تئوری توطئه پس از زلزله در ترکیه رایج شد. آیا پروژه مرموز علت زلزله ۷.۸ است؟ + تصاویر

تئوری توطئه پس از زلزله در ترکیه رایج شد.  آیا پروژه مرموز علت زلزله ۷.۸ است؟  + تصاویر

همه چیز از آنجا شروع شد که چند روز پیش (3 فوریه) فردی به نام فرانک هوگربیتس این توئیت را منتشر کرد: “دیر یا زود زلزله ای به بزرگی 7.5 ریشتر جنوب و مرکز ترکیه، اردن، سوریه و لبنان را خواهد لرزاند.” ضربه، این توییت به شدت بازنشر شد و پاسخ های زیادی دریافت کرد.

از اولین ساعات وقوع زلزله ترکیه شایعات عجیبی در شبکه های اجتماعی مبنی بر احتمال وقوع زلزله بر اثر هارپ به گوش می رسد. این گزارش به بررسی این شایعات و البته مقالات علمی درباره هارپ می پردازد.

چند سال پیش که زلزله مهیبی در ترکیه رخ داد، برخی افراد و رسانه ها درباره احتمال نقش هارپ در این زلزله صحبت کردند. حالا با ورود زلزله مهیب دیگری به ترکیه، بازار این گمانه زنی ها دوباره داغ شده است.

ساعاتی پس از آخرین زمین لرزه نیمه شب ترکیه، شبکه های اجتماعی و به خصوص توییتر پر از گمانه زنی هایی بود که آیا می توان ردی از هارپ در این حوادث و بلایای طبیعی مشاهده کرد یا خیر. این در حالی است که وجود یک نیروگاه هسته ای در حال ساخت در این منطقه نیز نگرانی ها را برانگیخته است.

ارفع و زلزله ترکیه

همه چیز از آنجا شروع شد که چند روز پیش (3 فوریه) فردی به نام فرانک هوگربیتس این توئیت را منتشر کرد: “دیر یا زود زلزله ای به بزرگی 7.5 ریشتر جنوب و مرکز ترکیه، اردن، سوریه و لبنان را خواهد لرزاند.”

با وقوع این زلزله، این توییت به شدت بازنشر شد و پاسخ های زیادی دریافت کرد.

همچنین بسیاری از مردم این سوال را مطرح کردند که چرا کشورهای غربی چند روز پیش کنسولگری های خود را در ترکیه بستند؟ و از سوی دیگر اردوغان به دلیل رفتار دوستانه خود با روسیه و همچنین سقوط دولت ترکیه با ناتو از جمله دیگر نظریه هایی بود که بسیاری از کاربران توییتر آن را به ماهیت سیاسی این کشور نسبت دادند. زلزله ترکیه و نقش هارپ در این حادثه تلخ با هم فامیل بودند.

حوالی ساعت 14:00 زلزله دیگری به بزرگی 7.8 ریشتر در همین منطقه رخ داد تا بر این شایعات افزوده شود و همزمان زلزله ای به بزرگی 4 ریشتر در نیویورک باعث شد برخی از این کاربران به این نکته اشاره کنند که هارپ از آن خارج است. از کنترل اما این گمانه زنی ها و تئوری ها چقدر درست است؟

بنابراین ما این مشکل را بررسی کردیم تا ببینیم هارپ چه امکاناتی دارد و آیا می توان زلزله های اخیر را به هارپ مرتبط کرد یا نه.

پس از زلزله در ترکیه، یک نظریه توطئه مطرح شد.  آیا هارپ علت زلزله 7.8 بود؟  + تصاویر
چنگ چیست؟

HARP (برنامه تحقیقاتی شفق فعال با فرکانس بالا) یک پروژه تحقیقاتی است که در نزدیکی گاکونا، آلاسکا واقع شده است.

پروژه هارپ حدود دو دهه به طول انجامید و هزینه ساخت و بهره برداری حدود 250 میلیون دلار برآورد شده است.

این پروژه یکی از پروژه های انجام شده توسط نیروی دریایی و نیروی هوایی ایالات متحده و سایر پروژه های نظامی است که به مطالعه یونوسفر، جو فوقانی و استفاده از ماهواره های ویژه برای اهداف خاص، معمولاً برای مقاصد غیر جنگی و هدف آنها می پردازد. پیاده سازی بررسی و درک بیشتر و ارتقای دانش و اطلاعات در مورد فیزیک جو فوقانی و تحقیق در مورد تأثیر تغییر اقلیم بر جهان.

دانشمندان با ایجاد تغییراتی در یونوسفر (دورترین و ناشناخته ترین قسمت جو زمین)، تحقیقاتی را روی آن از طریق HARP انجام داده و آن را به نوعی آزمایشگاه طبیعی تبدیل کرده اند.

هارپ این کار را با استفاده از امواج رادیویی با فرکانس بالا که از رادارهای خود ساطع می کند انجام می دهد و جذب برخی از این امواج در ارتفاع 100 تا 350 کیلومتری از سطح زمین، شتاب الکترون ها را در آن منطقه افزایش می دهد و یونوسفر را گرم می کند. نتیجه.

یکی از کاربردهای هارپ تحریک یونوسفر با پالس های انتقال مصنوعی برای ایجاد امواجی است که می توانند مسافت های طولانی را در اتمسفر پایین تر طی کنند و به اعماق زمین نفوذ کنند تا انبارهای موشک و تونل های زیرزمینی را پیدا کنند.

پس از زلزله در ترکیه، یک نظریه توطئه مطرح شد.  آیا هارپ علت زلزله 7.8 بود؟  + تصاویر
الکترو جت چیست؟

الکتروجت نوعی وسیله الکترونیکی معلق در اطراف زمین است که با ذخیره انرژی در خود، محیط را تغییر می دهد و جریان تغییر می کند و امواجی با فرکانس پایین و بسیار کم تولید می کند. هدف هارپ این است که الکتروجت را به زمین نزدیک کند تا از آن به عنوان یک ایستگاه تولید بزرگ استفاده کند.

تردید در مورد هارپ
HARP فرکانس‌های رادیویی را به یونوسفر می‌فرستد و Electrojet بر آب و هوای جهان تأثیر می‌گذارد که گاهی اوقات در هنگام رعد و برق به زمین برخورد می‌کند و ارتباطات از طریق تلفن و کابل‌های برق را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در مقاله ای در وب سایت elminuto می خوانیم: هارپ به عنوان یک گرم کننده بزرگ برای یونوسفر عمل می کند و بنابراین می تواند یک سلاح ژئوفیزیکی ساخته دست بشر باشد.

در ادامه این گزارش این سوال مطرح می شود که چرا چنین پروژه ای از سوی سازمان های نظامی و دفاعی حمایت می شود؟ پاسخ این است که HARP می تواند برای بهبود ارتباطات زیر آب، تجزیه و تحلیل نقشه یک منطقه دورافتاده و حتی کشف سازه های زیرزمینی استفاده شود.

اما آنچه از نظر علمی مشخص است این است که هارپ با صدها میلیون وات توان و آنتن های خود می تواند گرم کننده عظیمی در جو زمین باشد که باعث یونیزاسیون شدید و عواقب غیرقابل پیش بینی و به دلیل ماهور بودن آن می شود. اموال، آثار او می تواند به هر نقطه از این سیاره برسد.

ما در مورد سلاح جدیدی صحبت می کنیم که می تواند باعث طوفان های شدیدتر، خشکسالی های بیشتر و غیره شود و بدون اینکه کسی متوجه شود در سراسر زمین ویران کند. آیا این یک داستان است؟

مخالفان و موافقان ارفع چه می گویند؟

طرفداران HARP در حمایت از این پروژه به مزایای فراوان آن در دنیای علم، ژئوفیزیک و ارتش اشاره می کنند، اما منتقدان معتقدند هارپ می تواند عواقب فاجعه باری برای سیاره زمین داشته باشد; از به خطر انداختن یونوسفر زمین تا دستکاری ذهن مردم

نیک بیگیچ محقق به همراه روزنامه نگاری به نام جین منینگ مطالعه کاملی روی چنگ انجام دادند که نتایج آن در کتاب فرشتگان این چنگ را نمی نوازند منتشر شد و در آن فرضیه ای را مطرح کردند که با شروع این پروژه، عواقب آن بسیار بدتر از آزمایش های هسته ای خواهد بود.

دکتر روزالی برتل نیز معتقد است که هارپ عواقب مخربی برای محیط زیست خواهد داشت: «این برنامه با پنجاه سال برنامه فشرده همراه است که روند مخرب آن در حال افزایش است و هدف آن کنترل لایه های بالایی جو است.

هارپ بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ تحقیق و توسعه فضایی ویژه نظامی است. اما پیامدهای نظامی ترکیب این پروژه ها نگران کننده است. توانایی ترکیب هارپ با آزمایش‌های فضایی و ساخت موشک‌های فضایی که مقادیر عظیم انرژی قابل مقایسه با بمب اتمی تولید می‌کنند، وحشتناک است.

از سوی دیگر، برخی از محققان نیز بر این باورند که HARP نمی تواند تأثیری بر تغییرات آب و هوایی داشته باشد و به عنوان مثال، جسیکا متیوز، مدیر برنامه هارپ در دانشگاه آلاسکا، اظهار داشت که برنامه ها و تحقیقات هارپ قادر به دستکاری آب و هوا نیستند. امواج رادیویی ساطع می شود. آنها توسط هارپ در فرکانس های مختلف توسط لایه های مختلف جو جذب نمی شوند و در نتیجه هارپ قدرت کنترل شرایط آب و هوایی را ندارد.

کیت گرووز، دستیار مدیر مؤسسه تحقیقات علمی در کالج بوستون، گفت: «هیچ مکانیسم قابل اعتمادی وجود ندارد که با استفاده از آن هارپ بتواند آب و هوا یا جو را تغییر دهد. این ادعاها بی اساس و احساسی هستند و هیچ مبنای علمی ندارند.” چارلز کنراد، مدیر مرکز آب و هوای منطقه جنوب شرقی NOAA، گفت که هیچ کس نمی تواند طوفان ایجاد کند: “آب و هوای سخت به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد و هیچ راهی وجود ندارد که انسان بتواند آن را تحمل کند. مقدار انرژی در جو و ایجاد چنین پدیده هایی.” یک فیگور درست کن.”

کاربردهای احتمالی چنگ

به گزارش وب سایت elminuto، احتمالا این پروژه به عنوان یک پروژه خاص و به عنوان سپر فضایی در برابر ورود سلاح ها به فضای زمین به مردم ارائه شده است و شاید افراد ساده لوح تصور کنند که هارپ یک سیستم بازیابی ازن است.

اما HARP علاوه بر دستکاری آب و هوا، چندین کاربرد مرتبط دیگر نیز دارد و به نظر می رسد که ممکن است با بمباران شدید جو با رعد و برق با فرکانس بالا، به تغییرات آب و هوایی کمک کند.

اما تبدیل امواج با فرکانس پایین و با شدت بالا می تواند بر مغز انسان تأثیر بگذارد.

شواهد علمی اخیر نشان می دهد که هارپ پتانسیل ایجاد سیل، خشکسالی، طوفان و زلزله را دارد و از نقطه نظر نظامی می تواند به عنوان یک سلاح کشتار جمعی عمل کند و این پتانسیل را دارد که به عنوان ابزاری برای تسخیر انتخابی کشاورزی استفاده شود. و سیستم های اکولوژیکی در برخی مناطق مورد استفاده و بی ثباتی این مناطق.

برخی استدلال کرده اند که هارپ می تواند باعث برخی بلایای زیست محیطی از جمله سیل های عظیم، خشکسالی های ویرانگر، طوفان های قدرتمند و رعد و برق و گردبادهای وحشتناک و حتی زلزله های مرگبار در برخی مناطق مانند افغانستان و فیلیپین شود تا تروریست ها را تحریک یا بترساند.

در عین حال، برخی دیگر هارپ را مقصر حوادث مختلف مانند خاموشی های گسترده در آمریکا، سقوط هواپیما، بیماری های مرموز مانند سندرم خستگی مزمن می دانند و حتی برخی معتقدند هارپ ممکن است ابزاری برای کنترل ذهن مردم باشد.

نتیجه

از آنجایی که دسترسی به اطلاعات کامل و جامع در مورد ارتباط هارپ با بلایای طبیعی به ویژه زلزله وجود ندارد و نمی توان در مورد توانایی های هارپ نظر قطعی داشت و گفت که این ادعاها چقدر صحت دارد. آیا هارپ می تواند مسئول تمام یا برخی از بلایای طبیعی دهه های اخیر باشد؟ احتمالاً در چند سال آینده به این سؤالات پاسخ خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید