تاج آسیب زیادی به سلامت مردان وارد کرد


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1811013

معاون وزیر بهداشت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کووید 19 آسیب زیادی به سلامت روان مردان وارد کرده و آثار منفی آن بر مشاغل و اصناف وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمال حیدری با بیان این مطلب در وبینار ششمین کنگره سلامت مردان گفت: مردان برای خانواده خود فداکاری می کنند و برای نجات خانواده هر آسیبی را متحمل می شوند. در نتیجه کووید 19 آسیب های روانی زیادی به سلامت مردان وارد کرد و مشاغل و اصناف را تحت تأثیر قرار داد.

وی افزود: مردان رکن اصلی فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در کشور هستند و توجه به ابعاد سلامت آنان ضروری است. بنابراین صدای این کنگره باید به گوش سیاستمداران و مسئولان برسد.

وی با اشاره به اینکه مردان به دلیل مشغله کاری اغلب از مراقبت از سلامت خود غافل می شوند، گفت: وزارت بهداشت به سلامت مردان توجه ویژه ای دارد و برای ارتقای سلامت برنامه ریزی می کند چرا که مردان نیروی موثری در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستند. حوزه های جامعه هستند.

وی با بیان اینکه ترویج خشونت و ناامیدی در جامعه از جرایم سایبری است، گفت: راهبرد ما کاهش مرگ و میر زودرس و بیماری های غیرواگیر است که متاسفانه به دلیل شرایط بد معیشتی در جامعه رو به افزایش است.

حیدری افزود: اصناف باید توانمند شوند و با ارتقای سواد و سلامت آسیب های عمدی و غیرعمد به مردان کاهش یابد. همچنین نیاز به رفع نابرابری های بهداشتی بین گروه های سنی مختلف وجود دارد.

وی با تاکید بر پیشگیری از خشونت، تدوین برنامه های خودمراقبتی، ارتقای سلامت جنسی و ناباروری در بین مردان جامعه گفت: مردان در این امر نقش اساسی دارند.

وی در پایان گفت: اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و تمامی مراکز مربوطه باید بدانند برای ارتقای سلامت مردان چه باید بکنند. این اقدامات عمدتاً در سازمان های دولتی انجام شده است، اما بخش خصوصی در این زمینه مورد غفلت قرار گرفته است. با مشارکت آنها استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند برنامه ها و آموزش های سلامت مردان را در هر صنفی نهادینه کند.

معاون وزیر بهداشت گفت: از سخنرانان این کنگره انتظار داریم راهکارها و مداخلات ارزنده ای برای ارتقای سلامت مردان ارائه دهند تا اقدام در این زمینه علمی و موثرتر انجام شود.

حیدری افزود: با شعار حداکثری واکسیناسیون و حفاظت جمعی در هفته سلامت مردان و توجه به محورهای این کنگره که سلامت روان، تروما و سواد سلامت است، انشالله می توانیم به اهداف خود در توسعه دست یابیم. سلامت مردان بیش از گذشته

وی گفت: باید ابزارهایی برای جلوگیری از شیفت کاری مردان و فعالیت مراکز بهداشتی اندیشیده شود، زیرا مردان در ساعاتی که ما فعال هستیم کار می کنند و زمانی که فرصت مراجعه به مراکز ما را داشته باشند، مراکز ما تعطیل هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید