تاریخچه پلان ب یحیی گل محمدی و پرسپولیس

تاریخچه پلان ب یحیی گل محمدی و پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس با دو برد در دو دیدار ابتدایی خود نشان داد که پس از پنج قهرمانی متوالی همچنان در تلاش برای کسب جام های بیشتر است.

سرخپوشان پایتخت مقابل فولاد و نساجی مازندران به پیروزی رسیدند و در هر دو بازی یک گل به ثمر رساندند اما با تاکتیک های متفاوت یحیی موفق به پیروزی شدند.

تاکتیک خم شدن فولاد را تغییر دهید

پرسپولیس در اولین بازی خود در اهواز به مصاف فولاد خوزستان رفت. در نیمه اول هر دو تیم به گل نرسیدند اما در نیمه دوم سرخپوشان موفق به زدن سه گل شدند.

یحیی ترکیب بین دو نیمه را تغییر داد تا وحید امیری که در پست دفاع چپ بازی می کرد و مهدی ترابی بیشتر به داخل محوطه جریمه فولاد نفوذ کند.

قرمزها در نیمه دوم دو بار حمله کردند. بیشتر حملات در کنار زمین بود و رضا اسدی پس از نمایش ضعیف خود در نیمه اول موفق شد اولین گل فصل را برای پرسپولیس به ثمر برساند.

افکار یحیی با بازی شاگردان عبدالله ویسی همچنان در حال تغییر بود تا تیم پس از گل اول برای زدن گل های بیشتر تغییر کند. شجاعت یحیی باعث شد قرمزها به گل دوم و سوم برسند.

مثبت و منفی بر اصرار

یحیی برای دومین دیدار تیمش باز هم بر استراتژی اول و چینش 11 بازیکن خود اصرار داشت. او در مقابل نساجی مازندران بار دیگر وحید امیری و مهدی شیری را در کناره های خط دفاعی بازداشت کرد. جایی که مسعود شجاعی و مرتضی منصوری با نفوذ خود بارها توانستند دروازه حامد لک را به خطر بیندازند. به همان اندازه که اصرار پرسپولیس برای فشار آوردن به سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی، در نهایت نشان از توانایی مهدی عبدی در گلزنی داشت.

برتری استراتژی پرسپولیس با طرح ب.

یحیی گل محمدی پس از تساوی مازندران مقابل نساجی و خطر از دست دادن امتیاز در اولین بازی خانگی فصل، تاکتیک تیمش را تغییر داد. آمدن سعید آقایی و سیامک نعمتی به عنوان مدافع چپ و راست باعث شد وحید امیری مانند بازی مقابل فولاد نفوذ کند.

ویژگی های تهاجمی سیامک نعمتی نیز به این بازیکن کمک کرد تا پس از ورود به زمین تاثیر مستقیمی بر گل پیروزی تیمش داشته باشد.

پرسپولیس در حالی دومین برد خود را به دست آورد که تفکرات یحیی تغییر کرد و با یک بازی پیش رو و فشار حداکثری روی خط دفاع نساجی، این تیم را به گل دوم و برتری رساند.

رستگاری با لایه برداری

در هر دو بازی که پرسپولیس تاکتیک خود را تغییر داد دو برابر تاکتیک پیروزی اول خود توانست موقعیت خطرناکی ایجاد کند.

تیمی که به فصل لایه برداری خود نزدیک می شود. جدایی احمد نورالهی و محمد حسین کنعانی زادگان در نقل و انتقالات تابستانی تاثیر زیادی در بازی پرسپولیس داشت به طوری که یحیی مجبور شد برای ایجاد هماهنگی فنی در تیمش روی تاکتیک های قبلی پافشاری کند و سپس تغییراتی را با توجه به بازی حریف انجام دهد.

نبرد برای انتقام با چه تاکتیکی؟

پرسپولیس در سومین بازی خود در این فصل میزبان آلومینیوم اراک است. پرسپولیس آخرین شکست خود در لیگ برتر را مقابل این تیم پشت سر گذاشته تا حالا با تغییر مسیر رسول خطیبی سعی در انتقام گرفتن از آنها دارد.

باید دید آیا یحیی برای انتقام گیری از این تیم بار دیگر روی تاکتیک های اولیه با بازیکنان معمولی پافشاری می کند یا در نهایت با پلان B به تاکتیک های موفق خود روی می آورد و پیروز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید