تابلوی شهدای فیروزکو تعویض می شود


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915798

زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا یکی از مهمترین وظایف هر مجموعه ای است و یکی از راه های آن استفاده از تصاویر شهدا در المان های شهری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تهران نیوز : المان شهری ترکیبی ارزشمند است که طراحی آن نشان دهنده تاریخ و فرهنگ یک کشور و ملت است. امروزه المان های شهری در انواع مختلف در شهرها نصب می شوند و نقش بسیار مهمی در هویت شهری و نمایش فرهنگ هر شهر ایفا می کنند که یکی از معروف ترین المان های شهری برای بزرگداشت شهدا و ترویج فرهنگ خودی است. -ایثار و شهادت

شهدای والامقام ایران اسلامی حق بزرگی بر گردن ما دارند و ما این امنیت و آرامش را مدیون خون شهدا هستیم، از این رو زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا یکی از مهمترین وظایف هر مجموعه تلقی می شود. .

از این عناصر در فضای شهری فیروزکوه نیز استفاده می شود و اغلب به دلیل شرایط آب و هوایی این شهر، شورای شهر مجبور به در نظر گرفتن هزینه تعمیر و یا تعویض آنها هر ساله می شد. المان شهدا با توجه به مراحل خاص ساخت و تولید باید در برابر شرایط نامساعد جوی مانند باران و برف و تابش مستقیم نور خورشید بسیار مقاوم باشد که گاهی در شهرستان فیروزکوه فرسودگی و پارگی این تابلوها ظاهر زشتی را به وجود می آورد. شهر در سال 1401 با همت شهرداری، شورای شهر و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران فیروزکوه طرحی برای پانل ها به منظور افزایش طول عمر اجرا شد.


آزادسازی 300 میلیون اعتبار برای جایگزینی تمثال شهدا

علیرضا صادقی شهردار فیروزکو در گفتگو با خبرنگار تهران نیوز گفت: تابلوهای قدیمی شهدا از سطح شهر جمع آوری و به طور کامل مرمت می شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین دسته از این تابلوها به اتمام رسیده که در مجموع 140 تابلو است که احتمالا از هفته آینده نصب آن را در سطح شهر آغاز خواهیم کرد.

شهردار فیروزکو در خصوص میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه گفت: تعویض پلاک شهدا با صرف حدود 300 میلیون اعتبار انجام می شود.

صادقی خاطرنشان کرد: برخلاف تصاویر قدیمی که تمثال متبرک شهدا بر روی پرچم و روی تابلوها نصب شده بود، تابلوهای جدید مقاومت بیشتری دارند و تصاویر شهدا بر روی سازه چلنیوم نصب شده است که ماندگاری بیشتری خواهد داشت. و بادوام و همچنین نورپردازی این شخصیت ها در نمای شب.و این به آنها نور زیبایی می بخشد.


المان ها یاد و خاطره شهدا را در فضای شهری زنده نگه می دارند

در ادامه غلامرضا نیکدل رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکو نیز در این خصوص گفت: با توجه به سردی هوا و شرایط جوی حاکم بر شهرستان فیروزکو پرچم تصویر متبرک شهداء شد. در مدت زمان کوتاهی فرسوده و مستهلک شد و باید تعویض می‌شد، بنابراین با اختصاص بودجه به این منظور و جمع‌آوری تابلوهای فرسوده، المان‌های شهری مزین به تصاویر شهدا در قالبی متفاوت و البته با ماندگاری بالا تبدیل می‌شوند. در یک شهر نصب شده است.

وی در ادامه افزود: کار در نمونه اولیه تست شده و به زودی تصاویر شهدای شهرستان و سرداران عزیز آماده نصب می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه با تاکید بر اینکه در این طرح از تصاویر شهدای این شهرستان استفاده شده است، تاکید کرد: این تصاویر در دو طرف بلوارهای شهر و در نتیجه بلوار نصب می شود. در مسیر رفت و برگشت با تصاویر متبرک شهدای زینب تقدیم می شود.

نیکدل با تاکید بر لزوم استفاده از تصاویر شهدا در المان ها و فضاهای شهری، تصریح کرد: عینی ترین و ابتدایی ترین کار برای زنده نگه داشتن فرهنگ قربانی و شهادت و ترویج این معنا در دید عموم، قرار دادن تصاویر است. شهدایی که جان عزیز و عزیز خود را در راه اسلام و امنیت کشور فدا کردند.

وی گفت: با دیدن این تصاویر شاید فراموش نکنیم که برای حفظ نظام اسلامی چه عزیزانی از خود گذشتگی کرده ایم و ادامه راه شهدا وظیفه ماست.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید