تبدیل پژوهش به دفاع مقدس به گفتمان عمومی و جامع / تهیه 270 مقاله در دایره المعارف مقدس دفاع مقدس استان مرکزی

ساعت: 18:54
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782386

کریمی گفت: پژوهش در حوزه حراست باید ارزش های حراست را به گفتمانی عمومی و فراگیر تبدیل کند و استفاده از ظرفیت دانشگاهی و مراکز پژوهشی برای تحقق این امر یک ضرورت مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امشب در جلسه شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی گفت:.

وی افزود: حراست مقدس همراه با دستاوردهای بزرگی که دارد موجب ایمان واقعی مردم به نصرت الهی و اعتماد به نفس مردم شده است و آنچه نظام اسلامی را به این درجه از اقتدار و سربلندی رسانده است. الگوبرداری از حراست مقدس امروز این فرهنگ ارزشمند را منتقل می کند: «این یک ضرورت مهم برای نسل جوان است و باید از طرق مختلف دنبال شود.

فرمانده سپاه روحولا در استان مارکاسی گفت: گفتمانی که فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه می سازد یکی از عناصر ضروری گام دوم انقلاب است و پژوهش یکی از روش های آن است و لذا پژوهش باید راهبردی در گام دوم انقلاب باشد. حوزه حفاظت مقدس.

وی گفت: پژوهش در حوزه حراست باید ارزش‌های حراست را به گفتمانی عمومی و فراگیر تبدیل کند و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی برای تحقق این امر یک ضرورت مهم است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: استفاده از زبان غنی پژوهشی و ادبی انقلاب اسلامی.

وی افزود: استان مرکزی طی هفت سال گذشته پژوهشی را در کنار اقدامات مختلف در حوزه دفاع مقدس در دستور کار قرار داده است که یکی از نتایج آن جمع آوری بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس است. استان و باز گذاشتن راه برای اقدامات مختلف.

کریمی با بیان اینکه تدوین دایره المعارف استانی دفاع مقدس از دیگر اقدامات مطالعاتی و علمی در حوزه دفاع مقدس بوده است، گفت: در این مورد.

وی افزود: تهیه بیش از 270 مقاله در زیر دایره المعارف نشان از تلاش نویسندگان و اساتید دانشگاه و البته اقدامات جهادی کارگروه ها و کمیته ها دارد که باید با قوت ادامه یابد.

فرمانده سپاه روژولا استان مارکاسی ادامه داد: کار علمی و پژوهشی و همین طور است، هم در دفاع مقدس و هم در جبهه مقاومت باید انجام شود.

وی بیان کرد: در استان مرکزی با توجه به گستردگی و نقش استان در دفاع مقدس، علاوه بر ادامه با قوت آماده سازی دایره المعارف دفاع مقدس، نیازمند پژوهشی درباره نقش استان در عملیات هستیم.

کریمی گفت: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی نقش استان مرکزی در عملیات ها گرد هم آمده است اما با توجه به گستردگی کار باید توجه بیشتری به آن شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های پژوهشی در حوزه حراست مقدس در کنار برکات فراوان از جمله پاسداشت این فرهنگ و انتقال مناسب آن به نسل جدید می تواند پژوهشگران و نویسندگان علاقه مند به این حوزه را نیز تربیت کند، گفت: به همین دلیل است. محور کار در حوزه حراست استان مرکزی یک مطالعه است.

فرمانده سپاه روژولا استان مرکزی افزود: در کنار تحقیقات، اقدامات دیگری مانند استفاده از زبان فرهنگ و هنر در عرصه دفاع مقدس مورد نیاز است. مشکل ساز باشد

وی افزود: خوشبختانه امروز استان مرکزی در زمینه فعالیت های دفاع مقدس در عرصه های فرهنگی، خدماتی، اجتماعی، علمی و پژوهشی و سایر ابعاد تجربه بسیار ارزشمندی دارد و این تجربه باید باقی بماند و به دیگران منتقل شود. . “.

کریمی افزود: استان مرکزی در کنگره برای نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید در کشور رتبه اول را کسب کرد و امروز بسیاری از استان ها از تجربه استان مرکزی الگوبرداری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دایره المعارف دفاع مقدس استانی و کارگروه ها و کمیسیون های آن متشکل از پیشکسوتان، اساتید دانشگاه و کارکنان به صورت جهادی در میدان حضور دارند و انگیزه، تلاش و دغدغه این عزیزان بسیار است. کار خودجوش و جهادی برای تداوم فرهنگ پاسداشت مقدس و شهدا یقینا اجر آنها را خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید