تامین توقعات مردم یکی از اهداف قوه قضائیه است

وی افزود: با توجه به تعهدات قوه قضائیه، خدمات گسترده ای در این سامانه ارائه می شود و این تعهدات منحصر به دعاوی، رسیدگی به اقدامات خصمانه و شکایات نیست؛ پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عمومی، گسترش عدالت، آزادی زودهنگام، اصلاح مجازات مجرمان و اصلاح مجرمان نیز از جمله ماموریت های ماست.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: محبت به مردم، احترام به کرامت انسانی مراجعین در دستگاه قضایی، ارتباط گسترده با شهروندان، حضور مسئولان دولتی و کمک به دولت برای ارتقای معیشت خانواده ها از دیگر فعالیت های این دستگاه است. “

دهگانی ادامه داد: اقداماتی همچون افزایش سرعت و دقت تولید و استفاده از فناوری های نوین برای تسریع در رسیدگی و اجرای احکام نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برآورده شدن توقعات مردم از قوه قضائیه نیز از اهداف ماست و این نظام باید اجتماعی و مردمی باشد.

رئیس قاضی خوزستان افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه تولید و اشتغال با توجه به شعار سال از دیگر اهداف ماست و در این راستا ستاد مقاومت در برابر سیاست های اقتصادی منطقه و کلیه مقاماتی که طبق قوانین موظف به رفع موانع در عرصه تولید هستند. اتفاق خواهد افتاد.

دهگانی تاکید کرد: شورای صیانت و صیانت از حقوق بیت المال در اراضی ملی با حضور نهادها و دستگاه های متولی دستگاه قضایی استان تشکیل می شود تا راهکارها و اقدامات پیشگیرانه در برابر تضییع حقوق عامه از جمله ارائه شود. تغییر کاربری و تملک اراضی و بستر آب و … جلوگیری می کند.

وی گفت: با توجه به اینکه دستگاه قضایی آسیب ها و چالش های موجود در جامعه را پیگیری و رفع می کند، در سال 1400 با وجود کمبود 50 درصدی نیروی کار، 505 هزار و 780 پرونده منحصر به فرد و 521 هزار و 724 مورد وارد دستگاه قضایی شد. در مراحل مختلف وارد مجموعه های قوه قضائیه شد.

رئیس قاضی خوزستان ادامه داد: البته تلاش های خوبی برای رفع کمبود نیرو در قوه قضائیه انجام شده که طی یک آزمون در سال جاری، 576 نیروی اداری در مرحله جذب هستند.

دهگانی بیان کرد: مشکلات خوزستان طی جلساتی با مسئولان، نخبگان و بزرگان استان شناسایی شد و سپس برنامه مدونی برای تسریع در رسیدگی به پرونده ها، آراء اقناع کننده، کاهش آسیب های جامعه و ابلاغ به همه حوزه ها تدوین شد و مدام رصد می کنند.

وی گفت: برخورد موثر با جرایم خشن نیز به عنوان یک برنامه واحد برای برخورد قاطعانه با مجرمان مخل رفاه عمومی جامعه به همه حوزه ها ابلاغ شده است. برای کنار آمدن.

رئیس قاضی خوزستان گفت: همچنین شعب ویژه ای برای رسیدگی و برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و زمین خواری تعیین شده است.

دهگانی ادامه داد: سال گذشته یک هزار و 154 هکتار از اراضی ملی به ارزش 42 میلیارد تن با تصمیمات قضایی به خزانه بازگردانده شد و در سه ماهه نخست امسال حدود 100 هکتار از اراضی ملی به ارزش 3 هزار و 300 میلیارد تصرف شد. ترمیم شد .

وی ادامه داد: همچنین با پیگیری های انجام شده در ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سه ماهه نخست سال، سه واحد تولیدی مجددا فعال شدند.

رئیس قاضی خوزستان گفت: در حوزه تجاوز آب در سال گذشته 272.5 هکتار و امسال 71 هکتار رهاسازی شد.

دهانی افزود: در حوزه های شورای حل اختلاف ترویج فرهنگ حسنه صلح و سازش از سال 1400 تاکنون 71 مورد انتقام جویی با همت اعضای شورا و عظمت اولیای دم اعاده شده است.

وی گفت: همچنین تعداد پرونده های سازش سازش در سال گذشته 30 درصد و در سه ماهه نخست امسال به 42 درصد افزایش یافت که به 2000 پرونده منجر به سازش شد.

رئیس قاضی خوزستان گفت: در پرونده های دارای تعدد شاکی، با توجه به آمادگی و دستورات قوه قضائیه برای تسریع و استیفای حقوق مالباختگان، حدود 80 هزار شاکی در این گونه پرونده ها و البته در تحقیقات، وجه خود را دریافت کردند. جنایات متهمان ادامه دارد

دهگانی گفت: رویکرد قوه قضاییه استان بر این اساس است که در صورت لزوم مجازات حبس و مجازات جایگزین برای جرایم صغیر صادر شود.

وی گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری در استان بازپروری و اصلاح زندانیان با اجرای برنامه های مختلف از جمله حرفه آموزی و اشتغال 50 درصد زندانیان انجام می شود.

رئیس قاضی خوزستان گفت: همچنین 377 زندانی جرایم غیرعمد با بدهی 160 میلیارد تومانی با کمک ستاد دیه، کمک خیران و بخشودگی شبهات آزاد شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید