تاثیر گردو و چای سبز در کاهش نشانگرهای آرتروز

این ترکیب نه تنها نشانگرهای آرتروز را در سلول ها کاهش می دهد، بلکه تولید پروتئین های مورد نظر را که معمولاً در غضروف های سالم یافت می شوند، بهبود می بخشد.

نتایج نشان می‌دهد که می‌توان روش جدیدی برای درمان سلول‌های غضروفی مشتق از بیمار، رشد سلول‌ها یا بافت‌ها برای کاشت مجدد ایجاد کرد.

حنین ابو شورخ، محقق ارشد این مطالعه گفت: «ما دریافتیم که ترکیب کشش با اسید گالیک نشانگرهای التهابی را کاهش می‌دهد، به این معنی که می‌توانیم سیر آرتروز را معکوس کنیم.»

برای این مطالعه، محققان سلول های غضروف آرتروز را از زانوهای اهدایی که در طی جراحی تعویض مفصل در بیمارستان منطقه ای پولمن برداشته بودند، جمع آوری کردند. آنها سلول ها را در آزمایشگاه کشت دادند و ابتدا شش غذای آنتی اکسیدانی یا مواد مغذی از جمله ویتامین C، ویتامین E و کورکومین را آزمایش کردند. آنتی اکسیدان ها می توانند رادیکال های آزاد را خنثی کنند. رادیکال های آزاد اتم های ناپایدار ناشی از استرس اکسیداتیو هستند که می توانند به سلول ها و بافت ها آسیب برسانند.

آزمایشات آزمایشگاهی نشان می دهد که اسید گالیک موثرترین آنتی اکسیدان برای خنثی کردن رادیکال های آزاد در سلول های غضروف آرتروز است. سپس محققان از اسید گالیک استفاده کردند و با استفاده از یک cytostretcher کشش را اضافه کردند. آنها کشش را 5 درصد تعیین کردند، سطحی که مطابق با کشش زانوی انسان هنگام راه رفتن است.

این ترکیب نشانگرهای التهابی معروف به متالوپروتئینازهای ماتریکس را کاهش می دهد. کشش و اسید گالیک نیز بیان دو پروتئین خاص غضروف را افزایش می دهد.

استئوآرتریت شایع ترین بیماری اسکلتی عضلانی در جهان است که غضروف مفاصل را از بین می برد و باعث درد و محدودیت حرکت می شود. هنوز درمان کاملی برای این بیماری وجود ندارد و درمان از تجویز مسکن گرفته تا جایگزینی مفصل مصنوعی با جراحی متفاوت است، اما حتی جراحی نیز اجازه بازگشت به دامنه کامل حرکتی را به بیمار نمی دهد.

این مطالعه شواهدی را اضافه می کند که خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان و ورزش ممکن است مفید باشد، اگرچه محققان هشدار می دهند که اسید گالیک نباید یک درمان معجزه آسا در نظر گرفته شود و هر اقدامی باید تنها پس از مشورت با پزشک انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید