تامین امنیت شغلی خبرنگاران مهمترین اقدام برای حمایت از خبرنگاران است/ خبرنگار متعهد، جهادی است که امید را در جامعه ایجاد می کند.


ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1888990

احمدعلی مقدم گفت: امنیت شغلی، معیشت و حمایت از دغدغه های مهم خبرنگاران است چرا که اصحاب رسانه به دلیل از دست دادن سریع شغل و تعطیلی ناخواسته روزنامه ها و برخی رسانه ها دغدغه ها و مشکلات خاصی را برای آنها ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد علی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب اسلامی موتلفه در گفتگو با راه آرمان؛ وی با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: شهادت محمود صارمی به همراه هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان به دست گروه تروریستی طالبان در سال 1356 باعث شد تا این روز به نام روزنامه نگار نامگذاری شود. روز» که ارزش و دشواری های فراوان آن را نشان می دهد، کاری مقدس است که توجه ویژه مسئولان را می طلبد.

وی بیان کرد: هر روز روز خبرنگار است زیرا دنیا دائماً در حال تولید و تبادل اخبار است و این جهادگران بی نام و نام و نشان باید همیشه اخبار تهیه کنند و آن را پوشش دهند، بنابراین خبرنگار حرفه ای کسی است که استراحت و استراحت نداشته باشد، بنابراین امنیت خبرنگار و … شغل او مهمترین بخش این حرفه است که باید تامین شود زیرا در محیط کاری که امنیت شغلی، امنیت شخصی و حرفه ای برقرار نیست، افراد نمی توانند بر کار و ماموریت اصلی خود تمرکز کنند، در نتیجه بهره وری و رضایت شغلی را افزایش می دهند. اصحاب رسانه باید در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با بیان اینکه بی طرفی، انصاف و امانت داری در انعکاس اخبار از مهمترین وظایف یک خبرنگار مجرب است، افزود: خبرنگاران، این مردم زحمتکش و مظلوم سعی در تنویر افکار عمومی دارند. نظر دهند و مسئولان را ملزم به رسیدگی به موضوعی در حد توان رسانه خود کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار فقید صارمی و تبریک این روز به خبرنگاران و فعالان رسانه ای کشور و استان کرمان، افزود: روز خبرنگار روز تکریم و تکریم خلاقان و ایثارگران است که در جهت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی جامعه تلاش می کنند. به خصوص در فضای مجازی، آن فضای غیر واقعی پر از شک و تردید، دشمن تلاش می کند.

مقدم تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب «فضای مجازی یک فرصت است. جوانان باید به عنوان افسران جنگ نرم از آن استفاده کنند. از این رو فضای مجازی فرصتی برای امید آفرینی، نصیحت حقیقت و بصیرت افزایی است و خبرنگاران به عنوان افسران درجه یک در این جبهه پیوسته برای جلوگیری از وارونه شدن واقعیت ها و مبارزه با دروغ های رسانه ای مبارزه می کنند و دشمنان این نظام و دشمنان این نظام هستند. و بسیاری از فعالان رسانه ای در گوشه و کنار هستند که از حداقل مزایای شغلی برخوردار نیستند اما به طور موثر رسالت خبری خود را انجام می دهند زیرا خبرنگاران به عنوان افسران خط مقدم جنگ نرم با دشمن تلقی می شوند که باید با روشنگری جامعه را بیدار کنند. و بینش به مردم

وی گفت: خبرنگاری ظاهراً شغلی خوشایند و شیرین است، اما در حقیقت شغلی پرمخاطره و دشوار و با مشکلات آزاردهنده و نیاز به سرعت بالاست که سختی کار خبرنگار را دو چندان می کند، زیرا در زمان انتشار خبر. او باید تازه و جاری باشد، وجود آن باید حفظ شود و اگر دیر انجام شود، خبر می‌سوزد و بی‌اثر می‌شود.

وی با بیان سختی های کار خبرنگاری اظهار داشت: خبرنگاری یکی از مشاغل سخت و زیان آور است و با توجه به اینکه اکثر خبرنگاران سابقه کار مستمر ندارند و به دلیل عدم پرداخت بیمه نمی توانند از مستمری تامین اجتماعی استفاده کنند. سازمان یکی از موانع و مشکلاتی که در مسیر رشد و توسعه رسانه های الکترونیکی و چاپی وجود دارد، نبود امنیت شغلی دست اندرکاران و فعالان خبری آنهاست، بنابراین علیرغم اهمیت و جایگاه والای حرفه خبرنگاری، می توانند برای مظلوم ترین قشر جامعه در نظر گرفته شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: امنیت شغلی، معیشت و حمایت از دغدغه های مهم خبرنگاران است چرا که اصحاب رسانه به دلیل از دست دادن سریع شغل و تعطیلی ناخواسته روزنامه ها و برخی رسانه ها دغدغه ها و مشکلات خاصی را برای آنها ایجاد کرده است، بنابراین علیرغم همه اینها در مقابل سایر مشاغلی که قرارداد، بیمه، حق مسکن و ساعت کار ثابت دارند، خبرنگار اینگونه نیست و همه از او انتظار دارند که همچون کوهی محکم و استوار باشد تا بتواند خواسته های مردم در قدرت را برآورده کند. .

وی اذعان داشت: خبرنگار متعهد از واکنش جناح های مختلف و اشرار مخل امنیت عمومی هراسی ندارد چرا که یک فعال رسانه ای وفادار که آماج حملات منفی بسیاری قرار می گیرد تنها به انعکاس شفاف و موثر اخبار برای التیام درد می اندیشد. از جامعه خبرنگار خوب کسی است که از ریسک کردن نترسد و همواره برای کشف حقیقت تلاش کند و از زبان مشکلات و کاستی ها و کاستی های مردم صحبت کند و حقیقت را بیان کند و از همه مهمتر در جامعه امید ایجاد کند و فعالیت ها و تلاش ها را تقویت کند. جامعه .

وی با بیان اینکه شغل خبرنگاری یکی از خطرناک ترین مشاغل دنیا محسوب می شود، تاکید کرد: خبرنگاری به عنوان یک حرفه پر استرس، هیچ گونه امنیت و چشم انداز شغلی ندارد و حتی جان خبرنگاران را به خطر می اندازد و شهادت 244 خبرنگار در کشورمان. و همچنین کشته شدن و ربوده شدن، گروگان گیری صدها خبرنگار در سراسر جهان در زمان جنگ نشان دهنده سختی این شغل است، بنابراین این شغل به عنوان یکی از خطرناک ترین مشاغل نیازمند توجه و امنیت در محیط کار است و در نتیجه بهبود سلامت روان خبرنگاران.

مقدم بیان کرد: رسالت رسانه روشنگری است نه چاپلوسی پس رسانه ها باید بلندگوی مردم باشند نه بلندگوی دستگاه ها و مدیران، بنابراین خبرنگار خوب مدعی واقعی و جهادی است که تلاش می کند. منافع مردم استان و کشور را احیا کند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان ضمن تجلیل از همه اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: تکریم اصحاب رسانه تنها به صورت شفاهی و کتبی مؤثر نیست، بنابراین برای قدردانی از زحمات این دسته از بیماران، مسئولان، کارفرمایان و مدیران رسانه باید با توجه به سختی و آسیب های شغلی خبرنگاران، نسبت به رفع این دغدغه ها و مشکلات خبرنگاران اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید