تالاب انزلی باید به حالت سابق برگردد


ساعت: 22:15
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1895141

آیت الله رئیسی در جلسه شورای دولت اظهار داشت: برای خنثی کردن طرح دلالان سعی کنید تا حد امکان قسمت آسیب دیده تالاب انزلی را احیا و به حالت قبل برگردانید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با ابراز تأسف از آتش زدن تالاب انزلی توسط افراد سودجو، تصریح کرد: پیش بینی، پیشگیری از وقوع این گونه حوادث و برخورد مناسب با افراد تخریب کننده محیط زیست وظیفه سازمان محیط زیست و مسئولان محلی است. . آنها به دنبال تامین منافع خود هستند.

رئیس جمهور تالاب انزلی را نمونه ای بی نظیر در محیط زیست دانست و تاکید کرد: ماموران حفاظت محیط زیست و ماموران انتظامی و امنیتی نباید اجازه دهند عده ای سودجو و سودجو مجموعه های ارزشمندی را برای کشور و ملت و اکوسیستم یک منطقه تغییر دهند.

بر این اساس وی مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست را موظف کرد با برنامه ریزی برای حفظ جدی منابع طبیعی کشور و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی، طرح دلالان برای تلاش برای احیای هر چه بیشتر بخش آسیب دیده تالاب انزلی را ناکام بگذارند. و آن را به حالت قبل برگردانید.

رئیسی همچنین از لزوم تسریع در اجرای پروژه های عمرانی در دست اجرا و در دست اقدام خبر داد و با اشاره به برخی مسائل زیست محیطی مطرح شده در این زمینه تاکید کرد: در جمهوری اسلامی توسعه به درستی تحت حفاظت محیط زیست قرار گرفته است. اما نظرات اطلاعات ارائه شده در این زمینه باید قانع کننده و دقیق باشد تا هیچ پروژه ای بدون دلایل قابل قبول و حفاظت متوقف نشود.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش تولید در کشور تاکید کرد: رشد تولید محصولات مختلف خوشحال کننده است، اما بسیار مهم است که مردم آثار شکوفایی و رشد تولید انبوه خود را می بینند

بر این اساس رئیسی به مسئولان وزارت امنیت تاکید کرد که با تدابیر مناسب برای افزایش تولید کالاهای اساسی و مواد غذایی، آرامش و اطمینان خاطر مردم را فراهم کرده و اجازه ندهند تلاش های انجام شده برای ارتقای تولید در کشور تحت الشعاع قرار گیرد. .

وی همچنین به استقبال گسترده از پیاده روی اربعین حسینی پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و بار دیگر بر لزوم برنامه ریزی برای تسهیل سفر زائران تاکید کرد.

در این راستا رئیس جمهور وزرای کشور و راه و شهرسازی و همچنین مسئولان ستاد اربعین را موظف کرد با کمک سایر نهادها تدابیر لازم را برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و تقویت نظارت بر روند انجام دهند. حمل و نقل ایمن زائران، به گونه ای که کمبود و کمبودی در این زمینه احساس نشود.

«فعال‌سازی سامانه‌های یکپارچه الکترونیکی» در راستای تحقق «دولت هوشمند» از دیگر سخنان رئیس‌جمهور بود و آیت‌الله رئیسی با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌ها در این حوزه، به دستگاه‌های مردمی یادآور شد: در فرصت باقی‌مانده با اجرای قانون هرچه سریعتر اقدامات لازم برای تسریع در تشکیل دولت هوشمند انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید