تاج سخت ترین دوران خدمتم بود/ کمبود پرستار; مشکل اصلی در دوران تاج

ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790795

طیبه زکی زاده گفت: بیشترین افراد مورد نیاز در بیمارستان مراقبت و درمان هستند و کمبود پرستار فشار زیادی به نیروها وارد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از « تیتریک » ; با شیوع ویروس کرونا این روزها همه جا از پرستاران و کادر درمانی نام برده می شود که همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند و علاوه بر تحمل آلام هموطنان خود. ، همکاران قلب کسانی که در درمان بیماران کرونری جان خود را از دست داده اند.
به مناسبت روز پرستار و ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) تصمیم گرفتیم با پرستار کرجی به گفت و گو بنشینیم.
طیبه زکی زاده کارشناس پرستاری 37 ساله در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: از خرداد ماه سال 87 در بیمارستان کمالی کرج مشغول به کار هستم و در بخش های مختلف به بیماران خدمات رسانی می کنم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه فارغ التحصیل تجربی بودم، در دانشگاه پرستاری قبول شدم. ابتدا علاقه ای نداشتم، اما پدر و مادرم مرا تشویق کردند و اکنون بسیار خوشحالم که در این حرفه خدمت می کنم.»
این پرستار با بیان اینکه تاج سخت ترین دوران خدمتم بود، افزود: کووید ۱۹ خاطره تلخ برای پرستاران به جا گذاشت. تلخ ترین خاطره ای که دارم بیماری یکی از همکارانم است که به دلیل بیماری تاج و وضعیت وخیم در آی سی بستری شده بود و گفت: یو در بیمارستان بستری بود و ماه ها از این بیماری رنج می برد، اما خوشبختانه اکنون در سلامت کامل به سر می برد.
او گفت: دیدن این همه سالمند مبتلا به بیماری عروق کرونر به تنهایی و بدون عزیزان و فرزندانشان واقعاً دردناک بود و این یکی از غم انگیزترین خاطرات است.
زکی زاده افزود: در زایشگاه با غم و شادی های زیادی مواجه بوده ایم، نوزادی که مادرش به دلیل شرایط سخت اقتصادی کودک را پس از تولد در بیمارستان رها کرده و یا ناکامی در بدو تولد رخ می دهد.
این پرستار مهم ترین مشکل پرستاران را کمبود پرستار عنوان کرد و افزود: بزرگترین نیاز افراد در بیمارستان مراقبت و درمان است که وظیفه خطیری برای پرستاران و کمبودها است. کادر پزشکی این فشار زیادی به نیروها وارد می کند.
وی با بیان اینکه “کرونا” بر تلاش کادر درمانی تاکید کرد، گفت: متاسفانه در کشور ما به حرفه پرستاری بها داده نمی شود، گسترش تاج باعث تغییر نگاه مردم به پرستار شده است.
این پرستار در خاتمه خاطرنشان کرد: در حال حاضر شب یلدا و قاعدگی آن شب بزرگترین دغدغه کادر درمانی است. از مردم می‌خواهیم به اصول و پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند تا دوباره بیمار نشویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید