تاثیر شگفت انگیز گیاه گل گاوزبان در سلامت و درمان بیماری ها / اقدامات احتیاطی و منع مصرف گل گاوزبان چیست؟


ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896880

گیاه بوغناق که به آن بابا حزن نیز می گویند دارای خواص معجزه آسایی است. این گیاه یکی از داروهای شگفت انگیزی است که خداوند برای درمان دیابت در طبیعت قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گیاه بوقناق یا باباخازن نوعی گیاه گلدار است که در شهرهای مختلف نام‌های مختلفی دارد و در فارسی به آن خارزن بابا و چاکره نیز می‌گویند. این گیاه که طبیعتی معتدل تا گرم دارد برای درمان برخی از بیماری ها تاثیر شگفت انگیزی دارد.

گیاه بوغناق گیاهی است علفی و قوی تا ارتفاع یک متر، ساقه آن مثلثی شکل و پوشیده از نخ های پنبه ای سفید و آبی روشن است و در تمام طول ساقه اصلی و شاخه های آن سمت بال مانند و خاردار دارد. برگ های این گیاه بزرگ، بیضی شکل و دراز با لبه ها و دندانه های تیز منتهی به خار قوی و تیز است، در انتهای ساقه گل و گل های آن بنفش رنگ منتهی به خار و به صورت لایه ای ضخیم است. .

این گیاه می تواند به طور طبیعی یا در محیط باغ رشد کند.

سوابق تحقیقاتی و آماری در مورد درمان موفقیت آمیز تعریق زیاد

در ابتدا عرق گیاه بوغناق به صورت تصادفی بر روی بیمارانی که از چندین بیماری صعب العلاج و صعب العلاج رنج می‌بردند که از درمان‌های پزشکی مدرن و سنتی نتیجه نمی‌گرفتند، گرفته شد. پس از مدتی مشخص شد که عرق زنگوله تأثیر مثبت شگفت انگیزی بر افراد مبتلا به دیابت دارد و ادامه مطالعه هدفمند شد. با توجه به ناشناخته بودن دو گیاه بوغناق و زول برای عموم، جلب اعتماد مردم و ترغیب بیماران به استفاده از این داروی جدید کار دشواری بود. اما با شناسایی اثرات مثبت آن به تدریج مورد توجه قرار می گیرد.

در یک پروژه تحقیقاتی سه ساله، بیش از 1000 بیمار دیابتی از مناطق مختلف کشور تحت درمان با عرق یاقوت قرار گرفتند.

در طول دوره درمان چهار ماهه از نظر عود و عوارض احتمالی بیماری تحت نظر قرار گرفتند و در هیچ موردی عوارض و عود بیماری مشاهده نشد. بنابراین از طریق مصاحبه های تلویزیونی اعلام کردند که دیابت با عرق اکسیر قابل درمان است (به شرط رعایت اصول صحیح تغذیه و تغییر سبک زندگی).

بیمارانی که در این طرح درمانی ثبت نام کردند، از رژیم غذایی مناسب طبق طب سنتی ایران پیروی کردند و با مصرف دمنوش های گیاهی تنش عصبی را کنترل کردند. همچنین مصرف داروهای شیمیایی را به طور کامل قطع کردند، دوره درمان را به پایان رساندند و دستورالعمل های دارویی را دقیقا رعایت کردند.

همه افراد در وضعیت جسمانی خوبی هستند و کسانی که انسولین تزریق کرده اند دیگر نیازی به آن ندارند.این درمان نتایج بسیار بهتری در کودکان داشته است.

استفاده از زنگ

درمان دیابت با فعال کردن سلول های لوزالمعده و تحریک تولید انسولین توسط این سلول ها یکی از اثرات درمانی این گیاه است که باعث کاهش قند خون و درمان دارویی دیابت می شود، البته باید توجه داشت که درمان اصلی دیابت تغییر تغذیه به معنای واقعی و کامل و ورزش و تغییر الگوهای زندگی غلط است که در نهایت می تواند حتی عرق فرد دیابتی را از روند درمان دیابت خارج کند زیرا با اصلاح رژیم غذایی و الگوی زندگی سلول ها می توانند به وضعیت خود بازگردند. حالت ژنتیکی طبیعی دارد و در این صورت نیازی به مداخله داروهای شیمیایی و گیاهی نخواهد بود.

امکان سقط جنین هنگام مصرف گیاه سورگوم

حسن فلاح حسینی از اعضای هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و پژوهشگر دیابت در رابطه با خواص دارویی این گیاه اظهار داشت: مصرف گیاه گل گاوزبان علاوه بر بهبود دیابت، غده فوق کلیوی را فعال می کند. و ترشح آدرنالین را تنظیم می کند، از بروز سکته های قلبی جلوگیری می کند و مغزی، ضد استرس، اضطراب و کاهش دهنده کلسترول است.

به گفته فلاح حسینی، بوغناق حاوی تانن، ساکارز، ساپونین، استیلن، فلاونوئیدها، کومارون و ترپن، آلکالوئیدها، سانتروپرپن، مونوترپن کافرول، اسید کلراگنیک، کافئیک اسید، لوتئین و بتاکاروتن است.

وی افزود: این گیاه دارای فعالیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و در یک مطالعه حیوانی اثرات ضد دیابتی و کاهنده چربی در موش های دیابتی گزارش شده است. همچنین از پراکسیداسیون لیپیدی در کبد موش جلوگیری می کند و در برخی مطالعات اثر ضد دیابتی آن در ریشه و برگ نشان داده شده است.

فلاح حسینی خاطرنشان کرد: زمانی که بوحناق به عنوان غذا مصرف می شود، عوارض و مداخلات دارویی و گیاهی ندارد، اما در برخی افراد زیاده روی در مصرف این گیاه باعث عوارض مثانه و در برخی موارد ناتوانی در دفع ادرار می شود.

وی همچنین تاکید می کند: استفاده از گیاه گل گاوزبان در زنان باردار احتمالا باعث سقط جنین می شود و در مادران شیرده منجر به خشک شدن شیر آنها می شود.

خواص گیاه پیازدار

عرق انار اثر مفید و موثری بر غدد فوق کلیوی دارد و غدد فوق کلیوی را فعال می کند و ترشح آدرنالین را تنظیم می کند و استرس، عصبانیت و اضطراب را از بین می برد و با همکاری کبد برای افزایش انسولین و فعال سازی لوزالمعده و کاهش خون مفید است. درمان قند و دیابت اثر شگفت انگیزی دارد. آکنه های صورت را از بین می برد، به لطف فعال سازی و تصفیه کبد و تصفیه خون. همچنین برای نفخ معده و روده بسیار مفید است. عرق گندم سیاه یبوست را برطرف کرده و روده ها را نرم می کند. برای افراد مبتلا به مشکلات معده و کولیت، یک فنجان قبل از غذا و نصف فنجان بعد از غذا مصرف شود.

پیشگیری و کاهش سکته مغزی و حمله قلبی

اختلالات خونی (کم خونی و کمبود پلاکت مانند ITP)

بیماری تنگی نفس

بیماری های تنفسی مانند آسم.

پیشگیری و کاهش سکته مغزی و حمله قلبی.

بیماری ضعف عضله قلب

تاثیر عرق بوگنویل در درمان دیابت و کاهش قند خون

درمان اصلی دیابت اصلاح تغذیه به معنای واقعی و کامل آن و ورزش و تغییر الگوهای غلط زندگی است، اما اگر در این قسمت به سلامت مرطوب اشاره کنیم، مصرف عرق دزدان دریایی می تواند قند خون را کاهش دهد و دیابت را درمان کند. این عرق باعث تحریک ترشح انسولین از لوزالمعده و افزایش ترشح انسولین می شود و به کاهش قند خون کمک می کند. بیماران دیابتی باید هر 4 ساعت یک فنجان ریشه بیدمشک بنوشند تا از اثرات معجزه آسای آن در درمان تدریجی دیابت بهره مند شوند.

c877c9e0 0f3d 43b0 b985 f75ce425c5b2 خبر خاکستری

تاثیر عرق باکال در پاکسازی کبد

گیاهان بوغناق و زول خاصیت ضد سمی دارند و برای پاکسازی کبد از سموم و باز کردن مجاری کبد بسیار مفید هستند. این عرق برای فعالیت بهتر آنزیم های کبدی مفید است.

همچنین یکی از بهترین داروهای گیاهی برای کبد چرب استفاده از عرق بوگنویل و استفاده از اکسیر سلامتی برای سلامت بدن است.

تاثیر باکال در درمان کم خونی

مصرف عرق زنگوله کم خونی را درمان می کند زیرا گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد. همچنین باعث درمان اختلالات خونی مانند کم خونی و کمبود پلاکت مانند بیماری IIP می شود.

تاثیر عرق باکال بر سلامت دستگاه گوارش

یکی از خواص عرق بغناق در طب سنتی حمایت از سلامت دستگاه گوارش، رفع تورم معده و روده، درمان یبوست و نرم کننده روده است. برای درمان کولیت، تولید صفرا و ریختن آن در اثنی عشر و تجزیه چربی ها بهتر است از عرق بیدمشک استفاده شود.

تاثیر عرق بوگنویل در درمان ادم و سنگ کلیه

عرق دزدان دریایی بسیار ادرارآور است و ادم و سنگ کلیه و مثانه را درمان می کند.

تاثیر عرق بوگنویل در کاهش حملات قلبی و سکته مغزی

مصرف عرق بوگنویل از سکته و سکته قلبی جلوگیری می کند و در طب سنتی ضعف عضله قلب را درمان می کند.

تاثیر عرق بونگاک در کاهش حملات قلبی

عرق خولان در درمان پلاکت های پایین بسیار موثر است و گلبول های قرمز را افزایش می دهد. و به این ترتیب در درمان کم خونی، تنگی نفس و آسم و همچنین کاهش سکته و حملات قلبی موثر است.

تاثیر عرق بوگنویل بر غدد فوق کلیوی

عرق دزدان دریایی غدد فوق کلیوی را فعال می کند و ترشح آدرنالین را تنظیم می کند و استرس، عصبانیت و اضطراب را از بین می برد.

تاثیر عرق باکال در درمان آکنه صورت

مصرف ریشه بیدمشک باعث پاک شدن صورت و التیام جوش صورت می شود زیرا خون و کبد را از سموم پاک می کند و به باز شدن مجاری کبد کمک می کند و به دلیل همین خاصیت از ریشه بیدمشک در طب سنتی برای درمان جوش و رفع جوش استفاده می شود. از پوست نیز استفاده می شود.

4bb555b3 bf03 414f 96b4 61456ce43c10 خبر خاکستری

نحوه استفاده از عرق بطری

به طور کلی مصرف بوقنوس در 24 ساعت حدود 2 تا 4 فنجان (100 سانتی متر مکعب) می باشد که البته با مشورت پزشک یا مشاور می توان مقدار بوگنویل را تغییر داد. نکاتی که در استفاده از عرق این گیاه باید در نظر گرفت عبارتند از:

سطح قند خون ناشتا (مصرف عرق گیاه شنبلیله برای کاهش قند خون باید به صورت ناشناس انجام شود.)

واکنش سلول های بدن به عرق فرد (بدن فرد نباید به این عرق حساسیت داشته باشد.)

وضعیت عمومی بیمار

توجه به روند بهبودی بیمار دیابتی (فرایند بهبودی در بیماران دیابتی باید مشخص شود).

همچنین می توان میزان مصرف را هر 12، 8 یا 6 ساعت تنظیم کرد و در مواردی که قند خون بیمار بالای 200 باشد، هر 4 ساعت یک فنجان می توان مصرف کرد. (هر فنجان باید 100 میلی لیتر در نظر گرفته شود.)

ea168ffa e500 4618 b365 2b92cc76c7be خبر خاکستری

احتیاط و موارد منع مصرف گیاه گل گاوزبان

مصرف زیاد این گیاه دارویی منجر به افت فشار خون می شود و به همین دلیل می توان آن را با خرما و عسل میل کرد تا از افت فشار خون جلوگیری شود.

همراه با داروهای شیمیایی کاهنده قند خون مصرف نشود. استفاده از عرق بوگنویل باعث خشک شدن شیر مادر می شود، بنابراین در دوران شیردهی نباید از آن استفاده کنید.

چای یا عرق زیاد از این گیاه ننوشید زیرا نوشیدن این عرق فشار خون شما را کاهش می دهد و افراد را بی حال می کند.

دیدگاهتان را بنویسید