادی به اقتصاد کشور وارد کرد و قطعا با این اختلالات هدف ضدانقلاب ضربه زدن به اقتصاد کشور بود.

به گفته میرا احمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در حوادث اخیر 17 هزار میلیارد ریال در اماکن عمومی و خصوصی، مردم، خودروها، منازل و … خسارت وارد شده و مغازه ها و مغازه ها غارت و یا به آتش کشیده شده است. .

همچنین در جریان ناآرامی های اخیر بیش از 200 نفر از جمله شهدا و قربانیان بی گناه پروژه ترور، افراد بی گناه جان باختند و شورشیان و اعضای گروه های تجزیه طلب جان خود را از دست دادند.


دشمن به دنبال جلوگیری از یک نقطه قوت در اقتصاد است

مهدی اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: دشمن عموما با وجود جمهوری اسلامی ایران مخالف است زیرا جمهوری اسلامی ایران منافع آنها را البته در مقاطع مختلف تهدید کرده است. ، دشمن بر اساس شرایط خاصی که می تواند وارد شود و تسلط پیدا کند اقداماتی مانند ترور و شورش را انجام داده است.

وی افزود: در اوایل انقلاب نبرد دشمن نظامی بود و به دلیل نوپا بودن انقلاب، دشمن را شکست داد و امروز از نظر نظامی به بازدارندگی رسیده ایم و دشمن نمی کند. جرات فکر کردن در این زمینه را داشته باشد، لذا به اقدامات دیگری متوسل می شود و امروز یکی از خاکریزها بحث اقتصادی است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در حوادث اخیر دشمن روی مسائل اقتصادی متمرکز شده بود، زیرا دشمن به خوبی می داند که ما می خواهیم به یک نقطه مثبت در اقتصاد برسیم، به همین دلیل تلاش می کند جلوی اقدامات ایران را در حوزه اقتصادی بگیرد.
اسماعیلی تصریح کرد: امروز با تغییراتی که در بحث اقتصادی در حال رخ دادن است و گره هایی که در حال باز شدن است، دشمن بر بحث اقتصادی متمرکز شده است، به همین دلیل در قیام اخیر تلاش کردند تا شعله های آتش را به سمت کصبه و منطقه سرایت کنند. بازار و دشمن او متوجه شد که قدرت اقتصاد شکل گرفته است و به ریسک در اقتصاد روی آورد.
وی با اشاره به همراهی مردم با شورشیان گفت: کسبه همواره بخشی از مردمی بوده است که در این سال ها همیشه پشت سر انقلاب ایستاده اند، بنابراین هر جا که نیاز به حضور آنان بوده و مورد هجمه قرار گرفته اند، محکم بوده اند، به همین دلیل هستند. او افرادی را اجیر کرده بود که در صورت عدم پیوستن کسبه به تظاهرات، قفل مغازه ها را بچسبانند و رعب و وحشت ایجاد کنند.


ebdad2bd 8b65 414a a544 8f1ab9028111 خبر خاکستری



هدف دشمن از حوادث اخیر ایجاد ناامیدی بوده است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: پشتوانه جمهوری اسلامی ایران ملت است و دشمنان در همه حال تلاش می کنند با امپراتوری دروغ، اذهان مردم را اشتباه محاسباتی کنند و پس از شکست مخالفان در حوادث اخیر تلاش کردند تا مغازه ها و بازارها را ببندید، آنها اقدامات تروریستی را انجام دادند که مانند دهه 1960 انجام دادند و شاهد آن این است که ما 17000 شهید تروریست در کشورمان داریم.

اسماعیلی تصریح کرد: دشمن می خواهد یکی از مهم ترین مولفه های صلابت کشور که امنیت است را خدشه دار کند و با ایجاد فضای بلاتکلیفی و جو روانی به اقتصاد ضربه بزند که هم فروشنده و هم هدف كلي دشمن در حوادث اخير از بين بردن حس اميد بود.

وی خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر علاوه بر اینکه تعداد زیادی از مردم توسط داعش کشته شدند، خسارات مالی زیادی نیز برجای گذاشتند و هدف از تخریب اموال عمومی افزایش هزینه های دولت است، لذا دولت وزارت اقتصاد اقدامات موثری انجام داد و تلاش کرد ایران را از رسیدن به اوج افتخار باز دارد.


هدف دشمن در فتنه اخیر اقتصاد بود

رضا سفوند کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: در قیام اخیر دشمن اصرار بر بستن بازار داشت و بدیهی است که هدف دشمن اقتصاد، کشورهای غربی، آمریکا و اروپا در رأس آن است. آن‌ها چون نتوانستند با توافق هسته‌ای موافقت کنند.» آنها سعی کردند اقتصاد را شکست خورده جلوه دهند و این کار را با ناآرامی‌های کشور انجام دادند.

وی افزود: در تحولات اخیر کشور، دشمنان تلاش کردند فضای پایتخت را متشنج کنند تا جایی که بسیاری از شرکای خارجی و طرفین معامله عقب نشینی کردند، حتی این وضعیت باعث شد صادرات نیز تحت تأثیر قرار گیرد. بازار ارز نقض شود

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: برخی از شرکت ها منتظر ثبات در بازار ارز بودند و مخالفان این نقطه را افزایش داده بودند تا بتوانند به اقتصاد ضربه بزنند و فضای بلاتکلیفی و روانی ایجاد کنند و این باعث شد قیمت ارز ارقام زیادی را تجربه کند

سپهوند خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر نقشه و توطئه کشورهای غربی اقتصاد بود و سعی کردند شرایط را برای آشفتگی در بازار اقتصادی فراهم کنند، علاوه بر نابسامانی های اجتماعی، معیشت مردم را نیز هدف قرار دادند و با انتشار فیلم هایی آنها سعی کردند با غارت مغازه ها وضعیت اقتصاد کشور در حال سوختن را نشان دهند و تجارت و بازار با آنها همراهی نکرد.

وی بیان کرد: درخواست مخالفان برای ایجاد تنش در فضای اقتصادی نشان از هراس آنها از پیشرفت ایران در عرصه اقتصادی بود، بنابراین تا زمانی که اقتصاد به سمت رونق و نظم حرکت کند می تواند بر اقتدار کشور بیفزاید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید