ساعت: 16:46
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818864
پل بتنی قدیمی مهریان یاسوج با گذشت بیش از 20 سال از ساخت آن، اکنون با مشکلات فزاینده فنی و سازهای روبهرو است و در معرض تخریب روزافزون قرار دارد و عدم ساخت پل حلقهای در این منطقه مورد تقاضا قرار گرفته است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اندیشکده صبح زاگرس، عملیات اجرایی پل جایگزین و سوارکاری مهریان یاسوج در شهریورماه 1391 به مناسبت هفته دولت و دولت دهم انجام شد. این یک بردار نیست.
ساخت این پل که در چند سال اخیر همچنان تجهیزات کارگاه باقی مانده و پیمانکار آن را حصارکشی کرده است، اکنون در اختیار شهرداری قرار گرفته و به انباری برای آهن آلات، ادوات ساختمانی و زباله شهر تبدیل شده است.
این پل مهم و استراتژیک که قرار بود جاده بنسنجان را به مهریان یاسوج متصل کند، با تعمیرات اساسی در مدت 30 ماه ساخته می شود. تقریباً یک دهه است که نامی از آن شنیده نشده است. لاستیک دیگر قادر به حمل بار سنگین خودروهای عبوری نیست.
ورودی های زخمی به پایتخت طبیعی ایران!
امروز لحظه ای که زیرساخت های مهم مرکز استان را تضعیف کرد، نبود ایمنی برخی زیرساخت های مهم مانند پل های امن ورودی این شهر جزیره ای در جنوب ایران است که مسافران را با خطرات زیادی مواجه می کند.
اگرچه جاده های دسترسی خطرناک به این شهر زیبا در سال های اخیر باعث تصادفات زیادی در تعطیلات شده است، اما توسعه بزرگراه ها در برخی مناطق تا حدودی از این تلفات کاسته است.
امروز آپارتمان های زشت در ورودی های مرکز استان باعث شده اکثر مسئولان استان و حتی شهر یاسوج ورودی های استان مرکزی کهگیلویه و بویراحمد را زیبایی یک شهر در حال توسعه ندانند. زیر ساخت.
از سوی دیگر نبود پل های ایمن در دو سوی شهر مانند پل های عمر طولانی بشار اول و دوم و خرابی خط دوم پل سوم و چهارم در جنوب شهر باعث افزایش پتانسیل شده است. خطرات
پل هایی برای افتتاح یک دهه؟
اگرچه پل های جدید مانند پل سوم بشار در خطر ریزش قرار داشت، اما ناگفته نماند که نبود چنین زیرساختی تهدیدات جبران ناپذیری را برای سرمایه طبیعی ایران به همراه داشت.
امروز کارشناسان می گویند مشکلات فراتر از پل سوم و چهارم بشار اسد سرمایه طبیعت است.
اما تاریخچه پل رینگ مهریان این بود که در یک دوره سه ساله از سال 90 تا 93 از شهرداری یاسوج به سرپرستی نگین تاجی شهردار سابق این پل در منطقه احداث و از پل قدیمی برای ایجاد کوچه استفاده می شود. ، اما کلنگ او پس از 11 سال همچنان راکد است.
اگرچه در ابتدای این پروژه که با حضور برخی رسانه های استان کلنگ زنی شد، مبلغی برای ساخت این کارگاه به پیمانکار داده شد و پیمانکار قول داد پل را در زمان مورد نظر تکمیل کند، اما ناگهان دستور ساخت این کارگاه را داد. ساخت این پل پس از ورود آخرین استاندار دولت دهم به استان لغو شد.
به گفته کارشناسان، پل بتنی مهریان یاسوج با گذشت بیش از 20 سال از ساخت آن، اکنون در معرض خطر فزاینده مشکلات فنی و سازه ای قرار دارد.
آنچه باید در مورد این پل بدانید؟!
همچنین لازم به ذکر است که پل مهریان یاسوج به دلیل ترافیک سنگین و ورودی جاده اصلی و ترانزیتی یاسوج – اصفهان همواره یکی از نقاط حادثه خیز و خطر مرگ بوده است. یاسوج قرار گیرد.
پل مهریان که یاسود را به جاده اصلی اصفهان وصل می کند و نزدیک به فرودگاه این شهر است، هر ساله با ترافیک سنگینی مواجه می شود، به ویژه زمانی که ورود مسئولان و دولتمردان از جمله سفر رؤسای جمهور به استان ها باعث اختلال در تردد جاده ها می شود.
بر اساس گزارش رسانه ها، اعتبار پیش بینی شده برای اجرای کامل این طرح در سال های گذشته بالغ بر 280 میلیارد ریال برآورد شده بود که امروز با توجه به نقدینگی مازاد و تورم، این رقم بیشتر خواهد شد.
این پل که قرار بود از 2 سازه بتنی و فلزی ساخته شود، دارای 2 پیچ کامل برای مسیر و پیاده رو و 500 متر طول و 2 باند 11 متری برای جاده و 2 و نیم متر برای جاده است. پیاده رو.
شاید وقتی دیگر؟!
به گفته مسئولان سابق استانی، هدف از اجرای این پروژه به گفته مسئولان، رفع نقاط حساس جاده بنسنجان – مهریان بوده که به دلیل مشکلات فنی و سازه ای در پل قدیم مهریان و احتمال خطر در این مسیر، شهرداری و شورای شهر یاسود اجرای این طرح را آغاز کرد که پس از طاق های فراوان تعطیل شد و امروز به گفته برخی مسئولان در محدوده شهر برای ساخت و ساز نیست و شاید زمانی دیگر.
شهر یاسود مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر نیز با مشکلات و چالش های شهری زیادی از جمله نبود پارکینگ مناسب، کمبود فضای سبز و مشکلات حاشیه نشینی مواجه است. زنده اطراف یاسوج
انتهای پیام/