تامین 5 میلیون آب برای نمازگزاران حسینی در سامرا توسط اوقاف و خیریه


ساعت: 09:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897005

حجت الاسلام موسوی متقی گفت: کمک خیریه کشور پنج میلیون آب برای نمازگزاران حسینی بود و هرمزگان به تنهایی 20 درصد از این سهمیه را تامین و یک میلیون ظروف شرب بهداشتی بین نمازگزاران اباعبدالله توزیع کرد. الحسین (علیه السلام).

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام موسوی متقی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در گفت و گو با خبرنگار هرمز در سامرا اظهار داشت: موضوع آب شرب بهداشتی زائران اربعین امسال از موضوعات حیاتی ستاد بود. اربعین حسینی به طوری که سهم هر یک از نهادها و سازمان ها مشخص شد، مقرر شد هر سازمان و نهادی آب مورد نیاز زائران شهدا را تامین کنند.

وی در ادامه افزود: سهم خیرات و انفاق کشور پنج میلیون آب برای مداحان حسینی بود که استان هرمزگان به تنهایی 20 درصد این سهمیه را تامین و یک میلیون ظروف شرب بهداشتی بین نمازگزاران اباعبدالله الحسین علیه السلام توزیع کرد. بر او باد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: به دلیل تدبیر مدیرکل، معاونت فرهنگی و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان است که در سفر به این شهر این قرارداد را به موقع منعقد کردند. شهر سامرا قبل از فرا رسیدن ایام اربعین حسینی. اقدام کافی و به موقع صورت نگرفت، شاهد کمبود آب در بین نمازگزاران سیدالشهد علیه السلام بودیم، اما در حال حاضر آب کافی وجود دارد و علاوه بر موکب باب الحوائج اوقاف هرمزگان، آب شرب نیز وجود دارد. همچنین برای سایر موکب ها مورد نیاز است.

متقی گفت: حضور پر رنگ استان هرمزگان برای اولین بار در شهرستان سامرا جای تقدیر و تشکر دارد. امیدواریم در سال های آینده شاهد حضور اداره کل نذورات و فعالیت های خیریه استان هرمزگان در این شهر سامرا، زادگاه و زادگاه امام زمان عجل الله (عج) باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید