تاریخ قرعه کشی خودروهای خارجی تغییر کرد

تاریخ قرعه کشی خودروهای خارجی تغییر کرد

به گفته رئیس طرح واردات خودرو وزارت حراست، “با توجه به دریافت مراجعات لازم و جمع بندی آنها، قرعه کشی طی روزهای آینده انجام خواهد شد.”

بر اساس اعلام وزارت صنعت، قرعه کشی تعیین اولویت متقاضیان خرید خودروهای وارداتی عصر روز سه شنبه (25 اسفند) برگزار می شود. اما ضیغمی مدیر پروژه واردات خودرو وزارت امنیت امروز در بیانیه ای جدید اعلام کرد: با توجه به دریافت استعلامات لازم و جمع بندی آنها، قرعه کشی طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

البته این مسئول تاکید کرد که «فعلا تا زمان دقیق استعلام و مشخص شدن نتیجه استعلام زمان دقیق اعلام نمی کنیم و پس از مشخص شدن نتایج زمان قرعه کشی خودروهای وارداتی اعلام می شود. در اسرع وقت.”

به گفته وی، در حال حاضر همان دو مدل چانگان CS55 و CS35 پلاس روانه بازار خواهند شد، اما در تلاش هستیم تا دو مدل فیات 500 و فیات تیپو و همچنین هیوندای النترا را در این پیشنهاد اضافه کنیم.

بر اساس اعلام وزارت صنعت، ثبت نام از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از شنبه 15 تا 20 اسفندماه در سامانه یکپارچه توزیع خودروهای وارداتی به نشانی saleauto.ir انجام شد.

پیش نیاز ثبت نام در این سامانه موجودی حساب بانکی متقاضی بود که مبلغ 500 میلیون تومان تعیین شده بود. لذا متقاضیان خرید خودروهای وارداتی قبل از ثبت نام در سامانه باید با مراجعه به شعب بانک های منتخب (تجارت، ملت، صادرات، ملی و کرزه الشعبی)، فرم مسدودسازی 500 میلیون تومانی خرید خودروهای خارجی را تکمیل کنند. حسن مهر ایران) و این پول حساب شخصی متقاضی مسدود شده است.

در حال حاضر وزارت صنعت اعلام کرده است که حدود 120 هزار نفر متقاضی خرید خودروهای وارداتی در مرحله پیش ثبت نام شرکت کرده اند و پس از استعلامات لازم، ثبت نام کنندگان نهایی مشخص خواهند شد. بر این اساس حدود 60 هزار میلیارد تومان از منابع مردمی به بهانه پیش ثبت نام خودروهای وارداتی در سیستم بانکی بلوکه شده و خبری برای تعیین تکلیف این مبالغ نیست.

دیدگاهتان را بنویسید