تاکید بر اهمیت صلح، ثبات و امنیت در منطقه / ضرورت بهبود روابط تهران – دوشنبه به ویژه در زمینه تجارت


ساعت: 19:15
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842682

در دیدار رئیس جمهور تاجیکستان با دکتر محبر اعلام شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات عمیق فرهنگی، تاریخی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت غنی دو دولت و ملت، روابط تهران و دوشنبه باید به سطح بسیار قابل قبولی برسد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر محمد محبر امشب (دوشنبه) در دیدار با علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان افزود: تمامی ترتیبات و اسناد همکاری روسای جمهور جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان تا رسیدن به نتیجه نهایی، نظارت، عملیات و نظارت از نزدیک رصد خواهد شد. پیاده سازی. “

معاون اول رئیس جمهور ارتقای روابط گردشگری ایران و تاجیکستان را نقطه کلیدی و عنوانی برای تعمیق روابط و همکاری های دولت و مردم ایران و تاجیکستان خواند و افزود: زمینه ساز.

دکتر محبر با اشاره به ظرفیت‌های فراوان همکاری جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان در زمینه‌های انرژی، حمل‌ونقل، گمرک و بنادر گفت: ایران آماده صادرات خدمات فنی و مهندسی و همچنین تبادلات علمی و دانشگاهی است. گام های قوی تر بین دو کشور نسبت به گذشته.

امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان با اشاره به روابط صمیمانه و برادرانه دو دولت و ملت ایران و تاجیکستان بر ضرورت وجود چشم اندازهای کاری و تفاهم برای همکاری ایران و تاجیکستان در زمینه های تجاری، فناوری، بهداشت، انرژی، حمل و نقل و نقل و انتقالات تاکید کرد. گسترش دانشگاه بیش از هر زمان دیگری.

وی با اشاره به تشابهات زبانی و فرهنگی دولت و مردم ایران و تاجیکستان گفت: ظرفیت گردشگری و افزایش سفرهای مشترک بین مردم دو کشور زمینه مناسبی برای بهبود روابط دو کشور به ویژه در عرصه تجاری است. “

رئیس جمهور تاجیکستان با اشاره به رویکردهای سازنده، مثبت و فعال دولت سیزدهم برای گسترش روابط ایران و تاجیکستان گفت: دولت تاجیکستان معتقد است فصل جدیدی از همکاری های دو کشور آغاز شده است.

رئیس جمهور تاجیکستان و معاون اول رئیس جمهور کشورمان در این دیدار بر اهمیت صلح، ثبات و امنیت در منطقه به ویژه افغانستان و جلوگیری از برهم زدن صلح در خاورمیانه و آسیای مرکزی و تفرقه بین ادیان و مذاهب تاکید کردند. آنها بر این امر به ایالات متحده تأکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید