تامین اجتماعی در حال حاضر منابعی برای سپرده بازنشستگان برای کمک ندارد

تامین اجتماعی در حال حاضر منابعی برای سپرده بازنشستگان برای کمک ندارد

میرهاشم موسوی درباره زمان پرداخت عیدی به مستمری بگیران گفت: مبلغ عیدی یک میلیون و 800 هزار تومان است و برنامه ما این است که حقوق بازنشستگان را قبل از پرداخت عیدی به زیرمجموعه ها و کادر اداری پرداخت کنیم که این کار را نیز انجام خواهیم داد. امسال هم . ، اما در حال حاضر زمان دقیقی را تا نهایی شدن بررسی های منابع اعلام نمی کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره بدهی بانکی نیز گفت: سال گذشته حدود 90 هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار بودیم و بیشترین تسویه بانکی از محل واگذاری سهام 88 هزار میلیارد تومانی بوده و خواهیم داشت. بزرگترین افزایش سرمایه در سیستم بانکی که ترازنامه بانکی را یکسان می کند و باعث بهبود رفاه بانک ها در کشور می شود.

موسوی درباره بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: تسویه کامل بدهی دولت به این سازمان در این مدت بی سابقه بود که پیش بینی می شود در سال آینده نیز ادامه داشته باشد و از سال گذشته تا سال 1401 حدود 170 هزار میلیارد تومان تسویه شد. تامین اجتماعی ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در خصوص برخی از خدمات دارویی و بیمارستان میلاد، تعهد خدمات دارویی سازمان از نظر داروهایی که در شورای عالی بیمه هستند و در بیماری های خاص مانند دیالیز، 100 درصد کامل است. هیچ کس حق ندارد هزینه بگیرد و این جزو بیماری های خاص است. همچنین در مورد بیمه آینده اعتراضات زیادی در سال گذشته وجود داشت که قرارداد آن توسط مرکز بسته شد و ما متعهد شدیم که هرجا قرارداد بسته شد 50 درصد هزینه را تقبل کنیم.

به گفته وی، در رابطه با زمان اجرای همسان سازی، هر سال در این ضریب ضرب می شود و تناسب صورت گرفته است و این موضوع در بودجه امسال منجمد نشده و برای سال ها افزایش خواهد داشت. فاصله متناسب با افزایش بودجه رشد خواهد کرد.

موسوی تاکید کرد: در حسابرسی تامین اجتماعی دفاتر بررسی می شوند و تلاش می کنیم به سمتی برویم که بار حسابرسی بر دوش هیچکس در سیستم اطلاعاتی نماند و به سمت خوداظهاری بیمه برویم.

وی تاکید کرد: در دوران کرونا 3 هزار میلیارد تومان با کارفرمایان بیمه داشتیم و در مورد زلزله خوی دو ماموریت تعیین شد. ابتدا باید تمام آنچه در امکانات خوی داریم بسیج شود و از فرصت ما برای عزیزانمان استفاده شود و در حوزه بیمه جدای از کمک در هر صورت در کنار کارفرمایان ایستاده ایم تا با کمک و تسهیل گری موانع را برطرف کنیم. .

مدیرعامل سازمان KSO در خصوص اقشار ویژه نیز گفت: بر اساس قانون بودجه و هر آنچه در تعهدات دولت است 2 میلیون و 700 هزار صنف ویژه داریم و از آنها حمایت می شود و با توجه به جبران بدهی ملی پیش‌بینی‌ها در بودجه کاملاً مشخص است و اگر قرار باشد قالب تولید در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد، هیچ‌گاه بدون بررسی انجام نمی‌شود.

به گفته وی، سال گذشته می خواستند سهام زیان ده به ما بدهند که ما قبول نکردیم و بر این اساس این حق تامین اجتماعی است که بررسی و تصمیم گیری کند.

وی در ادامه در خصوص ارائه خدمات در مناطق فقیرنشین کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه ارائه خدمات در مناطق فقیرنشین، خدمات بیمه ای و درمانی جزو اولویت های ما است و حدود 40 درصد از اقوام در سیستان و بلوچستان فراهم شده است. در هشت ماهه امسال رشد یک و نیم درصدی در این زمینه داریم که البته کمتر از میانگین کشوری بوده و قابل افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید