تاثیر حداقل دستمزد بر درآمد مستمری بگیران + جزئیات

تاثیر حداقل دستمزد بر درآمد مستمری بگیران + جزئیات

جواد اکبری با اشاره به نزدیک شدن به روزهای تعیین دستمزد سال آینده و برگزاری جلسات تخصصی بین شرکای اجتماعی، افزود: خواسته ما در تعیین حداقل دستمزد اعمال قانونی است که بر اساس آن دستمزد کار بر اساس آن تعیین می شود. به نرخ تورم و هزینه سبد برای حمایت از خانواده کارگری.» اما متأسفانه سال هاست که هیچ گاه شاهد اعمال دقیق قانون در تعیین دستمزد نبوده ایم.

وی ادامه داد: در اغلب موارد قیمت سبد معیشت خانوار کارگری که معمولاً بیش از نرخ تورم افزایش می یابد نادیده گرفته می شود و تنها میزان تورم اعلامی از سوی مراجع رسمی ملاک قرار می گیرد که گاهاً دور از انتظار است. نرخ واقعی تورم

یکی از اعضای هیات مدیره مرکز عالی تامین اجتماعی مستمری بگیران کشور با بیان اینکه آخرین نرخ تورم اعلام شده از سوی مراجع رسمی حدود 50 درصد است و امکان افزایش تا پایان سال را دارد، تاکید کرد. با این کار افزایش حداقل دستمزد در سال آینده نباید کمتر از 50 درصد باشد.

اکبری خاطرنشان کرد: این افزایش 50 درصدی حداقلی است که باید به عنوان یک حق به دستمزد کارگران اضافه شود و اگر بخواهیم واقعیت ها را در نظر بگیریم از سال های اخیر نیز به طور متوسط ​​30 تا 40 درصد افزایش را مطالبه کرده ایم.

وی با بیان اینکه اکنون باید حداقل دستمزد با توجه به واقعیت های جامعه و شرایط سخت معیشتی کارگران تعیین شود، اظهار داشت: با تعیین عادلانه دستمزدها باید فاصله ایجاد شده بین معیشت و درآمد کارگران را به مقداری کاهش داد. وسعت

1402 افزایش دستمزد کارگران; حداقل 50 درصد تاثیر حداقل دستمزد بازنشستگان + جزئیات
ماجرای مسمومیت طلاب قمی چه بود؟
این فعال کاگری همچنین خواستار افزایش متناسب سایر مزایا از جمله حق مسکن، حق فرزند و غیره شد.

یکی از اعضای هیات مدیره کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه درآمد مستمری بگیران در سال آینده تحت تاثیر مستقیم حداقل دستمزد قرار می گیرد، تاکید کرد: این در حالی است که حدود 60 درصد از مستمری بگیران حداقل دستمزد و دریافتی خود را دارند. بسیار غیر از کارگران هستند.

اکبری اضافه کرد: مستمری بگیران با توجه به سن و سال خود معمولا با هزینه های زیادی مانند هزینه های درمانی، حضور جوانان بیکار در منزل و … مواجه می شوند و از این رو تعیین حداقل دستمزد برای آنها اهمیت زیادی دارد.

سهم دستمزد در قیمت نهایی کالاها تنها 12 درصد است.

اکبری یکی از مواردی که باعث شد دستمزد کارگران با واقعیت های جامعه افزایش پیدا نکند، نگرانی کارفرمایان دانست و گفت: همیشه گفته می شود افزایش دستمزد باعث افزایش قیمت کالا و سوخت می شود. افزایش قیمت ها، در حالی که در واقعیت اینطور نیست.

به گفته اکبری، اگرچه آمارهای زیادی از سهم تاثیر دستمزد بر قیمت نهایی کالاها وجود دارد، اما سهم واقعی آن چیزی نزدیک به 12 درصد است.

وی معتقد است: سهم 12 درصدی با توجه به افزایش سایر هزینه ها مانند بیمه، گمرک، مالیات و … بسیار کم است. و تصریح می کند: افزایش قیمت کالاها نباید از جیب کارگران جبران شود، بلکه از سوی دولت نیز می تواند به بخش تولیدی کمک کند.

نکته دیگری که رئیس کانون بازنشستگان استان کرمانشاه به آن اشاره کرد تاثیر تعیین عادلانه دستمزد بر بهره وری نیروی کار بود و گفت: زمانی که کارگری نتواند امرار معاش کند و دائما نگران هزینه های زندگی باشد نمی تواند بازده کاری بالایی داشته باشد. .

وی خاطرنشان کرد: زمانی که کارگران درآمد پایینی دارند باید به سمت مشاغل دوم بروند که این امر تاثیر مستقیمی در کاهش بهره وری آنها خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید