تئاتر مسجد کودک آینده تئاتر ایران خواهد بود


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837513

کوروش زارعی در نشست خبری تئاتر کودک و نوجوان در مسجد خاطرنشان کرد;

رییس مرکز هنرهای نمایشی گفت: معتقدم تئاتر مسجد برای کودکان آینده تئاتر ایران خواهد بود و در این راستا سند چشم انداز 9 ساله را برای پوشش تئاتر کشور در سه سه دوره تعریف کرده ایم. دوره های سال با برنامه های مشخص.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست خبری اولین سری از رویدادهای آموزشی تئاتر مردمی کودک از مسجد (محرابیان) ویژه مربیان مسجدی، پیش از ظهر امروز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی به همراه حجت اله ناظری قائم مقام مرکز هنرهای نمایشی و سید مصطفی موتورچی مسئول دفتر کودک و نوجوان مسجد حضور داشتند.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه تلاش کردیم شرایطی را در این مکان و در این پروژه ایجاد کنیم تا استعدادهای نمایشی کودکان و نوجوانان را شناسایی، تربیت و آماده کنیم و وارد دنیای حرفه ای شویم. تئاتر و درام

وی ادامه داد: شعاری که سال هاست تحت عنوان «تئاتر برای مردم و همه» از سوی گروه های هنری و حرفه ای تئاتر می شنویم، عملاً به همان اعتراف باقی مانده و محقق نشده است و در تلاش هستیم تا تئاتر را اجرا کنیم. از مسجد.” تا آن را تحقق بخشد. باید تمام واقعیت های تلخ حوزه تئاتر مانند انزجار مخاطب را بپذیریم و سعی کنیم آن را تغییر دهیم.

کوروش زارعی با اشاره به اینکه باید تئاتر را به همه مردم گسترش دهیم تا کل جامعه مخاطب این نمایش ها باشند، گفت: یکی از روستاهای دورافتاده سیستان و بلوچستان را متوجه شدیم تا ثابت کنیم که تولیدات ما مختص تئاتر نیست. پایتخت و برای این کار متخصصان و مربیان خود را به شهرها و روستاهای استان فرستادیم تا به آموزش و توسعه این هنر عامیانه بیندیشند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ادامه داد: معتقدم تئاتر کودک در مسجد آینده تئاتر ایران خواهد بود و این فقط یک شعار نیست. در این راستا سند چشم انداز 9 ساله تحول تئاتر کشور را در سه دوره سه ساله با برنامه های مشخص تعریف کرده ایم.

در این نشست حجت الاسلام ناظری معاون مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره تهیه و تدوین این سند و چشم انداز گفت: این سند با کمک کارشناسان این حوزه شناسایی و نگارش شد. البته این سند پس از دریافت نظرات تمامی حامیان و صاحب نظران این حوزه به طور مداوم به روز خواهد شد.

ناظری افزود: کلید واژه ها و اهداف محوری برای سه دوره 3 ساله این سند انتخاب شد. توسعه ایده تئاتر اصلی کودک و نوجوان با محوریت مساجد در سه سال اول، تربیت نیرو و کشف و پرورش استعدادهای اصلی تئاتری سه ساله مسجد محور و در نهایت ترویج و اشاعه تئاتر کودک با محوریت مساجد سه سال آخر از این چشم انداز خواهد بود.

معاون مرکز هنرهای نمایشی به سه دلیل اصلی منجر به این سند اشاره کرد و گفت: تعداد زیاد مساجد کشور در مقایسه با تعداد محدود سالن های نمایش، موضوعات بسیاری را برای گروه های نمایشی ارائه می کند. و اینکه این گروه ها به جای اجرای تئاتر در ماه های رمضان و محرم می توانند در طول سال اجرا داشته باشند.

کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی گفت: در سه سال پایانی این سند همه این گروه ها دیگر در مسجد حضور نخواهند داشت، اما پس از این 6 سال آموزش و تحصیل، باید در سالن های حرفه ای اجرا کنند. تئاتر و شاید حضور در تلویزیون و سینما برای آماده سازی تا خدای ناکرده جریان حرفه ای تئاتر، سینما و تلویزیون کشور را در دست بگیرند.

سید مصطفی موتورچی رئیس کابینه کودک و نوجوان مسجد گفت: از فردا آموزش تئاتر 400 مربی زن و مرد را برای تحصیل در 8 منطقه کشور و سپس آموزش سایر کودکانی که از استانها، شهرها و روستاها و این چرخه بازدید می کنند، آغاز می کنند. ادامه می دهد.

وی افزود: جشنواره هایی با عنوان «گلدستکس» در زمینه نمایشنامه نویسی برگزار کرده ایم که از متون منتخب این جشنواره ها توسط همین گروه های نمایشی بچه های مسجد استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید