تامین زیرساخت های آب شرب برای نمازگزاران اربعین در مرزهای خوزستان

وی افزود: شبکه فاضلاب پایانه مرزی چذابه به منظور جمع آوری پساب تولیدی تکمیل و لایروبی شده و بر این اساس آموزش های لازم در حوزه آبرسانی و فاضلاب در دهه 40 انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: برای تکمیل شبکه آبرسانی و فاضلاب در مرز چذابه و شلمچه 1450 میلیارد ریال هزینه شده است. واقع شده.

کرمی نژاد با اشاره به پیش بینی تنش آبی در منطقه بعد از سد حمیدی در تابستان گفت: کاهش بارندگی در بالادست برخی از سدهای خوزستان منجر به کاهش آب در برخی رودخانه های استان شده است.

وی با بیان اینکه روستاهایی که احتمال تنش آبی در آنها وجود داشت شناسایی شده است، افزود: بر اساس بررسی های انجام شده 93 روستای پایین دست سد حمیدیه در شهرستان های دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه خوزستان در صورت بروز مشکل با مشکل مواجه خواهند شد. تنش آبی از فروردین ماه امسال برداشت آب از این روستاها با خط لوله آب غدیر برنامه ریزی شد.

مدیرعامل آبفای خوزستان ادامه داد: تمامی 93 روستایی که آب آنها از رودخانه پایین دست سد حمیدیه برداشت می شود به شبکه آب غدیر متصل هستند و این در حالی است که به دلیل اشتغال بخش زیادی از اهالی این روستاها به دامپروری. ، تامین آب سنگین و نصب مه خنک کننده برای این حیوانات در تابستان گرم خوزستان انجام شد.

کرمی نژاد گفت: مشکل آب شرب شهرستان دشت آزادگان از سال 1200 تا 1500 توسط EC حل شده و اکنون آب این شهرستان از نظر کمی و کیفی مشکلی ندارد.

وی افزود: شبکه فاضلاب شهرهای رفیه، هویسه، بوستان و سوسنگرد 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل کمبود اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه با مشکل مواجه است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان با انتقاد از عدم اعطای وام ماده 56 بانک پاسارگارد برای تکمیل شبکه فاضلاب منطقه دشت آزادگان، ادامه داد: 42 هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق ماده 56 با نمایندگی بانک پاسارگاد اعطا شد که امکان تامین آن وجود نداشت. .

مرز بین المللی شلمچه در 15 کیلومتری غرب هرمشهر و 20 کیلومتری بصره عراق قرار دارد. مرزهای شلمچه و خزابه دو گذرگاه مهم تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان است که سالانه شاهد قاچاق خیل عظیم زائران به ویژه در ایام اربعین هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید