تاخیر 10 ساله دولت در بازگرداندن 15 درصد حقوق دولتی به استان کرمان


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843362

مدیرکل صمت استان کرمان مطرح در شورای معادن؛

مهدی حسینی نژاد گفت: اگر 3 هزار و 800 میلیارد تن از پول ما برگردانده شود، طرح های عمرانی استان قابل اجرا است و متاسفانه ده سال است که برنگشته اند، بنابراین امسال امیدی به بازگشت نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از راه آرمان ، مهدی حسینی نژاد مدیرکل استانداری کرمان گفت: 7 هزار و 169 معدن ثبت شده داریم که از این تعداد 2 هزار و 567 معدن فعال است که 36 درصد است. 4604 زون معدنی که 64 درصد را شامل می شود غیرفعال هستند و باید تعیین شوند.

وی ادامه داد: استان کرمان دارای 702 معدن است که از این تعداد 478 معدن فعال دارای پروانه بهره برداری و معتبر هستند اما 224 معدن فاقد پروانه بهره برداری و فاقد اعتبار هستند.

مدیرکل صمت تاکید کرد: معادن انفال بر اساس ماده 14 حقوق دولت نسبت به این معادن است و استان ها آن را به خزانه واریز می کنند و معمولا 15 درصد از این درآمدی که به خزانه می رود باید به استان برگردانده شود که اینطور نیست. در 10 سال گذشته این اتفاق نیفتاده است.

حسینی نژاد ادامه داد: در تبصره 14 ماده 14 دولت موظف است درآمدهای حاصل از اجرای این ماده را هر ساله حداقل تا سقف 65 درصد آن را در چارچوب قوانین و مقررات مالی در بودجه سنواتی منظور کند و به منظور تأمین اعتبارات لازم را انجام دهد. اجرای بهینه وظایف و مأموریت‌ها توسعه معادن و صنایع معدنی کشور باید توسط وزارت صمت تامین مالی شود.

وی به تبصره 5 ماده 14 قانون معادن اشاره کرد و گفت: معادن با تصویب شورای عالی معادن از پرداخت 20 درصد حقوق دولتی معاف هستند.

مدیرکل صمت در توضیح بیشتر ماده 14 قانون معادن گفت: شهرستان اولویت را به قسمتی که معدن در آن قرار دارد می دهد.

حسینی نژاد تاکید کرد: در سال 1400 حدود 16 هزار میلیارد معدن در خزانه کشور واریز شد که 64 درصد آن را کرمان پرداخت کرد 30 میلیارد تن که زیر 1 درصد برگشت و دولت تخلف کرد.

وی ادامه داد: برای امسال سهم معادن از حقوق دولتی در بودجه 40 هزار میلیارد تنی تصویب شده و سهم استان کرمان باید 25 هزار و 600 میلیارد تن باشد، نرم باید حقوق دولتی بدهیم.

مدیر کل صمت گفت: اگر 3 هزار و 800 میلیارد تن از پول ما برگشت داده شود، طرح های عمرانی استان قابل اجرا است و متاسفانه ده سال است که برنگشته است، بنابراین امسال امیدی به بازگشت نداریم.

حسینی نژاد اذعان داشت: سال گذشته تفویض اختیاری به شورای معدن داشتیم که بر اساس آن به جای اجرای طرح های عمرانی و خدمات اجتماعی اختیار معافیت مالیاتی را داشتیم اما امسال شورای عالی معدن آن را لغو کرد. “.

وی ادامه داد: در سال 99 به دلیل کار در پروژه های مسئولیت اجتماعی به 800 میلیارد تن کار معافیت مالیاتی دادیم که اکنون از ما گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید