تاریخچه عجیب فدراسیون فوتبال و VAR

تاریخچه عجیب فدراسیون فوتبال و VAR

پس از نصب این فناوری در ورزشگاه آزادی، قرار بود در بازی ایران و کره جنوبی از آن استفاده شود اما کنفدراسیون فوتبال آسیا با داور وسط و کمک داور و داور چهارم از این بازی استفاده کرد و پس از آن مجلس مخالفت کرد. شرکتی که فدراسیون فوتبال با آن همکاری کرده و پروژه ورزشگاه آزادی و دیگر ورزشگاه های کشور را متوقف کرده است.

عزیزی هادم پس از مدت ها دلیل این امر را بیان کرد و گفت: اقدامات موثری برای VAR انجام داده ایم و این سیستم را به ایران نیز آورده ایم. من از گفتن این حرف ابایی ندارم و می گویم هنوز دلیلی برای این اتفاق ندارم و نگذاشتند شروع شود. ما همچنان به دنبال پاسخ هستیم اما همه امیدواریم یاد بگیریم انگیزه های شخصی را کنار بگذاریم و آینده فوتبال کشورمان، منافع جمعی و منافع ملی را ببینیم. این لحظه مهمی برای تجربه من با VAR بود. مطمئن باشید فدراسیون در حال حاضر تمام تلاش خود را انجام می دهد و استفاده از این سیستم منتفی و دست نیافتنی نیست زیرا ما یک بار این کار را انجام دادیم و اکنون قوی تر از گذشته در این مسیر حرکت می کنیم. امیدوارم دوستان ما از هیئت داوران و گروه کاری VAR در آینده ای نزدیک آخرین پیشرفت ها و کار خود را با مردم به اشتراک بگذارند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران همچنین از آموزش داوران ایرانی در خصوص نحوه کار با سیستم کمک تصویری داوران خبر داد و گفت: با فدراسیون قطر نیز توافقاتی داشتیم. تیمی از داوران ما به دوحه می روند و در آنجا آموزش می بینند. ما با رئیس فیفا هم صحبت کردیم و اقداماتی انجام دادیم، اما جلوتر برویم.

دیدگاهتان را بنویسید