تاجر شدن هنر نیست/ جشنواره کن به اندازه هر جشنواره فیلم دیگری در جهان سیاسی است


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1842625

سید جواد شریف شیخ الاسلامی گفت: آواز علیدوستی افتخار گفتن سرود برتری و قدرت کشور شما و ابلاغ این پیام به جهانیان است نه پیام هایی که به شما دیکته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد شریف شیخ الاسلامی فعال رسانه ای در گفت و گو با خبرنگارتیتریک علیدوستی گفت: وقتی در یک کشور همه چیز ممنوع است، یعنی از صبح که بیدار می شوید، از لباسی که می پوشید، دعوا می کنید. سر کار می روید، از موسیقی که در ماشین می نوازید تا روابط شخصی و روابطی که با همکارانتان در محل کار دارید.


شیخ الاسلامی افزود: باید کمی عمیق تر و علمی به موضوع پوشش نگاه کنیم که به مردان اجازه حمله بصری به زنان را نمی دهد و من از تاریخ برای استدلال این موضوع استفاده می کنم، داستانی که استعمارگران برای کشورهای دیگر ساختند..


این کارشناس توضیح داد: برای شروع گفتن این تاریخ، در مورد کشوری صحبت می کنم که کن در آن برگزار شد. این کشور از مستعمره ای به نام الجزیره که تحت کنترل فرانسه بود، برای رسیدن به آرزوهای استعماری خود این شعار را در پیش گرفت که با هر حجابی که از سر زنان برداشته می شود به اهداف و سلطه استعماری خود نزدیکتر می شود. بسط دادن.


وی گفت: اینکه چرا وقتی می خواهند از پیشرفت یک کشور در چشم غرب صحبت کنند، باید از فرهنگ و حجاب زنان شروع کنند، دلیل توسعه فناوری در غرب واقعاً عدم است. حجاب برای زنان؟


این کارشناس افزود: اگر به تاریخ فناوری در غرب نگاه کنیم، برای کارگران ارزان قیمت به سراغ زنان رفتند و حجاب را دست و پا گیر کردند، بنابراین آن را تغییر دادند و این خواسته کارخانه داران بود نه عفاف کارگری که دشمن آن را خواست. هجمه هایی از ابعاد مختلف، نه برای پیشرفت کشور، بلکه برای سلطه و استثمار افراد جامعه..


شیخ الاسلامی ادامه داد: این ممنوعیتی که علیدوستی به آن می پردازد و برای توجیه خودنمایی استفاده می کند دلیل جدی نیست. در تمدن ایران زن مورد احترام و احترام است، این نوع گفتار و رفتار این بازیگر زننده است، حتی در یک خانواده اصیل غربی مانند خاندان سلطنتی انگلیس، این نوع افشاگری پذیرفته نیست.


این کارشناس با بیان اینکه برخی بازیگران ایرانی نان مملکت را می خورند و از غرب نشان تایید می گیرند، گفت: بله، این جامعه ای است که با نظر تحقیرآمیز استعمار در جهان غرب منطبق است پس شما را تشویق می کنند.


وی افزود: خیسانه علیدوستی; مایه افتخار است که سرودی بخوانی که نشان دهنده برتری و قدرت کشورت باشد و این پیام را به جهانیان برسانی، این حداقل علم و طمع است که از دین و اخلاق پایین تر است.


شیخ الاسلامی گفت: مسئولین و متولیان فرهنگی وای بر ما که جویای افتخار هستیم پس فیلم ما در جشنواره کن در کنار فیلمی مثل عنکبوت مقدس قرار می گیرد و واقعاً آنچه از شهرت می خواهیم قربانی می کنیم. 80 ما میلیون ها هموطن هستیم.


این کارشناس ادامه داد: وقتی همه جوانب کار را ارزیابی می کنیم به این نتیجه می رسیم که برخی از این سلبریتی ها تحت حاکمیت غرب هستند و این خیانت به خون شهداست..


وی گفت: آزادی ای که در کشور وجود دارد در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود وگرنه سلبریتی هایی مثل علیدوستی نمی توانستند به راحتی با این پوشش در جشنواره حضور پیدا کنند و سپس به کشور بازگردند و دوباره به فعالیت خود ادامه دهند..


شیخ الاسلام در پایان خاطرنشان کرد: خان مانند سایر جشنواره‌های سینمایی جهان، جشنواره‌ای سیاسی است، بنابراین مسئولان فرهنگی باید هوشمندانه آثار و بازیگرانی را انتخاب کنند که پرچم ایران را با استقامت و قدرت به اهتزاز درآورند، نه با گفتن حرف. توهم دشمن را خوشحال می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید