تا ما را حذف نکنند چیزی درست نمی شود/ فوتبال ما از دنیا جداست. 60 هزار نفر به من فحش دادند!


ساعت: 23:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891070

سرمربی تیم فوتبال خوزستان گفت: امروز 60 هزار نفر به من توهین کردند. مهدی شیری چه گناهی کرده که باید لعنت شود؟ هاشمی نسب، من و کعبی؟! یکی از آنهایی که تصمیم گرفت بیاید پای فوتبال بنشیند، ببینیم می تواند تحمل کند؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد نکونام پس از تساوی بدون گل مقابل پرسپولیس گفت: قبل از اینکه در مورد مسابقه صحبت کنم درباره هوادارانی که در ورزشگاه بودند صحبت کنم. من از حضور هواداران با وجود اینکه بالای 50 درصد بود بسیار خوشحالم. ما استادیوم های پر را دوست داریم. ما در فوتبال می دانیم که تماشاگر داشتن چه نعمتی است.


* چه شد که بدون تماشاگر ماندیم و امروز تماشاگران به ورزشگاه آمدند

وی افزود: حتی با بی احترامی که در زمان گرم کردن برای بازیکنان و تیم ما پیش آمد. با این حال خوشحالیم که هواداران در ورزشگاه حضور دارند اما یک نکته برای من بسیار جالب است. از 6 روز پیش تا حالا که بدون تماشاگر بازی می کنیم، امروز مسابقه با تماشاگر است، چه اتفاقی افتاده است؟ برای چی؟ در فوتبال هیچکس مسئول نیست. الان چه کسی فوتبال را بر عهده دارد؟ یکی جواب بده چی شده؟


* تا زمانی که زور به ما نرسد و فیفا فوتبال ما را متوقف نکند، هیچ چیز درست نمی شود

نکونام تصریح کرد: باید در خانه با تماشاگران بازی کنیم. تیم ما دور است، تماشاگران ما را بردند و در آن طرف ورزشگاه رها کردند. چرا این اتفاق می افتد؟ مگر ما قانون نداریم؟ آیا قانون صندلی های تماشاگران، جایگاه و جایگاه آنها در فوتبال ما مشخص است یا خیر؟ تا زمانی که زور روی ما نباشد و فیفا جلوی فوتبال ما را نگیرد، هیچ چیز درست نمی شود. اینها نکات کوچکی است که باعث می شود تیم های بزرگ و خوب ما در آسیا حضور نداشته باشند. جایگاه و حضور مخاطب امری بسیار ساده و پیش پا افتاده است.


*قدرت پرسپولیس با هواداران امروز چند برابر شد

سرمربی فولاد ادامه داد: در هر مسابقه 100 هزار تماشاگر می آیند. لذت فوتبال ما هواداران است. هواداران پرسپولیس هم برای ما خوشحال هستند. امروز قدرت تیم آنها چند برابر شده است. بازی ذوب آهن آنها را بررسی کنید. تفاوت تیم های آنها مشخص است. آنها ما را مجبور کردند بهتر بازی کنیم و بیشتر تلاش کنیم. اینها به نفع فوتبال ماست. امیدوارم این مشکلات در فوتبال ما حل شود اما فکر نمی کنم باعث افزایش عمر ما شود.


* پرسپولیس در طول بازی هیچ موقعیت دیگری نداشت

نکونام درباره این دیدار گفت: تیم ما خوب بازی کرد. می دانستیم که از بازی چه می خواهیم. فشاری که هواداران برای دویدن و تلاش زیاد به بازیکنان پرسپولیس وارد کردند، به خصوص در 10-12 دقیقه ابتدایی کار را برای ما سخت کرد. ما هم موضع دادیم. به دلیل جاگیری بد، توپ به دروازه ما برخورد کرد. بعد از آن بازی را کنترل کردیم. پرسپولیس در طول بازی هیچ موقعیت دیگری نداشت.


* ما حاضر به فداکاری بودیم، می توانستیم برنده مسابقه باشیم

وی افزود: اگر دقت می کردیم می توانستیم در دو ست گل بزنیم. در ضد حملات اگر کمی بی خود بودیم می توانستیم گل بزنیم و پیروز شویم. اگر بازیکنان ما مراقب آخرین پاس بودند. اگر می دانستند در چه شرایطی پاس آخر را به چه کسی بدهند و کدام بازیکن شانس بیشتری برای گلزنی دارد، می توانستیم بازی را ببریم، اما خسته نباشید به تیمم می گویم زحمت زیادی کشید. او دوید، تلاش کرد، اما این 50-60 درصد فوتبال و تیم ماست.


* در آینده خواهید دید که تیم محترمی هستیم

فولاد سرمربی تیم گفت: برخی از بازیکنان ما در شرایط بازی ایده آل نیستند. چند مورد جدید رسیده است. هفته گذشته گفتم به این تیم امید زیادی دارم. ما تیم بسیار خوب و باکیفیتی هستیم اما همین دو هفته پیش بود که بازیکنان دیر اضافه شدند. شرایط ما ایده آل نیست، اما در آینده خواهید دید که تیم خوب، منسجم و محترمانه است.


*فوتبال بدون تماشاگر معنایی ندارد

نکونام درباره اینکه آیا در دو هفته اخیر از نظر فنی به هدفش رسیده است، گفت: دو هفته از بازی ها می گذرد اما از روز اول که شروع کردیم، ترکیب کاملی نداشتیم. در این دو هفته شاهد پیشرفت تیم در تمرینات و مسابقات بودم. امروز کیفیت تیم ما با هفته گذشته قابل مقایسه نیست. شما نمی توانید به تیمی که فوتبال بازی می کند و در مقابل چنین جمعیت زیادی تسلیم شوید. این شرایط کار را برای ما سخت کرد. اما ما واقعاً خوشحالیم که طرفدارانی وجود دارد. فوتبال بدون تماشاگر معنایی ندارد.


* شیری، هاشمی نسب و کعبی چه گناهی کردند که باید فحش بدهند؟

وی در خصوص وقاحت هایی که امروز رخ داد گفت: نمی دانیم چه کسی باید در فوتبال ما چه کار کند. در زمان گرم کردن، مهدی شیری چه گناهی کرد که باید لعنت شود؟ یا مهدی هاشمی نسب، حسین کعبی و من. ما در فوتبال بودیم و این را دیدیم، اما واقعا زشت است. یکی از افرادی که در مورد فوتبال، کمیته اخلاق یا انضباطی تصمیم می گیرد، بیاید جای ما بنشیند. اگر 10 نفر به آنها احترام نگذارند چه می کنند؟ مگه ما خانواده نداریم؟ برای چی؟ اگر ببازم بهترین مربی و آدم خوبی هستم؟


* مقابل پرسپولیس 60 درصد قدرت فولاد بود. ما به یک یا دو مهره نیاز داریم

سرمربی فولاد تصریح کرد: در فوتبال دو تیم برای برد بازی می کنند. این. این فلسفه من است. همه می توانند برنده شوند. من آن طور که می خواهم بازی می کنم. آیا کسی می تواند انتقاد کند که آنها در هفته گذشته مقابل تیم من چگونه بازی کردند؟ خیر تیم ما امروز فقط فوتبال بازی کرد. همه از کیفیت تیم ما لذت بردند. این تنها 60 درصد از قدرت تیم ما بود. تیم ما کامل نیست. پرسپولیس کامل شد. شاید یک یا دو مهره لازم باشد.


* هواداران استقلال و پرسپولیس صد سال دیگر محروم نمی شوند!

وی افزود: چرا بی احترامی؟ اگه چیزی بگم چی؟ آیا تماشاگران می توانند استقلال و پرسپولیس را محروم کنند؟ صد سال دیگر این اتفاق در فوتبال ایران نمی افتد. آنها نمی توانند چنین کاری انجام دهند. با احترام به هر دو تیم، من در مورد فوتبال ما صحبت می کنم. اتفاقاتی که در این دو تیم در خارج و داخل فوتبال رخ می دهد، باشگاه های دیگر که هوادار ندارند به آنها اجازه فوتبال نمی دهند. اما باید این دو تیم را از هم جدا کنیم، بگذاریم بقیه فوتبال خودشان را بازی کنند. اگر بی احترامی به این دو تیم شده باید آماده باشند. اولین بازی بود، تا پایان لیگ همین اتفاق می افتد. هیچ کس نمی تواند کاری انجام دهد. درست است!


* آیا باید به هوادار پاسخ دهم؟

نکونام در خصوص هواداران پرسپولیس که معتقدند فولاد وقت خود را تلف می کند، گفت: آیا باید جواب هوادار را بدهم؟ نمی دهم! شما سوال خود را بپرسید!


*کریم انصاری فر در اوساسونا همراه من بود، از قراردادش اطلاعی ندارم

سرمربی فولاد درباره جزئیات قرارداد گفت: در کشور ما که یک بازی فوتبال است همه می دانند چه کسانی حقوق می گیرند و چقدر نمی گیرند؟ شما از دنیا صحبت می کنید، ما قطعا از دنیا جدا هستیم. اتفاقاتی در فوتبال ما می افتد که نمی دانیم با آنها چه کنیم. کم و بیش در اروپا بازی کردیم. باگلی نمی دانست چقدر می گیرم. شاید دوست صمیمی من بود و به خانه ام رفت و آمد. کریم انصاری فر در اوساسونا با من بود، از قراردادش اطلاعی ندارم. الان که او دوست من است و من با او رابطه دارم، نمی دانم چقدر می گیرد. من اصلا نمی پرسم چرا باید بدانم؟ هر چقدر هم که سخت باشد، فوتبال همین است.


* همه در فوتبال هستند و می توانند تا جایی که می توانند بنوشند!

و افزود: چگونه توانستیم این همه تماشاگر را به ورزشگاه جذب کنیم؟ چرا این همه تماشاگر برای بازی های تیم ملی یا استقلال و پرسپولیس می آیند؟ به خاطر جذابیت این فوتبال و این بازیکنان. شک نکنید که این اعداد و ارقام دروغ است. پول پوشش و رضایتی وجود دارد که اصلاً به حساب نمی آید. همه در فوتبال هستند و ما روی نیمکت 60 هزار تماشاگر نشسته ایم…

نکونام تصریح کرد: مشخص می شود یا خیر که اصلا نمی توانیم بدانیم. این یک بار دیگر اتفاق افتاده بود. نه بیان شده است و نه می توانیم مشخص کنیم. مثل سقف قرارداد است. نمی شود یک سری چیزها را درست کرد. یک سری چیزها از نظم خارج می شوند. چون هزاران چیز در فوتبال، والیبال، بسکتبال، کشتی و همه رشته ها وجود دارد. هرکسی به اندازه پول در آن توجه دارد.


* چرا 85 درصد پول باشگاه های لیگ انگلیس از تبلیغات محیطی است؟

سرمربی فولاد افزود: دیده اید چقدر تبلیغات محیطی در فوتبال وجود دارد؟ چرا در این مورد صحبت نمی شود؟ چرا 85 درصد باشگاه ها از تبلیغات محیطی در لیگ انگلیس پول می گیرند؟ چرا یک تیم معمولی در اسپانیا 30 میلیون یورو می گیرد؟ آنها حق پخش دارند، اما اینجا چیزی برای صحبت نیست. در اوساسونا ما فقط مالیات داشتیم و همه چیز روشن بود و هیچ کس نمی توانست قرارداد را خراب کند. به خاطر این صحبت ها در فوتبال چیزهایی هست که مثلا اگر یک میلیارد من دو میلیارد شود گزینه پول را رها می کنم.

نکونام گفت: آن ها هستند. بازیکن ساکن تهران است اما مثلا 2 میلیارد برای مسکن می گیرد! باید بگیرد او می خواهد استراحت کند. خانه او از محل تمرین یا هر چیز دیگری دور است. اصلا نمی شود از اینها صحبت کرد. مثلا پول رضایت نامه می دهند و از تیمی بازیکن می گیرند. آنها باید چه کار کنند؟ او می خواهد تیمش قوی باشد. بازیکن نگرفتن؟ برای رضایت پول نمی دهید؟ اینها چیزهایی است که هیچ مرجعی ندارد. این کار نمی کند. چون این کار زیربنایی و اساسی است. اینطور نیست که امروز و فردا بتوانید مبالغ را بگویید. مبالغ را هم اگر اتفاقی بیفتد می گوییم.


*دو سال کمک نگرفتیم. این زمانی بود که به چشم رسیدیم

نکونام درباره اینکه شایعه شده فولاد با این خریدها یکی از مدعیان قهرمانی است، گفت: بعد از 2 سال استخدام کردیم. بعضی از بازیکنانی که گرفتیم گفتند اوه اوه اوه فولاد! دو سال کمک نگرفتیم. این زمانی بود که به چشم رسیدیم. هر تیمی را که می خواهند در فوتبال بزنند، سریع می گویند کهکشان! در ایران مد شد. تیم ما حداقل با 4 تیم نمی تواند رقابت کند. امسال در حال جذب نیرو برای پیش فصل هستیم. پارسال برای نیم فصل جذب کردم، بازیکنانی را گرفتم که نمی خواستند. آمدند و در تیم ما ستاره شدند. امسال اولین سالی است که بازیکن داریم.


*ما تازه شروع کرده ایم و اولین چیز کارمان است
وی افزود: این تیم باید بتواند باز هم پشتوانه خوبی داشته باشد تا بتوانیم به 4 تیم بالای سرمان برسیم. ما باید حداقل یک بار دیگر در نیم فصل اول و فصل آینده این کار را انجام دهیم. من و تیمم سخت کار می کنیم تا به بالاترین سطح برسیم، قهرمان شویم، بهترین نتیجه را بگیریم، یک پله بالاتر باشیم و یک گل دیگر به ثمر برسانیم. سعی می کنم مثل 16 تیم دیگر قهرمان شوم. اما هیچ فشاری روی ما نیست. ما تازه شروع کرده ایم و اولین چیز کارمان است.


* نه می خواهیم قهرمان شویم و نه می خواهیم پانزدهم شویم

سرمربی فولاد ادامه داد: شرایط به گونه ای نیست که از این به بعد در مورد این حرف ها با رسانه ها صحبت کنیم. این گفتگوها به بازی های بزرگ نزدیک است. از بازی اول تا بازی آخر سعی می کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. ما نمی خواهیم قهرمان شویم، نمی خواهیم پانزدهم شویم. در هر بازی باید تمام تلاشمان را کنیم. باید نسبت به روز قبل و بازی قبل بهتر باشیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید