تامین زیرساخت های اداری برای توزیع کالاهای کاغذی با وجود محدودیت منابع/ کارشناسان معتقدند بودجه جاری اجازه اجرای این طرح را نمی دهد.


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913914

بالاخره اجرای طرح توزیع محصول تا کجا پیش رفته است؟

برای جبران بخشی از مشکلات معیشتی مردم، اجرای طرح توزیع کالاهای برگ یکی از طرح های مدنظر دولت بود که هنوز اجرایی نشده است اما رئیس جمهور از فراهم شدن زیرساخت های آن خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، در پی مشکلات معیشتی مردم و دغدغه های موجود برای رفع این مشکلات، توزیع کالاهای کاغذی بین مردم از برنامه های پیشنهادی دولت بود و طاق آماده سازی در زیرساخت های اجرایی آن قرار دارد.

تلاش دولت برای اجرای طرح مذکور در حالی است که به گفته برخی از کارشناسان حوزه اقتصادی، اجرای طرح توزیع برگ علیرغم محدودیت های مالی امکان پذیر نیست، از سوی دیگر، تامین زیرساخت ها برای اجرای آن هنوز کامل نشده است. . . خواهد شد.


امکان اجرای طرح توزیع کالاهای برگ بین مردم وجود ندارد

جعفر قدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: اگر هدف تامین بسته های کالایی معینی برای امرار معاش خانواده ها باشد، چرا که با افزایش قیمت ها بار مالی دولت افزایش می یابد و دولت باید همان یارانه را بپردازد. به مردم داده می شود. همچنین با مشکل مواجه است، هیچ راهی برای تخصیص منابع توسط دولت بر اساس این مصوبه وجود ندارد.

وی افزود: در شرایط کنونی دولت برای پرداخت یارانه به مردم مجبور به کاهش هزینه های عمرانی است و قادر به توزیع وام های عمرانی بر اساس ماه های سال نیست.

به گفته قدری، اگر هدف از توزیع کالاهای کاغذی این باشد که همان منابعی که در قالب کارت به مردم پرداخت می شود در اختیار مردم قرار گیرد و از طریق این کارت امکان خرید کالا وجود داشته باشد.


9968b5bf 0bd9 456c b0bf 76a517b79c15 خبر خاکستری

یکی از اعضای کمیته برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی گفت: اگر به این تناقض در بودجه با وجود برخی مصوبات و محدودیت های مالی توجه کنیم، متوجه می شویم که این تناقض اجازه اجرای موارد فوق را نمی دهد. -حکم ذکر شده

قدری با بیان اینکه برای اجرای طرح توزیع برگ یا باید منابع بودجه ای افزایش یابد و یا دولت باید اجرای این طرح را محدود کند، خاطرنشان کرد: به نظر من امکان اجرای طرح توزیع برگ در بین مردم وجود ندارد. باید خاموش شود


97 درصد زیرساخت های اجرایی طرح توزیع کالا ورق فراهم شده است

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: با توجه به دغدغه رهبر انقلاب در خصوص تامین معیشت مردم، تحقق این مهم و همچنین تامین مواد اولیه دام برای دهقانان، عشایر و کارگران. واحدهای صنعتی و سنتی بر نمایندگان مجلس تاکید دارند.

وی افزود: برای رفع نیازهای مردم جلساتی با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی برگزار شده و به گفته مسئولان نگرانی در این زمینه نخواهیم داشت.

یکی از اعضای کمیته کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی گفت: اخیرا جلسه ای با حضور رئیس جمهور در خصوص اجرای طرح توزیع محصولات برگی برگزار شد.

نوروزی با بیان اینکه طبق وعده رئیس جمهور به زودی شاهد اجرای طرح توزیع کالاهای کاغذی بین مردم خواهیم بود، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که 97 درصد زیرساخت های اجرای این طرح تکمیل شده است.

به گفته عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی، بر اساس اظهارات رئیس جمهور به زودی شاهد اجرای طرح توزیع کالاهای برگی بین مردم خواهیم بود.

من گزارش میدم مرصادنیوزعلیرغم وعده های دولت در خصوص اجرای طرح توزیع کالای برگ، گمانه زنی ها نشان از عدم امکان اجرای آن دارد که البته موجب رفاه بیشتر مردم می شود، اما باید به نحوه تامین مالی و البته اجرای آن توجه کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید