تاکتیک “سرباز” برای حفظ فوق ستاره فرانسوی

استیو هالند، سرمربی تیم ملی انگلیس که دستیار مورینیو در چلسی بود، می گوید که آنها ممکن است از تاکتیک های آقای هاس برای مهار امباپه استفاده کنند. تاکتیکی که مورینیو آن را “سرباز” خطاب می کرد و در دوران حضورش در رئال مادرید، دنی آلوز از بارسلونا را رام می کرد.

دستیار گرت ساوتگیت گفت: تعدادی از بازیکنان هستند که باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید. مثل مسی و امباپه. ما نمی توانیم خود را در موقعیتی قرار دهیم که امباپه نمایش ویرانگر خود را علیه ما انجام دهد و باید راهی برای جلوگیری از آن پیدا کنیم. ما باید تلاش کنیم تا توانایی بالای او را کاهش دهیم و در عین حال روی نقاط قوت خود تمرکز کنیم زیرا بازیکنان خوبی داریم. ما بازیکنانی داریم که مانند امباپه می توانند برای تیم مقابل مشکل ایجاد کنند. ما باید آن نقطه تعادل را پیدا کنیم.

هالند ادامه داد: یادم می آید در مورد این مسئله تعادل با مورینیو صحبت کردیم. در آن زمان او سرمربی رئال مادرید بود و آنها مقابل بارسلونا بازی می کردند. آنها رونالدو را داشتند. دنی آلوز مدافع راست بارسلونا بود و در حملات نقش داشت. او یک سرباز را در مقابل خود قرار داد و سعی کرد او را نگه دارد. تیم شما با این سرباز که مسئول نگه داشتن دشمن است آسیبی نمی بیند، اما شما به تیم دشمن نیز ضربه نخواهید زد. مورینیو سعی کرد رونالدو را مستقیماً از آلوز جلوتر بگذارد زیرا او در حمله عالی بود اما شاید در دفاع به خوبی در حمله نبود.

پیش از این، کایل واکر، مدافع راست تیم ملی انگلیس که از حامیان مستقیم امباپه است، گفته بود که برای رویارویی با مهاجم خروس ها کاملا آماده است و قصد ندارد به او اجازه گلزنی بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید