تاکید رئیس جمهور بر نقش فعالتر شورای عالی جوانان


ساعت: 22:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890929

آیت الله رئیسی شورای عالی جوانان را متولی اصلی نظام امور جوانان می داند و بر نقش فعالتر این شورا در امور جوانان تاکید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دومین جلسه شورای عالی جوانان که با حضور نمایندگان نهادهای عضو این شورا برگزار شد، جمعیت جوان کشور را سرمایه ملی در مسیر رشد و توسعه کشور دانست.

رئیس جمهور با اشاره به اراده جدی دولت در زمینه بکارگیری جوانان و رفع مشکلات آنان، تاکید کرد: اعتماد به جوانان همواره نتایج درخشانی داشته است و ثمره این اعتماد در برهه های حساس و مهم انقلاب اسلامی احساس می شود. .

وی با تاکید بر مسئولیت دولت در رسیدگی به دغدغه ها و مشکلات جوانان، تحصیل، اشتغال، ازدواج، مسکن و دستیابی به آینده ای مطمئن را از مهم ترین مسائل پیش روی جوانان امروز برشمرد و تاکید کرد: شورای عالی جوانان باید برای هر یک از آنها کارگروه تشکیل دهد. از آنها سوالات درایت و تفکر برای راه حل.

رئیسی با بیان اینکه رسالت دولت در رسیدگی به مسائل جوانان به تشکیل شورای عالی جوانان ختم نمی شود، تصریح کرد: شورای عالی جوانان باید شورای حل مشکلات فعال و موثر و مرجعی مورد اعتماد برای جوانان باشد.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم استفاده از نظرات جوانان برای حل مشکلات تاکید کرد و گفت: شورای عالی جوانان در هر استان و شهرستانی می تواند عرصه ای را برای جوانان فراهم کند تا دغدغه ها و مشکلات خود را بیان کنند، همفکری کنند و برای حل آن چاره اندیشی کنند. از این مشکلات مشارکت فعال داشته باشند.

وی همچنین از موضوع آسیب های اجتماعی پرهیز کرد و به شورای عالی جوانان دستور داد در جلسه آتی خود آسیب شناسی موضوعاتی مانند اعتیاد، طلاق و مواردی از این قبیل را با رویکردی پیشگیرانه در دستور کار قرار دهد.

رئیسی با اشاره به پیامدهای نامناسب مشاوره نادرست در امور جوانان، به شورای عالی جوانان توصیه کرد که مراکزی را برای مشاوره به جوانان با استفاده از ظرفیت کارشناسان فعال کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اراده دولت برای حمایت عملی و جدی از جوانان، تصریح کرد: جوانان از دولت انتظار دارند که به مشکلات آنها توجه ویژه داشته باشد و ما وظیفه داریم مشکلات آنها را حل کنیم، ایجاد کنیم. امید و ایجاد چشم انداز روشن در ما در مورد جوانان می دانیم.

رئیس جمهور با گلایه از اجرا نشدن تمامی مفاد قانون تسهیل ازدواج مصوب 1383 خاطرنشان کرد: در این قانون فرصت هایی وجود دارد که می توان با اجرای آن بسیاری از مشکلات جوانان را حل کرد و نیازی به جلوگیری از آن نیست. من قانون می گذارم.

در ادامه این جلسه، روند اجرای دستورات رئیس جمهور برای تسهیل در پرداخت تسهیلات ازدواج و تامین مسکن جوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای شورا به بیان نقطه نظرات خود در خصوص زمان انتظار زوجین از ثبت نام در سال جاری پرداختند. سیستم ارجاع به بانک و همچنین ارائه وثیقه برای دریافت وام.

در همین راستا علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی نیز گزارشی از پرداخت وام ازدواج جوانان و وام تولد در نیمه دوم سال 1400 و چهار ماهه امسال ارائه کرد و از افزایش 57 درصدی وام خبر داد. مبلغ پرداختی.

پیش از سخنان رئیس این جلسه، وحید یامین پور، دبیر شورای عالی جوانان گزارشی از روند اجرای «احیای دبیرخانه شورای عالی جوانان» و «نوسازی نهاد متولی امور جوانان» ارائه کرد. به عنوان تصمیمات آخرین جلسه این مشاوره.

«پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی برگزاری جشن‌های ازدواج جوانان در مراکز اجتماعی دستگاه‌های دولتی و نهادهای دولتی» و «تشکیل مجمع جوانان کشورهای عضو اکو و تشکیل دبیرخانه دائمی آن در تهران» از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. بحث و تبادل نظر شد.گرفت

دیدگاهتان را بنویسید